Vaihdoin moottoriöljynjäähdyttimen v70:een, aika helppo homma, tuon videon
https://www.youtube.com/watch?v=utfnDWoek5U katsottuani. Katsotaan pysyiskö jäähdytysnesteet puhtaina. Cooleri on siis öljypohjan takaosassa kiinni.
Vaikeinta oli osien tilaaminen, noita öljynjäähdyttimiä oli monenlaista viidenkympin Ridexistä kuudensadan OEM-tuotteeseen, eikä mitään arvioita mikä niistä olisi hyvä ostos. Päädyin hommaamaan skadixista suurimman osan tavarroista, kun sai yhdestä paikkaa, yksi letku tuli ebaysta osanumerolla. Osanumerot oli Öljynjäähdytin 31201912 letkut: 31439470 ja 31439475 tiivisteet: 30637339 ja 30637199, kiristimet 4kpl Hose clamp 11 mm 25 mm stainless, pultit 4x 986318.
Letkuja en lopulta vaihtanut kun vanhat lähti ehjänä irti ja vaikutti hyviltä, ja olis tullut kiire irroittaa ne toisesta päästä. Yhden pultin vaihdoin, kaikki oli aika hyvässä kunnossa. Auto oli tukevasti rampeilla, pohjamuovi pois, ensiksi laskin öljyt ja jäähdytinnesteet pois. Katkaisin katkaisupihdeillä letkujen coolerin pään klipsit. Irroitin coolerin 4 pulttia (tx40) ja sitten letkusta kädellä vetämällä ja talttaruuvarilla työntämällä irroitin letkut coolerista, ulos tulee muutama desi nesteitä. Vanhasta coolerista jäähdytysnesteiden seasta tuli paljolti öljyä. Toivottavasti menivät sekaisin siellä. Ainakaan ei tee paineita paisuntasäiliöön. Uusi pönttö käänteisessä järjestyksessä paikalleen.
Uudet öljyt koneeseen ja jäähdytysjärjestelmän täyttö vedellä. Auto käyntiin, ja lämpenemään normaalilämpöön sisäilman pyynti lämpimällä, tarkkaillen vuotoja ja lisäten vettä. Sammutus ja vedet ulos(puskurin alla on kolo johon 13mm pitkä hylsy muoviventtiiliin). Täyttö, pohjamuovi paikoilleen, auto tasamaalle lämpenemään ja vielä toinen huuhtelu(tuli lopuksi öljyistä vettä).
Lopuksi autoon uudet jäähdytysnesteet ja käytin lämpimälksi ja ilmailin ylävesiletkua puristelemalla paisarin korkki auki.