Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Yuho1 - 03.03.2012, 12:13:46
-
Elikkäs tämmöinen vika että välillä kun starttaa niin auto ei hörähdäkkään oli moottori kuuma tai kylmä. Sitten kun laittaa startti pilottia niin hörähtää heti käyntiin. Vaikuttaa ettei ruisku pelaisi starttaus vaiheessa ollenkaan. Missähän vika voisi olla ?
-
Esiintyykö vika kylmänä, kuumana vai puolilämpösenä? Jos vika on millään tasolla lämpötilariippuvainen, lähtisin ettiin uutta lämpötila-anturia.
Luonnollisesti ne vikakooditkin kantsii lukea.
-
ei ole lämpötilasta riippuvainen eikä anna mitään vikakoodia.
-
On auto ilmeisesti siinä kunnossa kuin se oli tehtaalta lähdettäessä ;D. Nuo käynnistykseen vaikuttavat releet eivät ole ikuisia. Vaihda aluksi suutinrele ja pn-pumpun rele. Helppoja vaihtaa eikä maksa paljon. Jos ongelma jää, katsellaan sitten lisää vaihdettavia osia. Näitä osia ei sitten kannata korjailla, loppu mikä loppu 8).
-
Kun laittaa tuon laite testauksen siitä vikaakoodi mutikasta niin suuttimet eivät naputa testin aikana missään vaiheessa. Missähän vika voisi olla ?
-
Kun laittaa tuon laite testauksen siitä vikaakoodi mutikasta niin suuttimet eivät naputa testin aikana missään vaiheessa. Missähän vika voisi olla ?
Suuttimien releestä lähtisin ensimmäisenä hakemaan vikaa. Se on jäähdytysnesteen paisuntasäiliön kupeessa kiinni.
-
Suuttimien releestä lähtisin ensimmäisenä hakemaan vikaa. Se on jäähdytysnesteen paisuntasäiliön kupeessa kiinni.
Kävi itsellänikin mielessä, mutta ajattelin että vika oli jo korjattu - vika olikin luetun ymmärtämisessä. Vaihda se suutinrele. Saattaisi tosiaan auttaa, eikä pn-pumpun releen vaihtokaan tekisi pahaa. Ne ovat molemmat avainasemassa tuon käynnistyksen puuttumisen takia jos startti kerran pyörii. Lisäksi tämä vanhojen Volvojen "monivammaisuus" voi vielä teettää lisää töitä. Itse tulin vaihtaneeksi GLT:ssä "lähes kaiken", mutta vasta anturikehän puhdistus ja YKK-anturin kärjen viilaus toi avun - käynnistyi heti!
Lisäksi näitä releitä ei tosiaan kannata "korjata" ellei erityisesti halua viilailla niitä tien päällä ja ajaa sitten taas muutaman sata metriä. Kokemusta on ;D!
-
Niintuota... mittaa tuleeko virrat päällä suutintöpsään jännite? Jos tulee, rele on ehjä ja vika on boksissa/huonossa liittimessä, boksihan maadoittaa suuttimia ryhmissä, ei jokaista erikseen.