Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volvo740 - 01.03.2011, 00:06:58
-
Elikkäs mistäs lähtisin ongelmaa paikantamaan kun mittari pelitä kunnolla. Vasta kun nopeutta alkaa olla reilusti sadan paremmalla puolella herää viisari näyttämään nopeutta. Ja vastaavasti kun nopeus laskee sadan pintaa niin viisari tipahtaa elottomana nollaan. :-\
-
Elikkäs mistäs lähtisin ongelmaa paikantamaan kun mittari pelitä kunnolla. Vasta kun nopeutta alkaa olla reilusti sadan paremmalla puolella herää viisari näyttämään nopeutta. Ja vastaavasti kun nopeus laskee sadan pintaa niin viisari tipahtaa elottomana nollaan. :-\
Sähkönen vai vaijerikäyttöinen? Mikä auto kyseessä?
-
Volvo 740 2.3 16valve. Olettaisin että olisi vaijeri mut en varmaksi voi sanoa
-
Volvo 740 2.3 16valve. Olettaisin että olisi vaijeri mut en varmaksi voi sanoa
Jos on vaijerikäyttöinen niin onkohan sitä vaijeria vaihdettu koskaan? Jokin katkennut säie voi hyvinkin aiheuttaa tuommoisia oireita.
Sähkökäyttöisestä tulis mieleen anturi- tai johdinvika. Itsellä 242:ssa 760:sta otettu sähköinen nopeusmittari hypyttää neulaa välillä kun on paikallaan valoissa. Tämän arvelen johtuvan anturista tai tasauspyörästön hammaskehästä koska mielestäni tuo ominaisuus tuli lukon asennuksen myötä.
-
Ei ole vaijeri toiminen mittari koska kaikki 7-sataa sarjalaiset ovat tehtaalta lähteneet sähköisellä nopeusmittarilla.
Todennäköisesti nopeusmittarin elektrolyytti kondensaattorit ovat kuivuneet tai juotos vika mittaristossa on syypäänä hitaaseen heräämiseen.