Autoracing  KL-varaosat

940 B230FT Vinkuminen ja pomppiva tyhjäkäynti

  • 19 Vastauksia
  • 4032 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dislokaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Vinkuminen ja pomppiva tyhjäkäynti
« Vastaus #15 : 07.01.2019, 16:00:18 »
Mittaa bensanpaineet, jos mahdollista.
Jos se pumpun laakerointi on niin huonona, että kirskuu tolla tavalla niin voi olla, ettei jaksa pitää painetta.

Joo no yritin tossa äsken lyödä autoa käyntiin nii ei enää starttaa  :D startti kyllä jaksaa pyörittää mutta ei vaan lähde käyntiin. Varmaan se pumppu nyt sit irtisanoutu.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: 940 B230FT Vinkuminen ja pomppiva tyhjäkäynti
« Vastaus #16 : 07.01.2019, 16:20:41 »
Saahan sen tolleenkin diagnosoitua  ;D
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa dislokaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Vinkuminen ja pomppiva tyhjäkäynti
« Vastaus #17 : 09.01.2019, 21:20:07 »
Okei nyt tulee taas tilannepäivitystä.

Eli tosiaan auto ei käynnistynyt enää, hinautin korjaamolle ja pyysin että vaihtaa ruiskupumpun ja bensansuodattimen.

Palikat vaihdettuaan löi käyntiin, ei meinannut jaksaa käydä, asentaja teki mielestäni vammaisen liikkeen ja alkoi polkemaan kaasua, hetken päästä poks, sammui ja puski valkoista sakeaa savua, ei startannut eikä edes startti pyörittänyt.

Jakopää oli pompannut pari hammasta.Tämä laitettiin takaisin kohdilleen.
Öljyt katsottiin ja oli alle minimin jostain syystä. Outoa että auto ei mielestäni syö öljyä ja nehän on juuri vaihdettu hetki sitten, n. viikko.

Kuulemma männät(?) oli aivan bensassa. Siinä sitten ihmeteltiin ja he huomasivat että bensanpaineensäädin puskee bensaa alipaineletkusta imusarjaan.

Vaihdoin tänään tuon säätimen, ja löin käyntiin. Aluksi puski mustaa savua ja tyhjäkäynti oli hetken jälkeen n. 1500rpm.

Savu tasaantui "normaalin näköiseksi", ei tosin normaalin hajuiseksi.

Lähdin heittämään koeajon ja huomasin että lambda sytty, antaa vikakoodin 1-1-3, eli käy liian laihalla/rikkaalla.Ajon jälkeen tyhjäkäynti ikäänkuin käy normaalissa mutta nousee takaisin tuonne n.1500rpm.
Ahdoille kun menee niin "tukehtuu".

Ja tosiaan se lambda anturi on vaihdettu ehkä pari viikkoa sitten.

Uusi pumppu (biltema) vinkuu myös.
Etupäästä kuuluu nakutusta, paikansin että se tuntuu bensan tulo ja menoletkuissa semmoisena "tykyttävänä tunteena".

Mikä h*lvetti tässä nyt voisi olla vikana? Alkaa toivo loppua..
« Viimeksi muokattu: 09.01.2019, 22:35:47 kirjoittanut dislokaatio »

Poissa dislokaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Vinkuminen ja pomppiva tyhjäkäynti
« Vastaus #18 : 10.01.2019, 18:06:37 »
Eikö kellään tulisi mieleen missä vika voisi olla/mistä kannattaa lähteä hakemaan? Auto pitäisi jo työn puolestakin saada mahd. pian liikenteeseen :-\

Ei viitsisi minnekkään pajallekkaan viedä kalliiseen vianselvitykseen..

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Vinkuminen ja pomppiva tyhjäkäynti
« Vastaus #19 : 11.01.2019, 17:07:26 »
Varmaan öljyt kannattas vaihtaa jos on kussu paljon bensaa sekaan säätimen läpi, samaten tarkastella alipaine letkut, ainakin se säätimelle menevä, voinu tykätä huonoo bensasta. Tuskin bensan paineiden mittauskaan pahas tekis, vaikka kuinka on säädintä ja pumppua vaihdettu. Ja se imusarjan tiiviste joka mainittu alku viesteissä, samaten kaasuläpän perus säätö ilman tyhmäkäynti venttiiliä. Taitas olla Faq kamaa ne ohjeet. Eli jotain startti sprayta tms suihkimaan heti öljyn vaihdon jälkeen. Ite varmaan, paskalla tuurilla varustettuna henkilönä, ottaisin ja mittailisin puristukset mielenrauhan takia jos jako hypänny  :(  Edellinen jännästi toimiva ja pätkivä volvo korjaantuu ilmamassamittarin ja ahtimen välisen klemmarin kirinnällä, eli ahtoputkisto ja liitokset tarkasteluun.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo