Okei nyt tulee taas tilannepäivitystä.
Eli tosiaan auto ei käynnistynyt enää, hinautin korjaamolle ja pyysin että vaihtaa ruiskupumpun ja bensansuodattimen.
Palikat vaihdettuaan löi käyntiin, ei meinannut jaksaa käydä, asentaja teki mielestäni vammaisen liikkeen ja alkoi polkemaan kaasua, hetken päästä poks, sammui ja puski valkoista sakeaa savua, ei startannut eikä edes startti pyörittänyt.
Jakopää oli pompannut pari hammasta.Tämä laitettiin takaisin kohdilleen.
Öljyt katsottiin ja oli alle minimin jostain syystä. Outoa että auto ei mielestäni syö öljyä ja nehän on juuri vaihdettu hetki sitten, n. viikko.
Kuulemma männät(?) oli aivan bensassa. Siinä sitten ihmeteltiin ja he huomasivat että bensanpaineensäädin puskee bensaa alipaineletkusta imusarjaan.
Vaihdoin tänään tuon säätimen, ja löin käyntiin. Aluksi puski mustaa savua ja tyhjäkäynti oli hetken jälkeen n. 1500rpm.
Savu tasaantui "normaalin näköiseksi", ei tosin normaalin hajuiseksi.
Lähdin heittämään koeajon ja huomasin että lambda sytty, antaa vikakoodin 1-1-3, eli käy liian laihalla/rikkaalla.Ajon jälkeen tyhjäkäynti ikäänkuin käy normaalissa mutta nousee takaisin tuonne n.1500rpm.
Ahdoille kun menee niin "tukehtuu".
Ja tosiaan se lambda anturi on vaihdettu ehkä pari viikkoa sitten.
Uusi pumppu (biltema) vinkuu myös.
Etupäästä kuuluu nakutusta, paikansin että se tuntuu bensan tulo ja menoletkuissa semmoisena "tykyttävänä tunteena".
Mikä h*lvetti tässä nyt voisi olla vikana? Alkaa toivo loppua..