Proturbo  Autodiagnoosi

B200et onglemia. VIKA KORJATTU!

  • 18 Vastauksia
  • 4155 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
B200et onglemia. VIKA KORJATTU!
« : 10.01.2012, 13:46:53 »
Eli auto käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Kun lähtee kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rupee röpöttämään ja paukuttaa putkessa. Tekee niin kylmänä kun lämpimänä.

Välillä haisee bensa kun pistää auton käyntiin.

Mistähän rupeis ehtimään vikaa? jos jollain ois neuvoa
« Viimeksi muokattu: 16.02.2012, 19:14:53 kirjoittanut sale »
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

s73

  • Vieras
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #1 : 10.01.2012, 16:10:55 »
tarkista sytkän osat, jakajan kansi ja johdot. Voi lyödä läpi jostain.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2012, 16:20:20 kirjoittanut s73 »

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #2 : 10.01.2012, 16:29:17 »
Imuvuodot se kuuluisa imusarjan tiiviste?

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #3 : 10.01.2012, 18:51:59 »
Imuvuodot se kuuluisa imusarjan tiiviste?
Miten?
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

s73

  • Vieras
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #4 : 10.01.2012, 18:59:54 »
suihkuttelet starttipilottia sinne imusarjan tiivisteelle ym. Imupuolelle  ja jos käynti muuttuu vuoto löytyi.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #5 : 10.01.2012, 19:25:29 »
suihkuttelet starttipilottia sinne imusarjan tiivisteelle ym. Imupuolelle  ja jos käynti muuttuu vuoto löytyi.
Täytyypä tossa koittaa torstaina
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #6 : 10.01.2012, 19:30:36 »
Vaikuttaako toi muuten kulutukseen. Ku tuntuu et ei pääse alle 13,5 vaikka kuinka koittaa nätisti ajella
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #7 : 10.01.2012, 19:36:55 »
Kyllä vaikuttaa. Tutulla kun vuosi niin sen huomasi ihan kädellä kun suhisi siintä 1sylinterin alapuolelta. Tuohon tarkistamiseen voi käyttää melkein mitä vain tulenarkaa esim: brakeleeniä.
Kaikki imuvuodot ennen lambdaa vaikuttaa kulutukseen.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #8 : 10.01.2012, 19:38:24 »
Oolrait. Täytyy tutkia ja sit kysellä lisää
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

s73

  • Vieras
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #9 : 10.01.2012, 19:40:25 »
se vika mikä on siellä vaikuttaa kulutukseen. Oma 230f kuluttaa 10l/ 100km. Sekalaisessa ajossa. Ei tuo vika imuvuodolta vaikuta, tutkimalla selvii.

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #10 : 10.01.2012, 20:47:17 »
Ei välttämättä olekkaan mutta jostain se on lähdettävä seuraavaksi sitten kipinäpuoli

hevonen

  • Vieras
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #11 : 10.01.2012, 23:07:51 »
Kaikki imuvuodot ennen lambdaa vaikuttaa kulutukseen.
Tässä ei ole lambdaa.

Seuraava neuvo on että myy se et pois...
Siihen ei oikeen enää saa kunnolla osia ja vianetsintä on yhtä per*el*ttä.
Jos vaihat siihen toisen ruutan niin tulee hyvä(ei vähäpäästöinen :) )

Noilla sun oireilla mahd. vikakohteet on
IMM
Suutinboksi
Bensapumppuvika
Imuvuodot
B-putsari tukossa
Ja se kipinäpuoli...
Boksivika(sama boksi bensalle ja sytylle)

Onnea urakkaan.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2012, 23:16:49 kirjoittanut hevonen »

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #12 : 11.01.2012, 21:17:56 »
Yks tyhmä kysymys.

Tuolla on noita antureiden mittausarvoja.

" Moottorin lämpötila-anturi,10astetta= 3900-4100 ohmia,20astetta 2280-2720 ohmia,40astetta 1000-1100 ohmia."

Niin mitä toi astetta meinaa?



"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #13 : 11.01.2012, 21:22:56 »
Sen anturin lämpötilaa mittaus hetkellä. Eli 20celsius astetta lämmintä pitää sattua tuohon haarukaan kun, vastusta mitataan 2280-2720 ohmia

Poissa Kimmoje

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: B200et onglemia
« Vastaus #14 : 16.01.2012, 13:30:23 »
Itellä on samanmoinen volvo ja oireilee samoin. Kerro sitten ihmeessä mitä teit, jos saat toimimaan. Ehkä sitten itsekin jaksaa tallista kaivaa tota romua esiin sen verran että saisi korjailtua tuon käynnin.
Volvo 240 Turbo -83

 

Carcom Oy  Ateho