Autoracing  KL-varaosat

S90 vetää kovasti oikealle

  • 15 Vastauksia
  • 5479 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
S90 vetää kovasti oikealle
« : 14.03.2012, 13:14:45 »
Eli tollanen ongelma, maantiellä etenkin rengastuksesta riippumatta ikävä ilmiö.

Alkoi 200tkm jälkeen, ja on sitä laatua että jos ratista päästää niin 10s kuluttua on ojassa takuulla.

Pyöränkulmia mittailtu ja kokeiltu säätää, sekä camber että aurausta (tarkistettu myös takaa), ei vaikutusta ollenkaan.

Auto EI kolaroitu eikä oikaistu.

Ohjausvaihteessa pientä öljyhikoilua (1dl 20-30tkm aikana).

Kaverin samanikäisessä bimmerissä samankaltaista ongelmaa.

Voisko kulunut ohjaustehostimen pumppu tai vuotavat ohjausvaihteen stefat aiheuttaa tollasta?
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Ishvan

  • Vieras
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #1 : 14.03.2012, 13:26:41 »
Eli tollanen ongelma, maantiellä etenkin rengastuksesta riippumatta ikävä ilmiö.

Alkoi 200tkm jälkeen, ja on sitä laatua että jos ratista päästää niin 10s kuluttua on ojassa takuulla.

Pyöränkulmia mittailtu ja kokeiltu säätää, sekä camber että aurausta (tarkistettu myös takaa), ei vaikutusta ollenkaan.

Auto EI kolaroitu eikä oikaistu.

Ohjausvaihteessa pientä öljyhikoilua (1dl 20-30tkm aikana).

Kaverin samanikäisessä bimmerissä samankaltaista ongelmaa.

Voisko kulunut ohjaustehostimen pumppu tai vuotavat ohjausvaihteen stefat aiheuttaa tollasta?

90% autoista on Suomen uraisilla teillä ojassa jos rattiin ei koske 10 sekunttiin  ;)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9023
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #2 : 14.03.2012, 15:46:47 »
Mikään jarru ei laahaa?

Poissa volvo960

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #3 : 14.03.2012, 19:17:35 »
Oletko tarkistanut alapallo nivelet ja raide tangon päät, voi aiheuttaa ko. jutun. Itellä ainakin 740 sarjassa.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #4 : 14.03.2012, 20:46:07 »
Eli tollanen ongelma, maantiellä etenkin rengastuksesta riippumatta ikävä ilmiö.

Alkoi 200tkm jälkeen, ja on sitä laatua että jos ratista päästää niin 10s kuluttua on ojassa takuulla.

Pyöränkulmia mittailtu ja kokeiltu säätää, sekä camber että aurausta (tarkistettu myös takaa), ei vaikutusta ollenkaan.

Auto EI kolaroitu eikä oikaistu.

Ohjausvaihteessa pientä öljyhikoilua (1dl 20-30tkm aikana).

Kaverin samanikäisessä bimmerissä samankaltaista ongelmaa.

Voisko kulunut ohjaustehostimen pumppu tai vuotavat ohjausvaihteen stefat aiheuttaa tollasta?

Tervetuloa joukkoon tummaan!  :hello:
Meillä tuossa 960:ssä ollut aivan sama "vika" jo viimeiset 4.5v/49tkm... Viimeksi viikko sitten säädettiin edellisen kerran ohjauskulmat mutta emäntä kertoi että edelleen metsään puoltaa..., vähentynyt on mutta ei poistunut kokonaan. Renkaat on kyllä aikansa eläneet mutta uusilla kesärenkaillakaan ei mennyt kun "juna".. Vastaavasti nuo 700-sarjan kulkijat menevät kyllä todella hyvin, ei puolla... 2.5vuotta sitten kun kulmat säädettiin edellisen kerran niin asentaja vaan sanoi että jompaa kumpaa arvoa (caster/camber) ei saada  täysin säätöihin muutoin kun etuiskareiden 3:a yläpään kiinnitysreikää isontamalla..., tuolloin ne 3 mutteria käytettiin auki ja otettiin "löysät pois" ja mutterit kiinni.. Voisko tuon kyseisen arvon jäänti poskelleen vaikuttaa puoltamiseen?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa kumimuumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #5 : 02.04.2012, 17:18:55 »
Oma 945 alkanut kanssa puoltamaan oikealle päin välillä kovempaa ja välillä vähän vähemmän. Mistään ei ole väljää löytynyt ravistelemalla tai vääntämällä.. Onkohan etutolppien yläpäiden laakerit kovinkin kuluvia osia näissä vessoissa? Vaihto per miljoona km vai per sata tonnia kuten joissain laitoksissa?
turbotettu ooppeli ja deeku.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #6 : 02.04.2012, 18:39:26 »
Kahteles iskareiden yläpäät että on kunnossa  :)
940 classic
Amazon -68

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #7 : 25.04.2012, 06:45:09 »
Lisätään vielä yks 945 joka välillä puoltaa välillä ei... Alkaa kuulostaa jo ominaisuudelta :)
Onko kukaan löytänyt ratkaisua?
Noi iskarin yläpäät, onko niissä mitään laakeria? Mul on 740 iskarit irtonaisina ni niis ei tuntuis olevan laakeria, pelkkä kumi?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #8 : 25.04.2012, 07:23:42 »
kyllä siellä yläpäissä kääntölaakerit on.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa setma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #9 : 25.04.2012, 09:25:10 »
Mitä näitten aurauskulmat pitäis olla?Ite ajellu parivuotta nollakulmilla ilman puoltamisia.Ennen kyllä puolti välillä mutta johtuiko sitten paskoista iskareista.

Poissa volovonimun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #10 : 25.04.2012, 18:11:23 »
eikö auton kuulukkin vetää hiukan oikealle...jos tulee esim. sairauskohtaus niin auto ei ajaudu vastaantulevan kaistalle ja muutenkin tie kallistaa myös oikealle jotta vesi ei jäisi tielle.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #11 : 25.04.2012, 19:03:35 »
Risa kääntölaakeri ei aiheuta puoltamista, vaan ohjaus "jää päälle" eli ei palauta ja aiheuttaa ohjauksen takertelua. Joissakin 7-/9-satasissa on ollut ongelmana, että tolpan yläpäässä ei riitä säätö camberin säätöön. Ratkaisuna on vinguttaa tolpan kiinnityspulttien reikiä isommiksi, jotta saadaan säädettyä kulmat kohdalleen (lisää camberia).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #12 : 25.04.2012, 20:52:34 »
eikö auton kuulukkin vetää hiukan oikealle...jos tulee esim. sairauskohtaus niin auto ei ajaudu vastaantulevan kaistalle ja muutenkin tie kallistaa myös oikealle jotta vesi ei jäisi tielle.

Onko tuosta jotain faktaa. Mun auto ei ainakaan tasaisella suoralla tiellä mihinkään puolla.

Poissa 7 neliskantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #13 : 27.04.2012, 23:21:36 »
ite kyllä epäilisin että hammastangossa on joku sisäinen vuoto ( stefa vuotaa) iteselläki oli just samoja ongelmia 740:ssä kauvan aikaa ja tuntu että ajan mittaa vetäminen hiipu pikkusen, oli taroitus vaihtaa sillon koko tanko uuteen mut kerkesin vaihtaa auton jo pois..
volvo v70 vm:02 d5
volvo s70 2.5 t EX
volvo 740 vm:90 b230f m47 (ex)
volvo 740 vm:90 b230f aut (ex)

Poissa kumimuumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 vetää kovasti oikealle
« Vastaus #14 : 28.04.2012, 12:48:28 »
Omasta vessasta puoltaminen poistui lähes kokonaan kun vaihdoin kesärenkaat alle. Ja edessä oikealla olleessa talvirenkaassa paljastui piileskellyt runkovika päivää ennen kuin "jouduin" vaihtamaan ne kesätassut.. Eilen sitten räjähti pyöränlaakeri oikeasta etunurkasta, voi se oikealle hakeutuminen johtua osaksi siitäkin. Nyt onkin sitten olka-akselissa sellainen ura, että tekee pahaa jo katsella :-\


Hammastangosta; onko normaalia, että ohjaustehostimen säiliö ruiskaisee 2m korkea suihkun kun kääntelee pyöriä "nopeasti" tapista tappiin? Onnistuin muutaman kerran truuttaamaan ATF:t pitkin auton kylkeä ja tallin lattiaa kun vaihtelin etupään niveliä.. Ominaisuus vai se stefavika hammastangossa?
« Viimeksi muokattu: 28.04.2012, 12:51:16 kirjoittanut kumimuumi »
turbotettu ooppeli ja deeku.

 

RallyBaron  Samppasport