Race.fi  Puotilan autokorjaamo

940 ohjaus katsastuksessa

  • 8 Vastauksia
  • 2229 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
940 ohjaus katsastuksessa
« : 22.03.2012, 09:52:59 »
Kävi taas kerran niinkuin monelle muullekkin, että katsastuksesta tullessa alkoi ratti täristä käännöksissä ja korjaantui siitä sitten taas itsekseen pikku hiljaa. Ei ollut vaikeata ennustaa mitä oli odotettavissa kun seurasin vierestä kuinka rajulla voimalla ja vauhdilla pyöriä murjottiin laidasta toiseen. Ei vaan ollut meikäläisellä kanttia sanoa asiasta. Mielestäni ei ole kyse varsinaisesta viasta ( ehkä kuitenkin suunnittelu/valmistus vika ) vaan ominaisuudesta ? No. auto kyllä hyväksyttiin, mutta tuntuisi vaan, että noille katsastajille pitäisi jotenkin "virallista" tietä saada info asiasta, jotteivat turhanpäiten saisi tuota ilmiötä aikaiseksi ? Vai mitä mieltä viisaammat ?

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 ohjaus katsastuksessa
« Vastaus #1 : 22.03.2012, 10:07:52 »
Mutuilenko oikeaan suuntaan, kun veikkaan tämän ilmiön johtuvan ilman pääsystä tehostimeen? Kyllähän vehkeitten pitää sietää nopeitakin ohjausliikkeitä. Itsekin olen tärinäratin pari kertaa saanut aikaan, kun parkkiruutuuni olen veksalnnut, etenkin jos on ollut kiire...

Tehostimen säiliön nestepinnan pitäminen maltillisella ylitäytöllä on tuntunut vähentävän ilmiötä.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ohjaus katsastuksessa
« Vastaus #2 : 22.03.2012, 10:12:45 »
Vähän sama mutu. Ylitäyttöä en ole kokeillut.

Poissa 0yxxy0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
Vs: 940 ohjaus katsastuksessa
« Vastaus #3 : 22.03.2012, 10:36:21 »
Minä olen ajatellut että johtuu kun tunnottomasti repivät rattaita erisuuntiin kun niveliä tarkistaa, mulla tekee yleensä joka katsastuksen jälkeen kun kaartaa. Olen pelännyt että oisi laakeri,mutta taitaakin olla ominaisuus eikä vika, säikäytti kuitenkin kun teki eka kerran.
Volvo S80 -99 ajettu 5,5tkm ja Kabe -07

EVO8

  • Vieras
Vs: 940 ohjaus katsastuksessa
« Vastaus #4 : 22.03.2012, 10:56:35 »
Itse en ole moiseen ongelmaan törmännyt mutta sinne purkkiin kannattaa vaihtaa se neste kerran pariin vuoteen :)

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 ohjaus katsastuksessa
« Vastaus #5 : 22.03.2012, 11:39:33 »
Tekeehän se helposti ton kun voima kulke väärinpäin ohjausvaihteessa. Pyörät kääntävät ohjausakselia eikä toisinpäin niinkuin kuuluis. Eihän sitä ole siihen suunniteltu.

Poissa 940 classic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ohjaus katsastuksessa
« Vastaus #6 : 25.03.2012, 13:46:51 »
Onhan noita 940:siä tullut käytettyä katsastuksessa toistakymmentä kertaa, mutta ei ole kun kerran tehnyt tuon ilmiön kun erehdyin K1 katsastusasemalle missä nuori juippi katsasti auton. :nohnoh

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ohjaus katsastuksessa
« Vastaus #7 : 25.03.2012, 14:02:29 »
Tuo on joka katsastusasemalla samanlainen toimenpide että en sitä nuorta juippia syyttäis ::).
Joskus käy noin ja ongelma korjaantuu kääntelemällä rattia laidasta laitaan
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ohjaus katsastuksessa
« Vastaus #8 : 26.03.2012, 08:36:46 »
Olen tullut siihen käsitykseen, että renkaiden kääntönopeus  ratkaisee josko ilmiö esiintyy tai ei. Olen käyttänyt saman auton uudesta lähtien kaikissa katsastuksissa ja joka kerran kun tuo ilmiö on esiintynyt (ehkä joka toinen tai kolmas kerta) on kääntönopeus ollut melkoinen. Näyttäisi siltä, että tuohon kääntämiseen pitäisi käyttää vähintään jokin tietty sekuntimäärä? Jos jollain on tuosta jotain tutkittua tietoa, niin olisi mielenkiintoista tietää. Mutuilua on jo tarpeeksi.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron