Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 230ft vm 98

  • 22 Vastauksia
  • 5668 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
940 230ft vm 98
« : 29.04.2012, 12:27:38 »
autolla ajaa noin 3km,käy kaupassa ja auto ei käymään millään ilveellä,odottelee noin 15 min niin käymään normaalisti ja aamuisin lähtee normaalisti,tehnyt nyt saman eilen ja tänään ja samankaupan pihassa,vaihdoin polttoaine pumpun releen ja suuttimien releen siinä odotellessa mutta ei!kun aika täys niin normaalisti käymään,voisko tota vauhtipyörän anturia joku v..uttaa?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #1 : 29.04.2012, 16:39:11 »
nyt näyttää siltä että pumppu alkaa vissiin olee kaput koska kipinä tulee silloinkin kun auto ei käynnisty ,ja tekee näköjään sitä ihan satunnaisesti kun olen sitä välillä käynyt kokeilemassa, välillä herää heti välillä ei, pumpun surina tankissa ihan normaali mutta aikamoinen lorina siellä käy kun kuuntelee täyttöputkesta,mitäs nää pumput yleensä kestää?tossa nyt 340tkm ja kun lähtee käyntiin niin ajossa ei mitään mikä viittais pumpun tuoton alenemiseen.ja eikös vauhtipyörän anturivika hävittäs kipinän?
« Viimeksi muokattu: 29.04.2012, 22:56:42 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #2 : 29.04.2012, 19:00:21 »
Mulla bensapumppu kesti jotain 270000 km ('97 B230FK). Oireili startissa ja nyki pari kertaa ajossa, lopulta ei enää lähtenyt käyntiin ollenkaan.

Jos tankista kuuluu ääntä, niin luulisi että pumppu on ehjä. Tuo kampiakselin tunnistin on vanhemmiten lämpötilaherkkä, eli lämpötilakin vaikuttaa sen toimintaan. Toimiiko kierroslukumittari kun yrität startata mutta ei lähde? Jos ei toimi, niin viittaisi tuohon tunnistimeen. Se ei ole kallis osa, eikä ole työläs vaihtaa, toisin kuin tuo pumppu. Vuonna 2008 bensapumppu maksoi jotain 140€ sinisellä tiskillä.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #3 : 29.04.2012, 20:48:34 »
kiitos vastauksesta,kierroslukumittarin toiminnassa en ole huomannut mitään outoa,sen katoin että kipinä tulee ja tulppa on täysin kuiva,vaihdan sen pumpun kumminkin kun se on alkuperäinen ja luulen että on eläkkeelle valmis jo noilla kilsoilla,mutta katotaan miten äijän käy,sitä tossa mietin miksi tankissa käy niin äänekäs lorina, oisko siellä pumppuhässäkässä joku letku puhki mistä vetää ilmaa?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #4 : 29.04.2012, 21:22:40 »
mietin miksi tankissa käy niin äänekäs lorina, oisko siellä pumppuhässäkässä joku letku puhki mistä vetää ilmaa?

Pumpun ja laipan välinen letku/putki vuoto?
Tankkiin palaava bensa lorisee?
Omassa kulkineessa kun virrat vääntää päälle niin pumppu jatkuvasti päällä, selkeästi lorisee jos vähempi bensaa tankissa.

« Viimeksi muokattu: 29.04.2012, 21:24:41 kirjoittanut havock »
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa 0yxxy0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #5 : 29.04.2012, 21:29:10 »
Tuntematta pumpun anatomiaa. 850:ssä putken pätkä pumpun ja tankin läpiviennissä, eihän lorise sieltä. Mun 940 vollessa pumppu käy muutaman sekunnin ja sitten kun tarttaa lähtee hyvin käyntiin mutta jos tartaa heti kun virran kytkee niin saa tartata pitempään.(joten "hehkutan" myös bensa koneen) ;D
Volvo S80 -99 ajettu 5,5tkm ja Kabe -07

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #6 : 29.04.2012, 22:15:00 »
mun mielestä tossa pumppu lähtee pyörimään vasta kun alkaa starttaamaan,ainakaan ei tankista kuulu pumpun surinaa kun laittaa virrat päälle,ja tossa vaan yksi pumppu mikä tankissa,vanhemmissa missä oli kaksipumppua tankissa esipumppu ja alustassa pääpumppu niin mulla teki just noin että pumppu pyörähti kun laitto virrat päälle,tankkivarustetta katellessa se näytti päällepäin hyvältä että saattaa jopa ehjänä tulla vex,huomenna otetaan se pöydälle ja kysytään että mikä harmittaa?siinä mielessä ei itseä harmita kun tietää että toi pumppu ei kumminkaan enää kauan elä,vaikka ei nyt sitten varsinainen vika olisi siinä.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #7 : 30.04.2012, 16:36:54 »
nonni,pumppu vaihdettu ja sama laulu jatkuu,kylmänä hyvin ja lämmin/haalee niin lähtee ennemmin tai myöhemmin yleensä myöhemmin,mites se kannessa oleva anturi joka lämpömittarin anturin vieressä eli taainmainen,otin liittimen siitä irti niin auto lähtee samallalailla käymään lämpösenä oli liitin irti tai kiinni,oiskohan anturissa jotain hämärätä?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #8 : 30.04.2012, 17:21:23 »
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #9 : 30.04.2012, 18:31:08 »
kiitos :hello:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #10 : 30.04.2012, 21:05:09 »
en tiiä muoviämpäri!nyt kun tota on starttailtu koko iltapäivä, lähtee käymään heti mutta nyt tippu lämpömittari pois pelistä, värähtää starttaessa mut siihen jää,milläs tsiikataan onko anturi vai mittari vai joku muu tiensä päässä,vanhemmissa oli helppo laittaa anturin johto maihin niin näki menikö mittari pohjaan,mutta näissä tulee 2-johtoa anturiin ja maadoittaa kumman vaan niin ei mittari reagoi? tää on nyt sit vissiin niitä valintakysymyksiä katellaanko lämpömittaria vai halutaanko käyntiin heti,en tiedä mutta mitään en tehnyt mittari vaan ei toimi mut tuntuu lähtevän heti käymään,startaillaan huomenna lisää!!!!!!!
« Viimeksi muokattu: 30.04.2012, 22:24:59 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #11 : 01.05.2012, 12:35:05 »
Mittari on samalla periaatteessa toimiva kun vanhemmissakin, ainoa että sille tuodaan maa johtoa pitkin eikä suoraan kannesta. Eli johdot liittimestä yhteen vastaa maadotusta. Johtosarjavika ei olis ihan tuntematon näissä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #12 : 01.05.2012, 13:16:41 »
asia selvä, käydessä kun irrottaa lämpömittarin anturin liittimen niin sytyttää lambda valon näköjään,mutta sammuu kun liittimen laittaa takasin,yhdistän vielä anturin johdot ja katon reagoiko mittari,jep tuntu mittarin neula pamahtavan pohjaan ja nopeasti,eli anturi kaupoille huomenna,eiköhän tää ollu tässä kun nyt tuntus lähtevän kokoajan hyvin käymään niinkuin ennenkin.

osia laitettiin
polttoainepumpunrele
suuttimienrele
polttoainepumppu
vauhtipyörän anturi
ja huomenna vielä lämpömittarin anturi,vielä jos alkaa kiukuttelemaan niin siirretään tämä tuonne lahjotetaan palstalle niin jatkakoon joku muu!SUURET kiitokset kaikille vinkkien antajille!
« Viimeksi muokattu: 01.05.2012, 14:14:41 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #13 : 01.05.2012, 14:06:20 »
asia selvä, käydessä kun irrottaa lämpömittarin anturin liittimen niin sytyttää lambda valon näköjään,mutta sammuu kun liittimen laittaa takasin,yhdistän vielä johdot ja katon reagoiko mittari.
Nyt sie oot kyllä irrotellu moottorin lämpöanturia. Ei se mittaristoa kiinnosta, vaan se etummainen...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 230ft vm 98
« Vastaus #14 : 01.05.2012, 14:22:12 »
ei,kyllä sitä etummaista liitintä tarkoitan mikä lähempänä jakopäätä,en sitten tiedä miksi valon sytyttää kun liitin irti mutta ei sen väliä kun sammuu kun liitin on kiinni,taainmaisen liittimen kun irrotti käydessä niin taas lähti flekti pyörimään.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy