Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 + dumppi = ei tyhjäkyntiä

  • 6 Vastauksia
  • 2135 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 744s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
740 + dumppi = ei tyhjäkyntiä
« : 11.05.2012, 01:44:29 »
Harmikseni en itse löytänyt kovasta yrityksestäni samaa aihetta, mutta jaanpahan ongelman pohdittavaksi.

Eli laitettiin Vikingin lastu ja samassa tuo bilteman dumppi. Dumppi asennettiin imusarjan ja jäähdyttimen väliseen putkeen kiinni silikoniletkuineen päivineen. Alkuun kävi tyhjäkäynti jotenkuten mutta heti miten alkoi tuuppaamaan sammuksiin jossei pumppaile kaasua. Kun auton starttaa käy tosi hyvin, ja kylmänä kun köröttelee niin vielä käy tyhjäkäynti hyvin. Mutta heti kun lyö kaasua ja kuulee kuinka dumppi sihahtaa (ihmeen hyvän kuulonen bilteman tavaraksi) niin ei pysy enää tyhjäkäyntiä..

Imuvuodot on tarkastettu ja eikä näyttänyt mitenkään pahalta. Ainut huomasin että turbolle tuleva öljyletku mikä menee koneen päältä imusarjalle päin, niin loppupäässä joku pieni ilmaputki on poikki. Pistin ruuvit katkoksien kohtaan kiinni varmuudeksi. Hiaman ehkä huonosti selitetty mutta koittakaa ymmärtää.  ::)

Mikä neuvoksi? Kone b230ft -90 TIC

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 + dumppi = ei tyhjäkyntiä
« Vastaus #1 : 11.05.2012, 07:06:13 »
Niinhän se yleensä on ellei ole kova imuvuoto kaasuläpän jälkeen. :)

Siinä on pakko säätää kaasuläpän säätöruuvista joutokäynti tuonne 1000rpm tai vähän yli ja ottaa huomioon että läppäkytkin on joutokäyntiasennossa kun tuon säädät.
Säädät siis läppää ja l-kytkintä niin että toivottu tulos saavutetaan. Muuten menee vaihtaessa tai vapaalle heittäessä niin rikkaalle että sammuu kuin saunalyhty.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 + dumppi = ei tyhjäkyntiä
« Vastaus #2 : 11.05.2012, 09:00:04 »
Tuo sun asentama dumppi = imuvuoto
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 + dumppi = ei tyhjäkyntiä
« Vastaus #3 : 11.05.2012, 13:13:18 »
Tai itse asiassa käänteinen imuvuoto...

Ongelmana on se, että jo kertaalleen mitattu ilmamäärä pääseekin nyt karkuun, mutta bensaa ruiskutetaan sen mitatun ilmamäärän verran. Alkuperäisen kierrättävän version kanssa ei ole tuota ongelmaa, koska dumppi päästää takaisin ahtimen etupuolelle, eli mitattua ilmaa ei pääse karkuun.

Poissa 744s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 + dumppi = ei tyhjäkyntiä
« Vastaus #4 : 12.05.2012, 03:34:52 »
Hmmm.. Mitäs kun kaverillani on samanlainen bilteman-laatu-dumppi. Mutta tämä asennettiin turbon ja välijäähdyttimen väliin ja toimii loistavasti. Sama kone vuosimallia 88..

Mutta jos kokeilen nyt ensinmäisenä hevosen neuvoa ja katsastan tilanteen uudestaan.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740 + dumppi = ei tyhjäkyntiä
« Vastaus #5 : 12.05.2012, 18:40:21 »
Älkää laitelko niitä niin kaikilla on kivempaa. Paitsi niillä jotka ei pääse viikset väpättäen fiilistelemään kauheaa dumbin ääntä.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 + dumppi = ei tyhjäkyntiä
« Vastaus #6 : 12.05.2012, 18:47:13 »
Älkää laitelko niitä niin kaikilla on kivempaa. Paitsi niillä jotka ei pääse viikset väpättäen fiilistelemään kauheaa dumbin ääntä.
isoa fööniä vaan pellin alle ja ne sakkaus äänet  S* S*

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo