Sitten tuli ilmi tämä ihana polttimonrikko-merkkivalo joka tulee syttymään jos tuommosen relepaketin kasailee. Vai täytyykö tyytyä 100W polttimoihin?
-Onko kellään helppoa huijauskeinoa tälle merkkivalolle?
-Jos täytyy päätyä merkkivalon poistoon, onko se kivuton ottaa pois, eli pääseekö siihen käsiksi kun mittaristo on paikallaan? 242:ssa pääsee mutta tästä ei ole tietoa.
En muista syttyykö ajovaloista polttimonrikkosysteemin varoitusvalo, kun olen pruukannut vaihtaa ajovalot heti, kun silmä havaitsee värilämpötilan muutoksen valoissa. Tai viimeistään parin vuoden välein.
Jos haluaisi "huijata" systeemiä, niin ottaisi transistorilla ohjauksen valoilta releille, niin alle 1mA virralla saisi ohjailtua tai sitten heittäisi suoraan sopivat fetit kehiin, niin nano-ampeerien (0,000 000 001) virralla saisi ohjattua toisia valoja.
Tai jos tehdään ns.
"paksusähkö"-huijaus, niin vedetään molempien umpioiden lyhyet yhdistetään johdolla ja pitkät samalla tavalla ja otetaan releiden ohjaus vasta sitten. Tällöin ei pääse muodostumaan eroa eri puolien välille, joten indikaattori ei silloin havaitse mitään epäsymmentriaa releen käyttämillä maksimissaan muutaman sadan milliampeerin virroilla.
Merkkivaloa en poistaisi, koska se on muiden valojen osalta hyödyllinen.
Ja 100W polttimoilla et kummoista hyötyä saa, koska se lisää valon intensiteettiä vain 3db, jolla ei ole hevon kukkasen merkitystä kuin psykologisesti.
Suuremman hyödyn saat, kun puhdistat umpioiden lasit (sisältä) ja umpioiden heijastimet huolellisesti. Ja jos heijastimet ovat hitusenkin heikossa hapessa, niin vaihtoon ja tulos on selvästi tehokkaammat valot kuin työntämällä 100W polttimot.
Tarkista lisäksi se, että maksimi jännitehäviö valoille on alle 0,1 volttia, jos teet johdotuksen uusiksi (akun ja polttimoiden väliltä), niin tällöin saat irti sen, mitä H4 halogeenista pitää saada ja voi saada.