Futurez  Kulkukoira

Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee RATKAISTU: Vettä tankisssa!!!

  • 28 Vastauksia
  • 8402 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Eli siirrympä täältä ehdotuksia hakemaan. :P

Alkoi tuo classikki oireilemaan, eli tasakaasulla ja myöskin kiihdytyksessä veto katkeaa välillä n.1-2 sekunniksi ja joskus risteyksissä sammuu.  Lambda-valon sytytti kun pätkäs ekan kerran.

Eli meno on nyt aika nykivää...  Aikansa kun ajelee niin oireet saattaa hävitä ja ilmestyvät taas seuraavan ajokerran aluksi.

Vaihdettua tähän mennessä: tulpat, jakajan kansi, pyörijä, sytytyskaapelit, polttoainesuodatin.

Jotenkin tuntuisi että olisi bensa, eikä sytkäpuolella, koska käynti on muuten nättiä. Eli ei röpellä, ammu putkeen eikä muutakaan sellaista.

Vikakoodeja ei saatu luettua kun kaverin lukuohjelman demoversiossa ei ollut lh 2,4:sta(?)  :idiot2:     Se oli se joku VOL-???

« Viimeksi muokattu: 03.03.2011, 17:04:55 kirjoittanut tomimikael »

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #1 : 13.02.2011, 20:54:46 »
Yksi vaihtoehto voisi olla imuvuoto. Hommaa starttipiloottia ja suihkippa sitä, luulis löytyvän jos imuvuodosta kyse.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #2 : 13.02.2011, 21:01:52 »
Tuohon on vikakoodilukijan ohjeet ihan FAQ:ssa, ei VOL-FCR tämmösessä lämmitä kun ei siinä obd-liittimessä mitään bittejä kulje.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #3 : 13.02.2011, 21:13:45 »
Eli ainoa millä tuolta saa koodeja ulos on sellainen ledi hässäkkä, minkä ohjeet faq:sta löytyy??

Erikoista! Milläs ne volvolla tommosesta koodit katsoo?

Pitää huomenna suihkia starttipilottia konehuoneessa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #4 : 13.02.2011, 21:50:04 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Viestiketjusta löytyvät vikakoodien lukulaitteen teko-ohjeet.

Jos lamda-valo syttyy, niin silloin on syytä väsäillä tuo diaknostiikka palikka, sillä se auttaa vian hakuun kummasti.

Täydellinen sähkömanuaali löytyy linkistä.
http://www.upload.ee/files/399798/tp3908202_940_1995_wiring_diagrams_section_3_39.pdf.html

Tosin vuosimalli on 1995, joten diagnostiikka palikan kuvaus ei ole oikea vaikka toiminteet ovat samat.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #5 : 13.02.2011, 21:51:30 »
Pitää huomenna suihkia starttipilottia konehuoneessa.
Jos sulla on alkuperäiset alipaineletkut kannattaa ehkä vaihtaa ne. Omassa ysissä oli letkut aika haperot, käynti tasaantui reilusti vaihdon jälkeen.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #6 : 14.02.2011, 16:54:17 »
Imuvuotoa ei löytynyt.
Mikä letku lähtee IMM:n jälkeen ja menee imusarjalle?? Siinä on imm päässä joku anturi?  Sen liitos oli löysällä, mikä lie???

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #7 : 14.02.2011, 17:17:24 »
Imuvuotoa ei löytynyt.
Mikä letku lähtee IMM:n jälkeen ja menee imusarjalle?? Siinä on imm päässä joku anturi?  Sen liitos oli löysällä, mikä lie???

Jos paksua letkua tarkotat, niin huohotin. Ja se "anturi" on vaan lämmitin sille ettei jäädy

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #8 : 15.02.2011, 17:18:18 »
Tänään kolusin moottoritilasta ainakin 50 liitintä ja maadotusta läpi crc:n ja hiomapaperin kanssa.

Mitenkäs tuo kaasuläppäkotelon putsaus, otetaanko vaan kokonaan irti ja brakecliineriä vai??  :buck2:

Oli muuten viimenen ahtoputki ennen koteloa sisältä suht öljyinen, pääseköhän tässä heti ahdin kauppaan?   *taavih->

Poissa Wille

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #9 : 15.02.2011, 18:10:04 »
Vaihda polttoainepumpun rele. Täsmälleen samojen oireiden kanssa tappelin itse tuossa parisen vuotta sitten.
Varmaksihan en osaa sanoa, mutta kokemus pohjainen arvaus kyseessä... ;)

Ja ahtoputket nyt aina on enemmän tai vähemmän öljyssä. Jos joku joskus on kurkannut vag konsernin tdi moottoreiden putkistoihin, niin ei ihan pienistä säikähdä ollenkaan. :D

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #10 : 15.02.2011, 18:18:53 »
No perhana, kai se on haettava. Eli tämä taitaa olla kyseessä??  http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=48-8238

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #11 : 15.02.2011, 18:48:35 »
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=48-8210
Mielestäni olis toi. Oliskohan toi sun linkittämäsi ollu suutinrele.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #12 : 15.02.2011, 20:35:25 »
Noniin,

Vaihdettu:

-Suutinrele
-Polttoainepumpun rele
-YKK-anturi
-Polttoaine suodatin
-Virranjakajan kansi+Pyörijä
-Tulpat+Johdot


Pätkii ajossa, sammuu niinkun sekunniksi, sammuilee risteyksiin.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2011, 16:40:46 kirjoittanut tomimikael »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #13 : 18.02.2011, 20:42:50 »
Tänään sain viimein vikakoodit luettua ja, *1-3-3 Tyhjäkäyntitieto kaasuläppäkytkimeltä puuttuu*


Tä?
 :uglystupid2:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: -98 b230fk kierrokset putoilee
« Vastaus #14 : 18.02.2011, 23:11:03 »
Tänään sain viimein vikakoodit luettua ja, *1-3-3 Tyhjäkäyntitieto kaasuläppäkytkimeltä puuttuu*


Tä?
 :uglystupid2:

Ei boxi(t) eivät saa tietoa siitä, että kone on tyhjäkäynnillä kuljettajan toimesta, vaan ylittää päätellä sen IMM ja kierroslukutiedosta.

Anturi sijaitsee kaasuläpän akselilla tulipellin puolella. Tarkista kaasupolkimen vivuston säädöt ja mittaa se anturin toiminta yleismittarilla. Pelkkä naksahdus ei takaa sitä, että kärjet kytkevät.

By-pass venttiilin huono toiminta aiheuttaa samoja outoja ilmiöitä. Kirjoittelin tuosta landian puolella kokeilujeni seurauksena. Letkujen vaihto ei siten ole pahitteeksi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Carcom Oy  Ateho