Samppasport  Futurez

940 ääni taka-akselin seutuvilta

  • 31 Vastauksia
  • 14661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8938
  • Teiden tukko
Vs: 940 ääni taka-akselin seutuvilta
« Vastaus #30 : 01.03.2011, 00:10:51 »
Luulisin että ovat tehneet sen saman havainnon minkä tein aikanaan kuutisen vuotta takaperin :). Ne ruuvit saa paremmin paikalleen ja kiristettyksi kuusiokoloruuveilla oikeaan momenttiin. Erityisesti noissa etulaipan ruuveissa huomasi eron (oli GLT) - työkalut mahtuivat paremmin. Takalaipan ruuvit taisivat kyllä jäädä kuusioruuveille, koska niihin pääsee hieman paremmin käsiksi. Käytin muuten ruuviliikkeen ruuveja jotka olivat alkuperäisen lujuusluokan mukaisia, muistaakseni 10.9. Ainoa haitta taitaa syntyä siitä kuusiokoloavaimesta jonka joutuu hankkimaan. Kannattaa ehkä hankkia palasarja ::). Minulla palasarjat olivat ennestään kun oli noita volkkareita välillä.

Mahtaako niillä pulteilla olla muuta väliä kuin että ovat oikealla lujuusluokalla? Itse muistelin kanssa että ovat jotain muuta kuin normi 8.8.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ääni taka-akselin seutuvilta
« Vastaus #31 : 01.03.2011, 08:37:54 »
Nyt en muista kyllä enää takalaippaan soveltuvia, mutta ainakin etulaippaan piti olla kai 15 mm avainvälillä ja niitähän ei saa rautakaupasta, mutta tuo 10.9 lujuusluokka kai  pätee :). Taitaisi kyllä olla ne vanhatkin jossain pajan laatikossa jos tarkempaa tietoa tarvitaan - pienempi se normaalia kuitenkin oli :D.

Tuli sattumalta valokuvia katsellessa selville, että aikanaan GLT:säkin oli muuten takalaipassa kuusiokoloruuvit ja paikka sen verran ahtaannäköinen, että saattoivat olla ihan alkuperäisiä. Kaikkea sitä tulee kuvatuksi :D.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2011, 20:57:58 kirjoittanut pikatraktori »

 

Autoracing  KL-varaosat