Hmmmmm.....tuota tuota.....
Pakopuolen ylipaineventtiili eli hukkaportti saa kylmänä jonkun jääpalan väliin ja jää auki, kunnes lämpee ja sulaa pois.
Taas toisaalta jos öljy jäykkää, eikä se kierrä turbossakaan vasta kun lämpiää, niin tämä rikkoo sen aika äkkiä.
Imupuolen viat on yleensä vuotoja ja nekun ei lämpiä ollenkaan.
Olikos turboissa sitä imupulen ilman lämmitys systeemiä ollenkaan, kun paremmin ahtaa, mitä kylmempää se ilma on.
Turbon imupuolen siivet kun lämpiää hitaammin kuin pakopuolen siivet ja muut härpäkkeet.
OT: vw merkkisissä bensa ja risseli turbo malleissa on ollut sellaista vikaa, että kerää kondensiovettä välijäähdyttimeen, mikä sijaitsee oikean eturenkaan tienoilla ja rikkoo moottorin joskus suurellakin vesimäärällä.
Tällaista vikaa ei ole koskaan Volvoissa todettu.
Anna auton käydä vähintään sen 10min. ennen liikeelle lähtöä pakkasilla, onko muutoksia??
Eikä heti täysillä lämmittämättä.
940 -98 Classikissani ei ole edes oirinut....vielä.....350tuh pian rikki.