Proturbo  Autodiagnoosi

740 B230K Sammui eikä enää käynnisty.

  • 7 Vastauksia
  • 3745 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tabu90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
740 B230K Sammui eikä enää käynnisty.
« : 28.02.2011, 16:18:04 »
Juu elikkäs mitäs arvon raati sanoo tälläseen: Aamulla laitoin auton käyntiin, että lämpeis ennenkö lähtee liikenteeseen... No, ku pääsin n.10min päästä pihalle nii auto sammui silla samalla sekunnilla siinä nenän edes... Jonka jälkeen yritin käynnistää sitä uudestaan ja kyllähän se käynnistyikin, mutta sammuu samantien eikä vastaa milläänlailla kaasuun. Myöhemmin huomasin että jos ennen käynnistystä pumppaa muutamia kertoja kaasupoljinta ja sen jälkeen käynnistää nii käynnistyy ihan normaalisti, vastaa kaasuun ja käy ehkä sen 5-10s. Ja sen tiedän että bensaa on, koska varmuuden vuoksi hain sitä, jos joku epeli olis käyny nyysimäs puoli tankkia.

Volvo 240 B200K GL -88 -> Volvo 740 B230K GL -87

Poissa sebu82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230K Sammui eikä enää käynnisty.
« Vastaus #1 : 28.02.2011, 19:41:56 »
Mulla teki suurinpiirtei samaa että lähti käyntiin kävi jonkun 5-10 sekunttia ja kaasuun pysty hipaseen mutta ei ottanu kierroksia ja sitten sammu tommosta sykliä pysty tekeen 5-8 kertaa ja sitten oli tulpat märkänä ja sitten ei lähteny käyntiin. Syy oli ilmamassa mittarilta oli menny piuha poikki liittimen sisältä sillai että piuha näytti että on oiken paikoillaan mutta todellisuudessa piuhan kuorta oli vielä pari milliä kiinni että ei lähteny kevyellä kosketuksella irti kun kävin moneen kertaan kaikki liitokset läpi ja rasvasinne ja kun se ei auttanu rupesin aukasemaan kaikki liittimet osiin niin sitten paljastu että se piuha on poikki. Kulu siinä muutama päivä kun kaikki kävi läpi moneen kertaan.
Piuhaan kun pistin uuden liittimen ja takasin liitinpesään ja liittimen paikoilleen niin rupes pelaan ja autona 740 B200 ET.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B230K Sammui eikä enää käynnisty.
« Vastaus #2 : 28.02.2011, 19:53:12 »
Koska tässä ei ole immua, sen liitinkään tuskin on rikki. Veikataanko, että sielläkin on melko lämmin keli, eli ei juuri pakkasta? Olisko kaasari vetäny jäähän kun kävi kauan tyhjää? Tai sitten bensapumpulle/suodattimelle tuli tunnit täyteen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tabu90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230K Sammui eikä enää käynnisty.
« Vastaus #3 : 28.02.2011, 21:05:21 »
Tänään koitin uudemman kerran käyntiin nii lähti 5min sahaamisella käyntiin jonka jälkeen pysyi käynnissä ja annoin käydä lämpööseks. Sitte sammutin ja annoin jäähtyä tunnin ja taas lähti käyntiin ja toimii normaalisti.. Ny sitte VÄHÄ jännittää että jääkö tua ny johki työmaanpihaan seuraavaks :idiot2: Eli siis mitään ei autolle ehditty tehdä, huomenna oli tarkootus vaihtaa b-pumppu, mutta ei vissii tarvikkaa, kai.... ???

Volvo 240 B200K GL -88 -> Volvo 740 B230K GL -87

Poissa Tabu90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230K Sammui eikä enää käynnisty.
« Vastaus #4 : 01.03.2011, 18:38:26 »
Mitäs ensiapu keinoja olis tähän kaasarin jäätymiseen, jos tuo ny sattuu tekemään saman esim työmaan pihaan? :buck2: Jäänestoa oon ny tankkiin lorauttanu, mutta onko esim jotain mitä vois ruikkia imupuolelle ku yrittää käynnistää joka sulattais kaasarin?  :idiot2:

Volvo 240 B200K GL -88 -> Volvo 740 B230K GL -87

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 740 B230K Sammui eikä enää käynnisty.
« Vastaus #5 : 01.03.2011, 23:33:48 »
No se imuilman esilämmitys ei sitten toimi?
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Tabu90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230K Sammui eikä enää käynnisty.
« Vastaus #6 : 02.03.2011, 08:11:04 »
No se imuilman esilämmitys ei sitten toimi?
En oo kyllä sitä kattonu ollenkaa jotta toimiiko... joku joskus sanonu kuinka sen toiminta tarkastetaan, mutta enhän mä tällä muistilla sitä ny muista kyllä yhtää :idiot2:

Volvo 240 B200K GL -88 -> Volvo 740 B230K GL -87

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230K Sammui eikä enää käynnisty.
« Vastaus #7 : 02.03.2011, 17:03:37 »
pakosarjalta ilmanputsarille päin pitäisi lähteä haitariputki... joka lämmittää imuilmaa, saapissa oli aikanaan kesä ja talviasento erikseen, volvon omaan en ole ikinä perehtynyt..
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

 

Samppasport  Futurez