Nostin koneen ylös ja aloitin purkuhommat.
Kiertokankien lakrut näyttää tältä:
Purin öljypumpun ja hupsista keikkaa sisältä näyttää tältä:
Nappasin yhden runkolaakeripukin irti ja alapuoli näyttää tältä:
Amatöörinä arvaan, että laakereiden kuluminen johtuu voitelun vähyydestä ja tuon pumpun ihmeellinen kuluminen johtuu jonkinlaisesta asennusvirheestä. Pumppu on jauhanut seinämästä ja pohjasta alumiinia öljynkiertoon ja siitä möykyt ovat kulkeutuneet laakereihin ja hiljaksiin niitä ja laakereita on jauhettu alumiinipölyksi öljyn sekaan? Lakruissa on siellä täällä kynnellä tuntuvia metallin palasia.
Kaikki laakerit ja öljypumppu menee näillä näkymin vaihtoon. Mistä johtuu tuon runkolaakerin reunan kuluminen? Kampura pyörii ihan kevyesti eikä alkuperäisissä laakereissa ollut mitään merkkejä kieroidesta.
---
Uutta orkkis tai Melling öljypumppua voi tarjota YV:llä ja halavalla
.