Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => V40/V40CC (vm. 13-19) => Aiheen aloitti: V40D413 - 26.01.2016, 19:00:46

Otsikko: V40 D4 -13 Moottori tarvii huollon valo/ vikatila menee päälle
Kirjoitti: V40D413 - 26.01.2016, 19:00:46
Autolla on ajettu 78tkm josta 50tkm päivittäin 200km ,ja käsitääkseni PDF poltto ei aina meinaa käynnistyä -14 pakkasta.
Boschin KTS 540 testerillä antaa vikakoodia:POOBC00 ilmamassamittari ilmamassa liian alhainen ja P010600 pakokaasunpainetunnistin sing alueen ulkopuolella.(öljymäärä tarkistettu)
N.60km ajon aikana kun yritin saada polton päälle PDF nokimäärä nousi 9.5g-10.9g jonka jälkeen ilmeisesti poltti ja lukema jäi 10.9g  70km matkalla........550km ajon jälkeen auto meni uudestaan vikatilaan..... ja sitten seisontaan :'( ,mutta kesäksi pitäisi saada kuntoon.
Onko samanlaisia kokemuksia ,mitä maksoi korjaus volvolla,mikä vikana,minkä hintainen paineentunnistin?ja kiitollisena otetaan vinkit vastaan.
Otsikko: Vs: V40 D4 -13 Moottori tarvii huollon valo/ vikatila menee päälle
Kirjoitti: VäLKKy - 27.01.2016, 10:02:08
Oletko lukenut tuolta S40/V50 puolelta vastaavia topicceja?

Esim. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9929.0
Otsikko: Vs: V40 D4 -13 Moottori tarvii huollon valo/ vikatila menee päälle
Kirjoitti: volvotdi - 27.01.2016, 11:39:33
Paineanturi maksaa 80-300€. Vaihda tuo ensin. Jos vielä antaa vikakoodeja niin jatka tutkimuksia, koska nuo koodit jos on olemassa tai vain jompi kumpi niin DPF poltto ei käynnisty. Tuo grammamäärä ei ole vielä paha, mutta pahenee jos jatkat ajoa vikakoodit päällä. Liian pieni ilmamassa voisi viitata tukkeutuneeseen ilmansuotimeen tai vuoton imuputkessa ennen maffia. Tosin väärä signaali painetunnistimessa saa väärän olettaman ilman määrään, josta siis tuo liian pieni ilman määrä tulee, nuo kaksi anturia pelaa keskenään.