Carcom Oy  Ateho

Moottoriöljyjen kylmäkokeita

  • 113 Vastauksia
  • 32742 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Moottoriöljyjen kylmäkokeita
« Vastaus #105 : 02.05.2018, 21:26:40 »
Monitra ja Universal on kans yleisöljyä ja toimivat myös märkäjarru ja vaihteistoöljynä traktorissa yms...sekä moottoriöljynä.

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottoriöljyjen kylmäkokeita
« Vastaus #106 : 02.05.2018, 21:52:16 »
Nyt sohit vaarallisilla vesillä...  ;D

Delvac on jumalten nektari joka toimii liki kaikissa polttomoottoreissa moottoripyöristä valtameridieseleihin. Mulla se on ollu käytössä lähinnä sprintterissä.

Itellä delvac:kia sprinterissä, veneessä(moottori ja vetolaite) ja mopoissa nyt ainakin. Mutta ei tuokaan Mersun koneessa pysy. (Viimeksi kysyin varaosaliikkeestä moottoriöljyä, mikä pysyy mersun moottorissa. Vastasi heti, että ei löydy :2funny:)
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottoriöljyjen kylmäkokeita
« Vastaus #107 : 02.05.2018, 22:05:23 »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Moottoriöljyjen kylmäkokeita
« Vastaus #108 : 03.05.2018, 20:48:30 »
Olisi ihan mielenkiinnosta hauska nähdä kuinka notkeaa tuo VEA koneiden 0w-20 on pakkasella :D
Lämpösessä se ei juuri kokista jäykempää oo :D
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Moottoriöljyjen kylmäkokeita
« Vastaus #109 : 03.05.2018, 20:56:49 »
Mitä nopeasti katsoi niin tuonhan 0w20 öljyn pitäis olla juoksevaa vielä -40 asti. Kuumana taas huonompi viskositeetti kuin vaikkapa 0W40 öljyllä.





Tuollakin kehuttu 0W20 kylmäominaisuuksia: http://www.lexudrive.com/lexsu-412.html

SAE 0W-20 is the best choice for good fuel economy and good starting in cold weather.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2018, 21:01:43 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Moottoriöljyjen kylmäkokeita
« Vastaus #110 : 03.05.2018, 21:03:13 »
Liekö sitten juurikin tuon start/stop:in vuoksi ja matalankitkan näissä tuo öljy...

Kait tonne vois paksumpaakin laittaa ainakin kesäksi mutta tiiä sit. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
Vs: Moottoriöljyjen kylmäkokeita
« Vastaus #111 : 03.05.2018, 21:05:58 »
Varmaan, mutta ei tolla aineella aikuisten oikeasti ole mitään muuta virkaa, kuin olla niin paksu ettei savua.


Kaksi-kolme purkkia tuota koneeseen ja leimalle?  ;D

Näillä mennään  :D
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Moottoriöljyjen kylmäkokeita
« Vastaus #112 : 29.05.2018, 22:00:10 »
Ei tuollainen SAE 40 öljy ole normaali käyntilämmössä sen paksumpaa kuin 15w-40 öljykään, mutta kylmänä se on kyllä paksua.

Tuolla motonetissä on Redline 50WT (15w50) öljy, ja pari riviä alempana Redline 70WT öljy.. Voisiko tuon jälkimmäisen viskositeetti olla 70? ???

Liekö sitten juurikin tuon start/stop:in vuoksi ja matalankitkan näissä tuo öljy...

Kait tonne vois paksumpaakin laittaa ainakin kesäksi mutta tiiä sit. :)

Kyllä nuo 0w-20 yms liruöljyt on pelkän bensansäästön takia käytössä, startstop-järjestelmä ei liity siihen.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Moottoriöljyjen kylmäkokeita
« Vastaus #113 : 30.05.2018, 19:30:58 »
Kuumasta koneesta kun otan öljynäytettä 1500h välein juurikin sae 40. Muoviputkesta lasketaan 0.2 dl näytepulloon ja näyteputki otetaan irti pikaliittimellä. Se öljy joka on putkessa ei juurikaan valu vaikka haluaisi. Ja seuraavaa öljynäytettä otettaessa putkessa on sitä öljyä edelleen.

Koneen kylkeen kun sitä valuu suodattimia vaihtaessa jässähtää se niin siihen maalattuun runkoon ja palkkiin ettei pelkällä jarrukliinerillä se edes valu vaan väistää pullosta tulevan paineen. Hyvään vipperiliinaan jää mut ei ilman työtä.

 

Kulkukoira  Proturbo