Ei tämä nyt ihan siltä näytä että sähköautojen tekeminen on halpaa ja helppoa. Luxusautomarkkinoilla kilpakumppanit ovat olleet Maseratia ja vastaavia.
Kaikki tekniset vimpaimet ja uudistuksethan ovat aina tulleet ensiksi yläpään autoihin ja valuvat sieltä sitten halvempiin. Automaattivaihteet, ilmastointi, turbo, neliveto, sähkölasit, sähköpeilit, sähköpenkit, vakionopeudensäädin, ABS, ajonvakautus näin äkkiä mieleentulevia esimerkkejä.
Juuri siksi koska harva asia on halpa tai helppo silloin kun se on autoissa uusi. Mutta ei sen tarvikaan olla kuin tehtävissä, niin kyllä se siitä.
Omaan käyttöön ei ihan heti tulossa, kuitenkin tulee kärryperässä ajettua aika usein ja nyky akut ei oo sitä tasoo että luottaisin niiden kestoon. ammattilaiset kuitenkin lupailee 5-10v noille akuille kestoa ja uus akku maksaa vähintään puolet auton hinnasta.
Facebookista poimittua, yksi vetelee kärryä Teslalla:
"Sähköautojen kulutuksesta vetopuuhissa alkaa olla nyt omalta osaltani kokemusta. 750kg kärri koivuhalkoa näyttää liikkuvan noin 30% suuremmalla kulutuksella kuin vastaava nopeus (90km/h) ilman kuormaa. Pikku-X jaksaa siis kiskoa tuollaista kuormaa noin 270km yhdellä latauksella."