RallyBaron  Samppasport

Tietokoneen parantelu/modaustopic

  • 114 Vastauksia
  • 29640 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #45 : 01.03.2017, 11:13:45 »
Tuo flektin jälkeinen kenno näyttäs rankasti alimitoitetulta :buck2:
Jyrsitty kuparin palanen vois antaa kanssa paremman kontaktin lämpöputkille.

Kyllähän tuo hieman pienehkö on kun sitä joutui hieman jyrsimään pienemmäksi kun ei mennyt millään paikoilleen korkeutensa vuoksi. Pitää hieman tutkia mikä tuossa meni pieleen, kun olisi luullut, että kahdella putkella on parempi lämmönsiirto. Tai sitten ei vaan ollut kunnolla paikallaan.

Vesileikit olisi tietysti vielä kokeilematta ::)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #46 : 01.03.2017, 13:00:48 »
Nyt menee jo aikalailla HC meiningiks :D Tuli eilen hävitettyä vanhoja romuja liuta himasta, sieltä olis joutanu liuta hienoja cooleriaihioita :D

Poissa evilracer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #47 : 01.03.2017, 19:50:49 »
Itse juuri vaihtelin emolevyä Gigabyten H170 -> MSI Z170 ja seuraavaahan siitä seurasi:

 ;D No joo, eiköhän tuo GTX 1070:n perässä pysy.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #48 : 01.03.2017, 23:35:27 »
Nyt menee jo aikalailla HC meiningiks :D

No ei nyt vielä :D

Tässä olisi sitä jotakin; http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=154521 S*

Mutta jos tuohon lähtee niin kone ei oikein ole enää ideaali siirrettävä.. Jos nyt koittaisi vielä tuota täyskuparista hipistellä paremmaksi. Toki nykyisellään pärjäisi lämpöjen puolesta aika mallikkaasti kun olen kääntänyt Turbo Boostin pois päältä :)

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #49 : 02.03.2017, 00:55:42 »
Parannus kai tämäkin, Asrock Z170 Extreme4:n integroitu äänikortti vaihtui Creative X-Fi Titanium HD:hen.

Melkein vakiona taas romut, i5-6600K @ 4,4GHz.
Jäitä housuun!

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #50 : 08.03.2017, 08:33:51 »
No nyt *taavih->

Eilen kolahti postilootaan 4x2Gb DDR2:sta. Nyt pyörii Battlefield 4, Fallout 4, Far Cry Primal jne S* Battlefieldin kanssa vaan on hiukan ongelmaa. Tunnin kerkesi eilen pelata kunnes peli alkoi nykimään ja fps tippui 50:stä johonkin ~16fps tienoille. Syyksi paljastui muistin loppuminen  :idiot2:

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #51 : 08.03.2017, 13:21:03 »
Mulla alkoi ark vittuileen kans kahdeksalla niin ryöväsin toisesta koneesta toiset kahdeksan :D
No kun halvalla sai.

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #52 : 09.03.2017, 11:04:46 »
Jahas, täällä onkin tietokoneista tietävää porukkaa. Itsellä mietinnässä uusien osien hankinta, mutta mitäs porukka on mieltä?

Tosiaan tällä hetkellä:
-Intel i5 2500k 3.3ghz 4-core Prosessori
-Sabertooth P67 Emolevy
-GeForce GTX560 Näytönohjain
-DDR3 Ram 8gb. En nyt muista, että mikä mhz.
-1tb 7200rpm Sata3 kovalevy.

Mietinnässä pitää vielä sama emolevy ja prosessori. Eihän niissä nyt niin kauheasti ole kehitystä ollut? Mutta vaikka pieni ylikellotus, jos jotain. Tuskin edes sitä.

Mietinnässä ollut kokoonpano:
-Intel i5 2500k 3.3ghz 4-core Prosessori
-Sabertooth P67 Emolevy
-GTX1060 3GB näytönohjain
-DDR3 Ram 8gb vai pitäisikö päivittää 16gb? Ennemmin sitten käytettynä ostaa 2x8gb tikkuja, koska alkaa olemaan melko vanhaa rautaa tuo DDR3...?
-Sama vanha kovalevy, mutta kylkeen vielä SSD kovalevy. Noin 250gb, mihin mahtuu winukka, ja esimerkiksi Rust niminen peli, kun sitä tulee pelailtua. Sen verran paljon latailee peliä nykyään, ja muutenkin vie kyllä nykyistä kokoonpanoa melko hapoille  :D

Miltä kuulostaa? Mitenkäs tietokoneen äänieristys? Ainakin uudet puhaltimetkin hommaan, kun sen verran kovaa meteliä tuppaa nuo vanhat pitämään. Onko jollain bitumimaton lätkimisella mitään hyötyä, vai tekeekö vain kopasta herkemmän nostamaan lämpöjä?
Volvo 242DL -79

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #53 : 09.03.2017, 11:50:16 »
Onhan tekniikka mennyt eteenpäin, mutta kovin suurta tehoeroa et saa kohtuullisella rahankäytöllä.

16Gb pelikäyttöön on turhaa, 8gb riittää mainiosti. Itse olen haaveillut tuosta 16Gb:stä kun tulee tehtyä paljon mallintamista.

Näyttikseksi ehdottaisin GTX1070 sillä jos pelaat paljon pelejä jotka vaatii tehokasta korttia niin tuossa olisi. Tuolla kortilla prosessorin kellottaminen on toki sitten sellainen must to do -operaatio ettei jää pullonkaulaksi. Kellotuksen jälkeen nuo kaksi komponenttia kulkee aika käsi kädessä

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #54 : 09.03.2017, 12:05:10 »
Onhan tekniikka mennyt eteenpäin, mutta kovin suurta tehoeroa et saa kohtuullisella rahankäytöllä.

16Gb pelikäyttöön on turhaa, 8gb riittää mainiosti. Itse olen haaveillut tuosta 16Gb:stä kun tulee tehtyä paljon mallintamista.

Näyttikseksi ehdottaisin GTX1070 sillä jos pelaat paljon pelejä jotka vaatii tehokasta korttia niin tuossa olisi. Tuolla kortilla prosessorin kellottaminen on toki sitten sellainen must to do -operaatio ettei jää pullonkaulaksi. Kellotuksen jälkeen nuo kaksi komponenttia kulkee aika käsi kädessä
Eipähän ole 16gb turhaa, kuten juuri tuossa mainitsin. Ja jos muistin saa tuplattua ~30€ niin miksipäs ei muutenkin. Ja 1070 voi olla overkill 1080p-pelailulle.
Mulla alkoi ark vittuileen kans kahdeksalla niin ryöväsin toisesta koneesta toiset kahdeksan :D
« Viimeksi muokattu: 09.03.2017, 12:07:07 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #55 : 09.03.2017, 12:13:16 »
Joku budjetti pitää olla, niin taidan 1060 jäädä. Pitäisi olla ainakin parempi kuin nykyinen 560  :D

Ja lähinnä tietokonetta käytän netin selailuun sekä pelailuun. Tulee sitä joskus myös FL Studiolla musiikin tynkääkin väsäiltyä, mutta ne projektit ei koskaan kauhean suuriksi ole kasvaneet  :D

No jos käytettynä halvalla löytyy DDR3  2x8gb tikkuja, niin voisihan moisetkin päivittää. Neljää muistikampaa ei itselle mahdu, koska prossujäähdytin on sen verran isohko. Mutta tärkeimmät on uusi näytönohjain, sekä ssd kovalevy. Sitten uudet tuulettimet mitkä saisi olla hiljaisemmat, ja uudet piitahnat prossun päälle, ja äänieristystä ehkä. Sekä nuo 2x8gb tikut, jos löytyy..

Edit. Jos nyt 1070 panostaa, niin taitaa näytötkin mennä uusiksi, niin menee kyllä selvästi yli budjetin. 1060 malleistakin valitsen 3gb, koska 6gb taitaa olla jo noille 4k laaduille...?
« Viimeksi muokattu: 09.03.2017, 12:16:03 kirjoittanut JVEEM »
Volvo 242DL -79

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #56 : 09.03.2017, 12:14:51 »
Eipähän ole 16gb turhaa, kuten juuri tuossa mainitsin. Ja jos muistin saa tuplattua ~30€ niin miksipäs ei muutenkin.

Niinno tuollaiset muistirohmupelit on sitten erikseen :D ja jos 30€ saa tuplattua niin sitten joo. Omaani tuplasin rammin hintaan 25e ja tuota enempää ei tue :D

Ja 1070 voi olla overkill 1080p-pelailulle.

Ihan varmasti on. Mutta välillä näkee noita samaan hintaan myynnissä, kuin 1060 niin miksei :)

Mitä tuohon äänieristykseen tulee niin itse olen lätkinyt motonetin 3cm vahvaa vaahtomuovia (liima toisella puolen) ympäri koneen kylkeä, hiljeni aika huomattavasti. Toki mulla on puukotelo

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #57 : 09.03.2017, 12:16:39 »
Ite hommasin GTX 1060 6GB version ku päivitin kokoonpanoa.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #58 : 09.03.2017, 13:00:44 »
1060 malleistakin valitsen 3gb, koska 6gb taitaa olla jo noille 4k laaduille...?

Kyllä tuo 1060 6gb on auttamatta turhan tehoton 4k:lle, ainakin jos meinaa pelata jotain muutakin kuin Civilizationia ja muita pelejä, joissa näytönohjain pääsee vähällä. Itsellä oli full hd -näytöllä se käytössä, niin peleissä sai aika mukavasti väännettyä asetukset liki "ultralle". Ja mitä tuli seurattua, niin kyllä se muistikin maistui peleille. Oma suositus on siis, että panostaa tuohon 6gb malliin ellei kehtaa lompakkoa venyttää 1070 suuntaan.

Edit: Kommentoidaas vielä sen verran, että hankin ensin 1060 6gb:n ja sitten päivittyi näyttö 4k:ksi. 4k:na tuolla on pystynyt pelaamaan Civ6 ja Tropico 5 korkeimmilla asetuksilla, Euro Truck Simulator 2 jossain mediumin ja high:n välimaastossa. Forza Horizon 3:ssa 4k:na asetukset oli low:n ja mediumin välissä, joten omaan silmään paremmalta näytti 1080p ja ultra.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2017, 13:11:28 kirjoittanut Mustalaa »
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Tietokoneen parantelu/modaustopic
« Vastaus #59 : 15.03.2017, 13:36:40 »
Laitetaas pöytäkone uusiksi. Näillä näkymin tulossa X58 piirisarjaa oleva emo eli Asus Rampage 2 Extreme, prosessoriksi 6C/12T Xeon X5670 (kellottuu kuulemma aika hyvin), rammia joku kiva määrä ja näyttikseksi GTX 780(ti?)

Vanhat romut kun tuosta hävittää niin päivityksen hinnaksi jää rapeat n.180e (näytönohjaimen hinta) ja tehoa aika kivasti lisää. Budjettiräpellys on parasta  :D

 

Samppasport  Futurez