Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: J.partsi - 21.02.2020, 21:55:44
-
Miten ihmeessä 2000 mk1 ristinivelen saa irti, ei löydy seegerin renkaita vaan on jotenkin prässätty paikoilleen.
Pitääkö vaan murjoa hylsyllä ja moskalla väkisin veks?
-
Tuossa ei muistaakseni ole ollenkaan lukkorengasuria. Nivel on asetettu paikoilleen ja reiän suuhun on jollakin tuurnalla tms lyöty haitat, jotka estää laakerikupin ja itse nivelen liikkumisen.
Tässä on kuva vastaavasta
(http://www.mediafire.com/view/d9d99c9pqlw5h55/IMG_6621.JPG#)
Eli tarpeeksi isoa lekaa.. Kannattaa yrittää poistaa noita haittoja niin pääsee helpommalla lekan kanssa. Ja poista haitat vain yhdeltä puolelta (ei molemmilta) niin jäljelle jää toiset haitat, jotka toimii ohjurina ettei asennettaessa laakerikuppi mene liian syvälle ja aiheuta epäkeskeisyyttä (=ravistaa)
-
Tuossa ei muistaakseni ole ollenkaan lukkorengasuria. Nivel on asetettu paikoilleen ja reiän suuhun on jollakin tuurnalla tms lyöty haitat, jotka estää laakerikupin ja itse nivelen liikkumisen.
Tässä on kuva vastaavasta
(http://www.mediafire.com/view/d9d99c9pqlw5h55/IMG_6621.JPG#)
Eli tarpeeksi isoa lekaa.. Kannattaa yrittää poistaa noita haittoja niin pääsee helpommalla lekan kanssa. Ja poista haitat vain yhdeltä puolelta (ei molemmilta) niin jäljelle jää toiset haitat, jotka toimii ohjurina ettei asennettaessa laakerikuppi mene liian syvälle ja aiheuta epäkeskeisyyttä (=ravistaa)
Okei tää tieto helpotti, kerkesin jo kysymään paikallisesta kardaaneja korjaavalta firmalta ja meinasin perseelleni lentää ku kertos työn hinnan... 500 emulia tahtois hommasta.
Jos sitä huomenna vaivaituis tallille purkamaan agressioita lekan kera ;)