Elekma  Autoracing

Ristinivelen vaihto v70 awd mk1 2000 malliin

  • 2 Vastauksia
  • 1188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.partsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
Ristinivelen vaihto v70 awd mk1 2000 malliin
« : 21.02.2020, 21:55:44 »
Miten ihmeessä 2000 mk1 ristinivelen saa irti, ei löydy seegerin renkaita vaan on jotenkin prässätty paikoilleen.
Pitääkö vaan murjoa hylsyllä  ja moskalla väkisin veks?
« Viimeksi muokattu: 21.02.2020, 21:58:02 kirjoittanut J.partsi »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ristinivelen vaihto v70 awd mk1 2000 malliin
« Vastaus #1 : 22.02.2020, 18:18:33 »
Tuossa ei muistaakseni ole ollenkaan lukkorengasuria. Nivel on asetettu paikoilleen ja reiän suuhun on jollakin tuurnalla tms lyöty haitat, jotka estää laakerikupin ja itse nivelen liikkumisen.

Tässä on kuva vastaavasta



Eli tarpeeksi isoa lekaa.. Kannattaa yrittää poistaa noita haittoja niin pääsee helpommalla lekan kanssa. Ja poista haitat vain yhdeltä puolelta (ei molemmilta) niin jäljelle jää toiset haitat, jotka toimii ohjurina ettei asennettaessa laakerikuppi mene liian syvälle ja aiheuta epäkeskeisyyttä (=ravistaa)

Poissa J.partsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
Vs: Ristinivelen vaihto v70 awd mk1 2000 malliin
« Vastaus #2 : 22.02.2020, 18:29:05 »
Tuossa ei muistaakseni ole ollenkaan lukkorengasuria. Nivel on asetettu paikoilleen ja reiän suuhun on jollakin tuurnalla tms lyöty haitat, jotka estää laakerikupin ja itse nivelen liikkumisen.

Tässä on kuva vastaavasta

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli tarpeeksi isoa lekaa.. Kannattaa yrittää poistaa noita haittoja niin pääsee helpommalla lekan kanssa. Ja poista haitat vain yhdeltä puolelta (ei molemmilta) niin jäljelle jää toiset haitat, jotka toimii ohjurina ettei asennettaessa laakerikuppi mene liian syvälle ja aiheuta epäkeskeisyyttä (=ravistaa)
Okei tää tieto helpotti, kerkesin jo kysymään paikallisesta kardaaneja korjaavalta firmalta ja meinasin perseelleni lentää ku kertos työn hinnan... 500 emulia tahtois hommasta.

Jos sitä huomenna vaivaituis tallille purkamaan agressioita lekan kera   ;)

 

KL-varaosat  Race.fi