Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: mista - 16.11.2011, 20:47:05
-
Eli kiinnostaisi, onko ihmisillä kokemuksia firmoista, jotka huoltaisivat iskunvaimentimia. Netissä on paljon firmoja, jotka huoltaa mm. mp ja kelkkaiskareita, mutta autopuolelle ei tunnu löytyvän. Samaa tekniikkaahan nämä ovat, joten lienee aivan sama onko iskari kotoisin mistä tahansa.
Kävin Tampereella fixtreme tjms nimisessä liikkeessä ja kyselin GAZ coilover tolppien huoltoa ja antoivat hinta-arvioksi 80-120eur parille ja jos joutuu laittamaan kaasuventtiilit iskarin runkoon niin se maksaa 40e/kpl. Tällöin huolto maksaisi siis noin 200e parille.
Onko muista firmoista kokemusta. Ja toki ihan kyseisten iskareidenkin huollosta tietävät saa kertoa kokemuksiaan. Eli tarviiko nuo ko. venttiilit vai onko suomessa paikkoja jotka voi täyttää nuo alkuperäisellä tavalla joka lienee jokin hiilihappojääkaasusysteemi.. ?
-
Eli kiinnostaisi, onko ihmisillä kokemuksia firmoista, jotka huoltaisivat iskunvaimentimia. Netissä on paljon firmoja, jotka huoltaa mm. mp ja kelkkaiskareita, mutta autopuolelle ei tunnu löytyvän. Samaa tekniikkaahan nämä ovat, joten lienee aivan sama onko iskari kotoisin mistä tahansa.
Kävin Tampereella fixtreme tjms nimisessä liikkeessä ja kyselin GAZ coilover tolppien huoltoa ja antoivat hinta-arvioksi 80-120eur parille ja jos joutuu laittamaan kaasuventtiilit iskarin runkoon niin se maksaa 40e/kpl. Tällöin huolto maksaisi siis noin 200e parille.
Hmm. varmaan periaatteessa kannattavaa toimintaa jos huollettavat iskarit ovat aikanaan maksaneet hunajaa vaan esim. Sachs Advantage:n uudet iskarit maksavat V70:een 75 €/kpl joten näitä en lähtisi enää huoltamaan (Nivomat mallit 95 €/kpl)
http://www.varaosamarkkinointi.fi/products.php?g1=35e2f4&g2=f70ffb&g3=717f27&n=3
-
Ei ihan liity aiheeseen, mutta läheltä liippaa eli pystyykö 740:ppiin tarkoitetut Konin sport takaiskarit huollattamaan/korjaamaan?
-
Tässä ei nyt valitettavasti puhuta muutaman kympin vakioiskareista.
Konin iskareiden huollettavuus selviää varaosanumerolla mm. jälleenmyyjiltä. Helsingissä on maahantuojan huoltopiste.
-
Tässä ei nyt valitettavasti puhuta muutaman kympin vakioiskareista.
Konin iskareiden huollettavuus selviää varaosanumerolla mm. jälleenmyyjiltä. Helsinkgissä on maahantuojan huoltopiste.
Täytyypä olla yhteydessä maahantuojaan. :)
-
Vanha aihe, mutta ajankohtainen.
Onko kenelläkään tietoa kenestäkään kyläsepästä tai liikkeestä, mikä huoltaisi iskareita? TEIN:n tolppa, mikä laskenut öljyä läpi ja hylky tuli leimalla ja ihan syystä. Koittanut googletella, mutta tosiaan kelkkoihin ja prätkiin löytyy tekijöitä.
-
Vanha aihe, mutta ajankohtainen.
Onko kenelläkään tietoa kenestäkään kyläsepästä tai liikkeestä, mikä huoltaisi iskareita? TEIN:n tolppa, mikä laskenut öljyä läpi ja hylky tuli leimalla ja ihan syystä. Koittanut googletella, mutta tosiaan kelkkoihin ja prätkiin löytyy tekijöitä.
Saako sitä aukaistua? Eli iskarin pää ei ole "prässätty" kasaan.
-
Saako sitä aukaistua? Eli iskarin pää ei ole "prässätty" kasaan.
En ole vielä purkanu tolppaa, mutta tutkin sen verran nettiä, että toi malli pitäis olla huolettavissa.
-
Vanha aihe, mutta ajankohtainen.
Onko kenelläkään tietoa kenestäkään kyläsepästä tai liikkeestä, mikä huoltaisi iskareita?
Kittelällä on ainakin Öhlins ja Bilstein huolto. Eiköhän muutkin onnistu. https://www.rallysystems.com
-
Kittelällä on ainakin Öhlins ja Bilstein huolto. Eiköhän muutkin onnistu. https://www.rallysystems.com
Pitääkin ottaa yhteyttä tonne. Nettiä kahlatessa tuli vielä Rally race niminen firma esille.
Kiitoksia vinkistä..