Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Toinen etunurkka alempana
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 22:27:40 »
Olisiko vaihdettu joskus vääränmallinen jousi.
2
Myydään varaosat / Vs: Nivo iskarit
« Uusin viesti kirjoittanut Amukka tänään kello 22:20:17 »
Laitoin yv:tä
3
Renkaat ja Vanteet / Vs: Mahtuuko? Renkaiden ja vanteiden sopivuuskysymykset tänne.
« Uusin viesti kirjoittanut Beagle tänään kello 22:10:05 »
Kerronpa tännekin, kun on moni asiaa kysellyt.. P3 Korinen XC70. Mahtuuko alle 235/60/18 ? On kuitenkin helpommin saatavilla oleva rengaskoko kuin matalempirofiilinen 55.


Kyllä mahtuu, eikä ota ajossa kiinni minnekään. Pehmeä ajaa, eikä vetele.

Korottaa alustaa ei kannata enää noiden kanssa, sillä jo alsutaa tunkattuna ylös ottaa rengas kiinni kaarien alaosaan, mutta normaaliajossa ei raavi mihinkään.

Toinen huono puoli on tietysti kulutuksen kasvu, sehän on selvää kun vierintävastus suurenee.
4
Myydään varaosat / SIIRRETTY: Ostetaan 123 virranjakaja
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 22:04:17 »
5
Nelivetotekniikka / Vs: Haldexin sielunelämä
« Uusin viesti kirjoittanut Beagle tänään kello 22:02:52 »
Ihan oikeasta asiasta kyse. Renkaan merkeissä myös eroja ympärysmitoissa. Viime kesänä vaihdoin kaksi lähes loppuunkulunutta rengasta kahteen käytettyyn puolikuntoiseen, noin 5.5mm pintaa. Saman verran myös toisella akselilla, mutta rungon merkki oli eri.

Summa summarum: vikakoodi tuli nelivedolle: liian suuri ero akseleiden kesken. Haldex ja awd kuitenkin toimivat normaalisti ja ajoin ko. Rengastuksella kuitenkin loppukesän.

Tälle kesää uusin koko sarjan. Eli jos uusii vain kaksi kerrallaan, olisi hyvä pysyä samanmerkkisissä.
6
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Toinen etunurkka alempana
« Uusin viesti kirjoittanut FIP tänään kello 21:56:15 »
Hei.
Luulin että jousesta olisi kadonnut pätkä mutta en löytänyt vikaa jousesta.
Kuskin puoli autosta on vähän reilun sentin alempana kuin apparin puoli. Mitattu renkaan keskiöstä lokasuojan alareunaan.
Mites hyvin nuo pitää olla suorassa?
Mistä tuohon etsimään vikaa/ratkaisua.?
V60 -16 100 000km
7
Ostetaan varaosat / Ostetaan 123 virranjakaja
« Uusin viesti kirjoittanut Junor tänään kello 21:49:35 »
Olisko myynnissä 123 sytkää B20 Amazoniin? Perusmalli ilman USB/Blutoothia riittää
8
Myydään Racingosat / B230 Moottori Ajamaton
« Uusin viesti kirjoittanut ~Ola~ tänään kello 21:39:14 »
Kyseessä siis täysin läpikäyty ja uusilla osilla kasattu moottori joka jäänyt ylimääräiseksi.
Alla listaa osista jolla kyseinen moottori on kasattu.
-B230 Block
-Oil Pump "High Pressure"
-ACM Forged Pistons
-ACM H-Profil Forged Connecting Rods
-ARP Main Stud Kit
-ARP Head Stud Set
-King Racing Bearings
-Ported 531 Cylinder Head Ferrea Valves 46/38mm Twin Springs And Retainers
-Enem V16 T Camshaft
-Cometic MLS Head Gasket
-Copper Coat Head Gasket Sealant
-Kuvasta poiketen ei sisällä ahdinta eikä pako/imusarjaa.

Oheisessa videossa kyseinen moottori
https://www.youtube.com/watch?v=bOGMTIHGpHg

Hinta 2500€ / Moottori sijaitsee Sastamalassa.

9
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60 D5 AWD tehot katoaa
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 21:33:23 »
Ahtovuoto se yleisin on ja itse yleensä käytän saippuavettä, löytyy vuodot helpoiten / nopeiten. Pienikin reikä / viilto / ym riittää vuotoon ja koodeja ei välttämättä synny.
10
joo tdi koneissa on oma hihna pumpulle, tarkka säätö että toimii kunnolla, vaatii vidan tai jotkut heittokello systeemit ajoitukseen. käyntiin se pitäisi saada ajoitusmerkeistä kattoen suunnilleen. hihnassa on muistaakseni vaihtoväli 40tkm eli puolet vähemmän kun jakohihnassa. on voinut mennä hihna rikki tai poikki kokonaan. ei taida tulla vahinkoa, mutta uusi hihna pitää saada ajoitettua aika tarkalleen että käyntiin lähtee. hihna myöskin venyy, ja oisko ollut ohjeena että pitäisi säätää pumpun ajoitus tarvittaessa uudelleen esim. 20tkm kohdalla?
ajoitusmerkit löytyy vauhtipyörästä moottorin pohjasta katsoen, nokka-akselissa pumpun päädyssä on lovi mikä pitää olla kannen suuntaisesti ja pumpun hihnapyörässä on merkki myös, joskin aika suurpiirteinen mutta saa sen hampaan tarkkuudella sen avulla laitettua.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Carcom Oy  Elekma