Futurez  Kulkukoira

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1445 Vastauksia
  • 599244 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1170 : 12.01.2020, 22:19:36 »
Tuumasin sinisen 245:n seisseen pihassa tarpeeksi pitkään ja aloittelin sen kanssa torstai-iltana. Perushuollolla liikkeelle eli nastapyörät alle, koneeseen öljyt ja suodatin, tulpat, ilmansuodatin, jakopää, jarrujen läpikäynti, vaihdoin jarrunesteet ja kävin katsastuskohteet läpi. Perjantaina uudet apulaitehihnat paikalleen, vasemman reaktiotangon takahela, etupöntönkannakekumit, ym. Vasemmassa takajarrussa oli Girlingin jarrupalojen kiinnitysosat ja vaihdoin sinne oikeanlaiset.

Eilen oli vähän peltihommaa. Olin kahden vaiheilla teenkö oikealta etulattian poikkipalkinpään uusiksi. Sisäpuolelta siisti, mutta alapuolella sen verran harvaa ja huokoista hitsinööliä sekä liian ohutta(tunkilla rutattua) peltiä, että olihan se tehtävä. Helmakantin vieressä oli myös muutama liimamassalla peitetty reikä. Siinä ohessa vaihdoin vasemman ajovalonpohjan ehjään, laitoin oikealle ajovalolle johtoa kun vanhasta oli katkaistu ~10cm päineen, putsasin sulakerasian, vaihdoin hapettuneet sulakkeet, testasin sähköjä, ym. Pakkivalojen johtokin oli katkaistu.






Tärkeämmällä laittolistalla on oikeastaan enää laatikontukipalkin korjaus, kilvenvalot, keskuslukko ja osa sähkölaseista. Perästä on poistettava hampaita tai etsittävä uudempi nopeusmittari, koska taka-akseli on vaihdettu uudempaan.

Valkea on ollut ajossa koko ajan, tällä viikolla ei ole tosin tullut kuin reilu 700km. Aamulla pitkästä aikaa pesu ja äsken maantielenkin jäljiltä kuonat pois uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2020, 22:54:19 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1171 : 14.01.2020, 23:58:33 »
Töiden jälkeen vaihdoin tutulle V50 2.0D:n jakopään ja kävin vähän jatkamassa sinisen 245:n kanssa kun sen sai jälleen nosturille. Paikkasin laatikontukipalkin, olisi ollut nopeampi katkaista vaan toisen palkin oikea pää ja liittää yhteen.




Äänimerkin johdotkin oli katkaistu. Onneksi oli sen verran pituutta, että pelkät liittimet riittivät. Säädin konepeltiä ja puuhastelin muuta pientä. Koneen asennuksen yhteydessä laitoin uuden bensapumpun ja pätkän bensaletkua. Letku oli jo turvonnut niin, että kudokset näkyi. Aika laadukasta tavaraa ja tietysti uutta tilalle.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1172 : 23.01.2020, 23:06:26 »
Valkean Innovate alkoi näyttämään aivan loppukesästä välillä omiaan ja tilanne pahentui koko ajan. Syksyllä tuli välillä E8 eli anturivikakoodia ja vain välillä vilautteli seosta. Ei ole toistakaan laajakaistaa 4.9 anturilla jotta olisi voinut testata anturin toisessa autossa. Otin Autoracingiin yhteyttä ja kyselin takuun suhteen, kumminkin huhti vai toukokuussa ostin. Ei mennyt kuin noin neljä kuukautta, pari välikyselyä kun mitään ei kuulunut ja viime viikolla tuli uusi. Tänään laitoin paikalleen ja toistaiseksi toimii.

Sininen on hyvin pitkälti katsastuskunnossa. Ihmettelin miksi jarrupolkimen liike on kovin pitkä ja sieltä oli näköjään polkimia laittaessa jäänyt tappi pois :buck2: Aamulla siirto töihin ja töiden jälkeen taas vähän paikkojen läpikäyntiä. Vedin kilvenvaloille virtajohdon ja vaihdoin toisen polttimon, käytin vaihteiston irti ja vaihdoin kytkinakselin silmälaakerin. Vanha oli aika pykälikäs pyörimään ja alkoi lämpimänä vikisemään. Olisi pitänyt vaan vaihtaa painelaakerikin samalla koska sekin osallistuu metelöintiin. No, äkkiähän sen vaihtaa :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1173 : 24.01.2020, 13:45:01 »
Valkean Innovate alkoi näyttämään aivan loppukesästä välillä omiaan ja tilanne pahentui koko ajan. Syksyllä tuli välillä E8 eli anturivikakoodia ja vain välillä vilautteli seosta. Ei ole toistakaan laajakaistaa 4.9 anturilla jotta olisi voinut testata anturin toisessa autossa. Otin Autoracingiin yhteyttä ja kyselin takuun suhteen, kumminkin huhti vai toukokuussa ostin. Ei mennyt kuin noin neljä kuukautta, pari välikyselyä kun mitään ei kuulunut ja viime viikolla tuli uusi. Tänään laitoin paikalleen ja toistaiseksi toimii.

Sininen on hyvin pitkälti katsastuskunnossa. Ihmettelin miksi jarrupolkimen liike on kovin pitkä ja sieltä oli näköjään polkimia laittaessa jäänyt tappi pois :buck2: Aamulla siirto töihin ja töiden jälkeen taas vähän paikkojen läpikäyntiä. Vedin kilvenvaloille virtajohdon ja vaihdoin toisen polttimon, käytin vaihteiston irti ja vaihdoin kytkinakselin silmälaakerin. Vanha oli aika pykälikäs pyörimään ja alkoi lämpimänä vikisemään. Olisi pitänyt vaan vaihtaa painelaakerikin samalla koska sekin osallistuu metelöintiin. No, äkkiähän sen vaihtaa :D

Pärkele olisit sanonut, niin olisin ohikulkumatkalla käynyt vähän potkiin ukkoihin vauhtia  ::)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1174 : 25.01.2020, 21:22:10 »
Pärkele olisit sanonut, niin olisin ohikulkumatkalla käynyt vähän potkiin ukkoihin vauhtia  ::)
Ehkä jos ois ollu kiireellisempi osa :)

Käytin sinisen katsastuksessa, eikä sieltä merkkaamisen arvoista sanomista löytynyt. Vasen käsijarru oli selvästi huonompi kuin oikea ja otin molemmilta puolilta jarrut auki. Vasemmalla oli linkun nivel väärään suuntaan ja muutenkin puuhasteltu linkun kanssa. Molemmilla puolilla oli sen lisäksi vielä kengät väärinpäin. Ihme, että piti niinkin hyvin kuin piti. Molemmilla puolilla satulat oli kiinnitetty vetarinkiinnitypulteilla eli ylsivät vain muutaman kierroksen läpi satulasta. Vaihdoin pidemmät tilalle.



Laitoin kuskinoveen kylkilistan ja mallailin puskurilistoja paikoilleen. Onhan se vähän siistimmän näköinen kuin tullessa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1175 : 29.01.2020, 23:28:36 »
Sinisen 245:n kanssa sai taas töiden jälkeen hetken touhuta kun poistin vikinän painelaakerista(eli vaihdoin laakerin). Samalla vedolla laatikoksi vaihtui M47 ja taka-akselin anturikehän vaihtui oikeanlaiseksi akselinvaihdolla. Hyvin samaa kyytiä se lähtikin jo uudelle omistajalle :D Onpahan (toivottavasti)parempi ajella kun on vähemmän ajomelua ja oikein näyttävä nopeusmittari. Ainakin ensimmäiset 40km sujui.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1176 : 22.03.2020, 00:41:21 »
Tänään koitti englantilaisen vuoro kun meinaa tekeminen loppua. Eihän tämän vuoden puolella olekaan tullut ehostettua ajokuntoon sinisen 245:n lisäksi kuin 945, 965 ja S90 :P

Päivällä pesin pölyt pois, poistin sisustasta tavaraa tieltä, suojasin tärkeämpiä paikkoja ja aloitin kuskinpenkinkiinnikkeiden teon. Vakion kiskon kovaaminen lattaraudoilla olisi varmaan riittänyt laskemaan penkkiä tarpeeksi alas ja samalla taaksepäin, mutta tuumasin tehdä ns. säännön mukaiset kiinnikkeet. Irrotin penkinaluskotelon ja sain etummaisen penkinkiinnikkeen kierreholkkien hitsausta vaille valmiiksi. Kierreholkitkin piti tehdä itse kun pulttikaupan tekemä tilaus oli hukkunut matkalla :( Kotelon takareunan pistehitsien välissä oli kevyttä pintaruostetta kuten aina.



245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1177 : 23.03.2020, 00:08:44 »
Penkinkiinnikkeet on valmiit ja laitoin aluskotelonkin takaisin paikalleen. Tein takajalkatilansuulakkeen aukkoon peitepalan kotelon lisäjäykisteeksi ja lisäksi hitsasin vyölenkkien kiinnikkeet etureunastaan penkin etupalkiin. Kardaanin tukipalkin ylemmän pultin vastamutteri osui juuri penkin takakiinnikkeen tukilapun kohdalle ja piti siihen kohtaan tehdä reikä.



245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1178 : 23.03.2020, 23:59:44 »
Tein latasta palat turvakaaren sekä katon sivukoteloiden välille katon jatkoksen molemmin puolin ja hitsailin ne paikalleen. Saapa nähdä onko niistä mitään hyötyä saman esiintulon suhteen, mutta onpahan kokeiltu ainakin. Lattiaa imuroidessa tuli mieleen josko viimeinkin poistaisi takapenkin istuinosan kiinnikkeet ja sen jälkeen taas sai imuroida uudestaan. Suihkutin kotelosuojaa joka väliin ja aloin laittamaan sisustan osia paikalleen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1179 : 26.03.2020, 00:14:21 »
Tänään oli vuorossa kaikkea kivaa kuten lattiamattojen pesu, katon hionta, takaluukun irrotus, kuskinoven korjaus ja sisustan kasailua.

Katon saumassa onkin käynyt niin, että kitti on pullistunu saman kohdalta ylöspäin eli katonpuolikkaat ovat työntyneet toisiaan kohti. Takaluukku olisi pitänyt irrottaa jo ylimaalauksen yhteydessä jottei jää ikäviä maalirajoja tiivisteisiin. Tuleepa korjattua sekin tilanne nyt, muuten olisi tullut lisää lakkaa tiivisteenreunaan ja olihan korin puolella pari pientä ruosteenalkuakin saranoiden alla. Ja nyt on hyvä väli maalata saranat mustaksi.



Kuskinovessa lukon yläpuolella on ollut maalauksen jälkeen koko ajan pahentuvaa kuprua ja siitähän meni nailonilaikalla läpi monesta kohtaa. Pintapellin ja ikkunakarmin tukipellin välissä oli muhinut mukavasti. Ensimmäisen kerran tulee vastaan että tuosta menee puhki. Moneen kertaan piti laikata vaan isommalta alueelta kun ei ollut mitään tietoa miten iso pala takana on. Putsailin ruosteet, vedin hitsauksen kestävää maalia väliin, heppailin lapun kiinni ja hiontaväriä päälle.




Takamattoa sai leikellä ja pujotella paikalleen uudella tapaa penkin takatuen takia.



Tilasin eteen BC:n tolpat 11kg jousella. Tuumasin laittaa koko tolpat, koska nykyiset Gazit pitäis huoltaa tai uusia ja jouset alkaneet ruostumaan.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2020, 00:16:12 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1180 : 26.03.2020, 16:05:58 »
Miten tuo katon sauma on liitetty?
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1181 : 26.03.2020, 18:06:20 »
Pintapeltien alla on noin 20cm leveä soiro eli 10cm molemmin puolin. Se puolestaan on liimattu B-pilarien väliseen katon sisäpuoliseen vahvikkeeseen. Näkyviltä osin kaikki on liimattu, kattokouruissa ja niiden vieressä on hitsisaumaakin. Joka välissä on Sikapower 4720 rakenneliima. Oletin että siitä tulee täysin kova, mutta jäi kuitenkin hieman elastiseksi ja sen kanssa joutuu vaan elämään. Eihän tilanne ole muuttunut juurikaan sen jälkeen kun sauma tuli esiin ensimmäisellä ratakerralla. Nyt hitsatut vahvikkeet saattaa jopa auttaa vähän jos ja kun kyse on enimmäkseen katon pitkittäisestä liikkeestä.

Sisusta ois nyt nipussa(kuskin ovipaneelin laitan kunhan ovessa on uutta maalia ja kotelosuojat) ja kuskinpenkki osui aika hyvään kohtaan. Rattia puolestaan olisi hyvä saada vähän alemmas pidempää ajomatkaa ajatellen. Joutui vielä tekemään muutoksia penkin aluskoteloon, koska oikeanpuoleinen penkinjalka otti kumminkin kiinni siihen.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1182 : 26.03.2020, 21:03:13 »
Ikävä tuottaa pettymys, mutta nuo liimalla tehdyt liitokset tahtoo aina tulla ajan kanssa näkyviin vaikka tekisi mitä taikoja. Pitäisi aina yrittää se peltien sauma piilottaa johonkin sikkiin/pellin terävään taitokseen.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1183 : 26.03.2020, 22:01:52 »
Ei se tässä vaiheessa enää ole pettymys kun asia on ollut tiedossa kohta kaksi vuotta. Eikä katon uudelleenkäsittely mene hukkaan jos roskien määrän saa samalla vähemmäksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1184 : 27.03.2020, 09:31:31 »
Tuohon ovikuvaan. Nämä piilossa olevat tuplapeltirakenteet ovat kyllä mukavia, tuossa mun Range-projektissakin oli "yllättäviä" ruostepaikkoja kaiken sen "ei yllättävän" lisäksi. Ne yllätykset oli nimenomaan tuplapeltejä. A-pilarissa ovensaranan kohdalla pilarin sisäpuolella oleva tukevampi plootu, pintapelti oli aika rapea kun ko. rakenteessa oikein semmoinen hylly johon kosteus päässyt tekemään pesän vuosien mukanaan tuoman lian kanssa. C-pilarin takana, aika korkealla takakontin sisäseinässä turvavyön kiinnitysrakenne. Tässäkin paksu kantattu levy ohuemmassa... mätä. Puhumattakaan Rangen perinteinen taka lantiovyön kiinnitys lokarissa... tuplaplootu hitsattu sinne ulkopuolelle lokariin.  :idiot2:
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Proturbo  Autodiagnoosi