Samppasport  Futurez

Volvo 144 (69), 960 (95), 940 (98), V70 (98) + oheisromut

  • 92 Vastauksia
  • 24559 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Mites paljon tätä on madallettu kun näyttää niin matalalta, komia se on  8)

Nyt tuli paha kysymys, ite kun en ole madallusta tehnyt eikä ole tullut jousten kierroksia laskettu ::). Mutta vanhan myynti-ilmoituksen mukaan meni näin: "Edessä kyb-kaasuiskarit ja lyhennetyt jouset, 24mm kallistuksenvakaaja, polypuslat. Takana 245 lyhennetyt jouset ja kaasuiskarit".
 
Dont mess with grey bearded men!

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Kyllä valkoinen "vanhakoppainen" 142 on vaan aina hieno peli  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Tauti ei vaan hellitä, tuli ostettua kärryllinen Volvo-tarviketta  :2funny:


« Viimeksi muokattu: 07.12.2019, 13:53:19 kirjoittanut Pikku-Matti »
Dont mess with grey bearded men!

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Kärry tyhjennetty ja läjä käyty lävitse. Nyt sitten pitää tehdä päätöksiä siitä mitä käytetään itse ja mitä laitetaan eteenpäin.  ::)

142:ssa on jo moottoriltaan toimiva kokoonpano, joten sitä voi korkeintaan hienosäätää esim. sähköisellä bensapumpulla ja flektillä, mutta muuten ei ihmeempiä tarpeita ole. 144:ssa on tietysti alkuperäinen toimiva B20A, mutta viriaihioksi on nurkassa maannut 60 tkm peruskorjauksen jälkeen ajettu B20, johon voi jotain kevyttä laitella - siis nokkaa ja kaasaria, huopatiivisteet kampuran päistä pois ... jne.




Dont mess with grey bearded men!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Mulle kelpaa tupla kaasari jos menee myyntiin  ;D
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Mulle kelpaa tupla kaasari jos menee myyntiin  ;D

Tossa on vaihtoehtoina hyllyssä jo oleva kaksikurkkuinen Weber+Misab tai sitten nuo tuplakaasarit. Jos ei ajatella mitään tehotavoitteita, niin jotenkin tuntuu, että tuplakaasarit ovat ulkoisesti tyylikkäämmän näköiset. No, jokunen euro menee, että tuplat saadaan ehostettua käyttökuntoon  :(

144:ssa on kaiveltu takaiskarin yläpuolelta pellistä pois todella tiukkaa ruosteenestomönjää ja takapenkkikin tuli hiveltua autosta ulos. Olis ollu hyvä liike, jos olis ottanut takapenkin pois tallin ulkopuolella, jossa takaovet saa kunnolla auki. Nyt tuli sitten pelattua tetristä ja väännettyä penkin osat repsikan oven kautta.



Ja kuten aavistelin, niin takapenkin alta löytynyt edellinen paikkaus on tehty suoraan vanhan pellin päälle. Se on aikansa kestänyt ja alkanut uudelleen muhia.


Dont mess with grey bearded men!

Poissa vmt74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
On se vaan..  S*

Hienoa että tää on edelleen hengissä. Suorastaan huutaa niitä siinä jo aikanaan olleita levipeltejä allensa. Nykyäänhän joka volvossa on jotkut turvekärryn pyörät alla, värisävynä rapala.  Hyvä hönkänen laite oli ja hieno ajaa tuolla alustalla. En rikkonu ku yhen perän tuosta

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Meinas tuo jo mene paloiksi, sitten jäi talliin seisomaan ja nyt kun tuli Kemppi kehiin niin ajatukset ovat muuttuneet, kyllä tämäkin on saatava ajoon takaisin.



Dont mess with grey bearded men!

Poissa h4nkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Dieselisti
Hienoa että tää on edelleen hengissä. Suorastaan huutaa niitä siinä jo aikanaan olleita levipeltejä allensa. Nykyäänhän joka volvossa on jotkut turvekärryn pyörät alla, värisävynä rapala.  Hyvä hönkänen laite oli ja hieno ajaa tuolla alustalla. En rikkonu ku yhen perän tuosta
Jaa näitä vai?
https://www.garaget.org/?car=142780&image=2421996

 :P
Takavetoisia menneitä:142 Deluxe 1971-> 144 GL 1972-> 340 GL 1987-> 245 SE 1993
Etuvetoisia menneitä: V70 Tdi 1998->440Tbo 1990-> 460 1,8i 1994-> V40 D2 2014-> V50 D5 2008->V70 D3 2013->S60 D3 2011

Nyt käytössä:  XC60 2014 ja volkkari

Poissa vmt74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Just näitä!  Vieläkös muuten vääntelet vanteita?

Poissa h4nkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Dieselisti
Just näitä!  Vieläkös muuten vääntelet vanteita?
Enpä oo enää vuosiin tehy..  ::)
Ei oikeen oo soveltuvaa autoa mihin laittaisi..  :-[
Takavetoisia menneitä:142 Deluxe 1971-> 144 GL 1972-> 340 GL 1987-> 245 SE 1993
Etuvetoisia menneitä: V70 Tdi 1998->440Tbo 1990-> 460 1,8i 1994-> V40 D2 2014-> V50 D5 2008->V70 D3 2013->S60 D3 2011

Nyt käytössä:  XC60 2014 ja volkkari

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Hienoa että tää on edelleen hengissä. Suorastaan huutaa niitä siinä jo aikanaan olleita levipeltejä allensa. Nykyäänhän joka volvossa on jotkut turvekärryn pyörät alla, värisävynä rapala.  Hyvä hönkänen laite oli ja hieno ajaa tuolla alustalla. En rikkonu ku yhen perän tuosta
Perä on nyt pysynyt kasassa, vaikka kyyti oli välillä aika kovaa. Vielä on sun antamat perän varaosat muovipussissa varaston hyllyssä ;).  Ja on tossa varalla 71 vuosimallin 145:sta purettu äänetön taka-akseli. Se lienee vähän tiuhempi ... paitsi, että oli automaattivaihteisesta autosta, joten asia saattaa kääntyä just vastakkaiselle kantille tai muutosta ei tuu laisinkaan ::)
« Viimeksi muokattu: 20.12.2019, 14:28:57 kirjoittanut Pikku-Matti »
Dont mess with grey bearded men!

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Kuun alussa hommatussa osakuormassa oli pari "isoventtiili"kantta irrallaan. Otin niistä ruosteisemman ja likaisemman käsittelyyn. Tarkoituksena on kevyesti puhdistella ja yrittää selvittää, josko tuosta olisi vielä aihioksi. Venttiilit sain pienen jumpan jälkeen irti ja aloitin siivouksen palotilojen puolelta. Selvää on, että koneistamon kautta tämä on käytettävä, jotta tiivistepinta ja venttiilien istukat saadaan asialliseen kuntoon. Ja siinähän voi vaikka laitella hieman isommat venttiilit.  ::)

Kahdessa imukanavassa oli jonkun verran ruostemöhjöä, mutta tilanne ei näytä toivottomalta. Täytyy vielä pyöräyttää karkeampaa terää kanavissa. Palotilassa 2. ja 3. pakoventtiilien ympärillä oli kattilakiveä muistuttavaa rojua, joka kuitenkin irtosi lohkoina terävällä piikillä naputellessa. Kunhan kanavat on raapattu niin sitten vielä muiden sivujen puhdistus.
 

Dont mess with grey bearded men!

Poissa Holetsek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Tere Matti, hyvinhän tuo kansi puhdistui, eihän se ollut mun hyllyssä kuin vuodesta -92. Jonze noita SUita kyselikin, mutta myöhästyi. Hyvä Joulu tai oluenkeittäjän sanoin: Malty xmas & hoppy new year. Seppo

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Välillä on tullut ihmeteltyä 144:n paikkojen tekoa. Kaivelin aikaisemman paikon esille ja hitsaussauma on aika karu
 


Nyt sisäpuolelta on hitsaussauman vierestä tehty leikkausta ja ulkopuolelta hiottu tukikolmio puhtaaksi niin että sain tukikolmion pistehitsaukset näkyviin. Seuraavaksi kolmioläpykkä irti ja katsotaan mitä alta löytyy  ???  Ja sitten tuon mätäalueen lopullinen poisto.
 

Dont mess with grey bearded men!

 

RallyBaron  Samppasport