Elekma  Autoracing

Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T geartronic 2007 huoltomuistion tapainen..

  • 844 Vastauksia
  • 187516 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
V70:sen jarruja käpistelin tuossa päivän aikana.

Ostin taakse uudet käsijarrun kengät ja asennus-sarjan ja tallille asentamaan..
Purkamaan vanhat osat pois ja uudet kengät paikalleen myöskin se käsijarrun linkku molemmin puolin kylvettäen öljyssä niin taas liikkuu.

Edestä satulat irti, liukujen puhdistus ja kannakkeen palojen kohdalta pazkat pois niin palat liikkuu helpommin kuin siinä ruostepazkassa.

Seuraavaksi vois kokeilla katsastuksessa käyttöä.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Omassa pitäisi myös jarrut kunnostaa. Tarttisi vaan ensin joko täytehitsauttaa vanhat kannakkeet tai sitten hommata jostain uudet. Palat kuluttaneet kunnon lovet kannakkeisiin.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Menin tallilla käymään että laitan molempien autojen kesärenkaat valmiiksi allelaittoa varten..

Menikin sitten niin, että 240:nen on tallissa pukkien päällä ja jatkoin alustan ruostepaikkojen siistimistä ja massausta tarvittavilta osin, jarrujakin tuli käpisteltyä purkamisella ja jarrunesteiden vaihdolla.
Piti vaan ensin purkaa ilmausnipat satuloista irti ja puhdistaa sisältä, kun puuttui ne hatut.  :facepalm:

Osia menee tilaukseen, kun ei kaikkea löytynytkään motonetin hyllystä..



« Viimeksi muokattu: 23.03.2020, 20:03:56 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Pistetääs muutama kuva iltapäivän askarteluista..


Nostettu pukeille ja alettu purkamaan kuskin puolen kulmasta jarrupaloja irti.


Uudet palat ja asennussarja paikallaan.


Koeajolla remontin jälkeen, khyyl siellä jarrut oli..

Jossain vaiheessa käydä tankilla ja sitten vois kokeilla katsastuksessa käyttöä.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2020, 17:33:39 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
V70:seen vaihdoin kesärenkaat alle ja pesin talvirenkaat.

Katselin pesun jälkeen, että olikin nastat kuluneet aikas huonoon kuntoon, mutta ensi talven alkuun nuilla mennään..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
V70 kävi essential-huollossa, kaikki ohjausyksiköt ohjemien osalta ajantasalla.
Mekaanikon mielestä aikas hyvässä kunnossa ikäisekseen, ainut huomio oli pieni narskahdus/kolahdus etupäästä.
Huollon hinta sijaisauton kanssa 253€.

Sijaisautona oli V40 T2 automaattina, muuten ihan harkittava vaihtoehto mutta penkit aikas onnettomat verrattuna V70:seen.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Hetken mielijohteesta otin netistä katsastusajan tälle päivälle V70:lle.

Konttorille ja hetken odottelua niin inssi tuli tuomaan puhtaan lapun ja toivotti hyvää matkaa..

Lysti maksoi 48€ ja paikka oli tämä espoossa:
https://citykatsastus.fi/

Seuraavaksi pajottaa tuota 240:stä, niin voi kokeilla sen kanssa konttorilla käyntiä.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
V70:seen tulee sittekin pioneerin tilalle HU-850, kun sattui tulemaan tuollainen vastaan.

Pitänee sittenkin ostaa yatour tai käyttää tallilta löytynyttä parrot-sarjaa jos vaan johdot käy tuon HU:n kanssa..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2882
Parrot-sarja ei käy tohon HU-soittimeen.  :idiot2:

Vaatii varmaan se HU-850 jonkun ohjelmoinnin peräänsä...?
« Viimeksi muokattu: 09.04.2020, 16:28:49 kirjoittanut tuomaril »

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vaatii varmaan se HU-850 jonkun ohjelmoinnin peräänsä...?

Kysely lähti omamekaanikon suuntaan, sitä odotellessa katselen nuita yatourin eri versioita..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2882
Vie mielummin sun V70 Debiliin ohjelmointiin sen radion osalta. Itse suosittelen vahvasti sitä paikkaa, Bilian kierrän itse kaukaa nykyään, ellei sitten varaosatiskille tule asiaa. Yatourista kannattaa ottaa se Bluetoothilla varustettu versio.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
HU-850 haettu matkahuollon pisteestä ja soitin oli aikas hyvän näköinen, kun paketin avasin tallilla.

Debililtä tuli vastaus siihen HU-850 sopivuuteen, että muuten on plug&play, ainoastaan rattinapit ei taida toimia.
No, pitää tyrkätä soitin kiinni ja katsoa mitä tapahtuu.

Hinta softalle jäi vielä arvoitukseksi, mutta kysellään ensi viikolla uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2020, 17:19:24 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2882
Sen soittimen nappien taustavalot jää tietääkseni kanssa toimimattomaksi ilman ohjelmointia. Sen ohjelmoinnin hinta on muistaakseni luokkaa 50e. Siistin näköinen kyllä tuo sun V70, tuli eilen käveltyä siitä ohi ja piti ihan lähietäisyydelle tulla ihmettelemään. :2funny: :) 8) Uudet umpion muovit tuo kaipaisi vielä, sitten olisi kokonaisuutena todella priima.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Sen soittimen nappien taustavalot jää tietääkseni kanssa toimimattomaksi ilman ohjelmointia. Sen ohjelmoinnin hinta on muistaakseni luokkaa 50e. Siistin näköinen kyllä tuo sun V70, tuli eilen käveltyä siitä ohi ja piti ihan lähietäisyydelle tulla ihmettelemään. :2funny: :) 8) Uudet umpion muovit tuo kaipaisi vielä, sitten olisi kokonaisuutena todella priima.

Debilistä tuli vastaus, että 200W vahvistinsovellus + AUM uudelleenlataus ovat yhteensä 124 euroa..
Täytyy kokeilla laittaa tuo HU-850 kiinni autoon ja katsoa mitä tapahtuu.

Kyllä tuo V70 näyttää kaukaa siistiltä, mutta pitäs maalipinnan osalta suorittaa kiillotus ja vahaus.
Umpiot mennee tulevaisuudessa korjaukseen, ajasta vaan ei ole tietoa.

240:llä kävin ajelelmassa näin kauniina päivänä ja khyyl päät kääntyi ulkoilijoilta, ettäs mikä se siinä meni..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
240:nen päätti, että ajot ajettu tältä erää ja hyytyi tielle..
Vartin odottelun jälkeen ja piiiitkän sahauksen jälkeen lähti käymään ja kävi jotenkuten ontuen, mutta tasaantui hetken päästä.
Pysähtymiseen saa varautua auton sammumisella ja houkuttelemalla se uudestaan käyntiin.

Pitää tutkia ainakin se bensapumpun rele, mitäs muuta tuossa vois olla ??
(Se järjestelmä on sitten LH 2.2..)
« Viimeksi muokattu: 22.04.2020, 19:58:07 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

 

KL-varaosat  Race.fi