Carcom Oy  Ateho

940 kardaanin tukikumi

  • 34 Vastauksia
  • 5387 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #15 : 17.01.2020, 12:11:39 »
Tässä on kuva sopivan räjähtäneestä kumista missä näkyy tuo leikattava harjanne. Siitä sellainen 1/4 - 1/3 pois niin ei täristä.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #16 : 17.01.2020, 13:10:39 »
Laitetaan nyt, vaikka muut jo ehtikin.



Kuvassa soivaksi sorvattu Motonetin kumi. Ulko- ja sisäkehän välisen raon on oltava tosiaan sen ~5 mm, liikaa ei voi ottaa kunhan ei puhki asti hio. Huomaat kyllä eron kun kattelet sitä kumia takaapäin.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #17 : 17.01.2020, 13:40:46 »
Mutta jos vanha kumi on jollain tasolla vielä ehjä niin älä vaihda. Tuo mun ei ollut enää kun kahdessa osassa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Sepii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #18 : 18.01.2020, 11:53:16 »
Tukilaakeri vaihdettu mutta rempan yhteydessä hajosi kaksi kuvan mukaista keskilaakerin pellin ”kumipultti kiinnikeitä”, onko kellään mitään tietoa saako uusia noita jostain ostettua.


Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #19 : 18.01.2020, 12:08:39 »
Pysyikö muuten laakerin suojakiekot ehjänä ja laitoithan takaisin?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Sepii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #20 : 18.01.2020, 12:17:18 »
Pysyikö muuten laakerin suojakiekot ehjänä ja laitoithan takaisin?

Joo kaikki pysyi ehjänä, prässi auttoi asiaan paljon 8)

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #21 : 18.01.2020, 12:24:07 »
Hyvä.

Itellä tuhoutui uusi laakeri parissa vuodessa, kun etummainen suojus otti purkaessa kipiää ja jätin sen muka tarpeettomana pois.

Ei tuhoudu enää. ;D


Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #22 : 18.01.2020, 13:42:37 »
Hyvä.

Itellä tuhoutui uusi laakeri parissa vuodessa, kun etummainen suojus otti purkaessa kipiää ja jätin sen muka tarpeettomana pois.

Ei tuhoudu enää. ;D



Itse en oo jaksanu niitä peltejä laittaa, laittanut Koyon tai SKF laakereita eikä ollut yhdessäkään ongelmia.
Motonetin nimetön laakeri kesti 600metriä. Ampu rasvat pihalle ja hirveä meteli.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #23 : 18.01.2020, 14:02:04 »
Itse en oo jaksanu niitä peltejä laittaa, laittanut Koyon tai SKF laakereita eikä ollut yhdessäkään ongelmia.
Motonetin nimetön laakeri kesti 600metriä. Ampu rasvat pihalle ja hirveä meteli.  :D

Nytten jaksa muistaa laakerin merkkiä, mutta ehkä vuoden jälkeen se alkoi huutamaan ja vaihtaessa oli huuhtoutunut aika kuivaksi. Onhan se tuo paikka vähän arka kuralle.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #24 : 18.01.2020, 14:19:05 »
Laakeri on 6003 vai 6036.

Kerran muistaakseni laakerin vaihdoin vanhaan kumiin, löyty miljoonahyllystä jossa sähkömoottoreitten laakereita.

Edit.. laakeri on
6009rs eli molemmin puolin kumisuojat
« Viimeksi muokattu: 18.01.2020, 14:24:23 kirjoittanut Kankikari »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #25 : 18.01.2020, 22:32:24 »
Tukilaakeri vaihdettu mutta rempan yhteydessä hajosi kaksi kuvan mukaista keskilaakerin pellin ”kumipultti kiinnikeitä”, onko kellään mitään tietoa saako uusia noita jostain ostettua.

Joku on lisännyt ne itse värinänvaimennusta varten. Samalla tukipelti siirtyy alaspäin ja kardaanin kulma muuttuu jos tukikumin ja pellin väliin ei laita saman verran tavaraa. Ja mahdollisesti värisee vaan entistä enemmän.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #26 : 18.01.2020, 23:55:11 »
Tollasian tuolla ei pitäs ees olla alkuperäsesti. Luulis kuitenkin löytyvän motonet yms varaosa putkat.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #27 : 19.01.2020, 00:35:59 »
Onhan näissä kaikenmaailman kumipuslavirityksiä nähty, mutta tosiaan täysin tarpeettomat ellei ole asioikseen korotettu peli. :D

Pelti pultataan suoraan pohjaan.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #28 : 19.01.2020, 13:16:15 »
Onhan näissä kaikenmaailman kumipuslavirityksiä nähty, mutta tosiaan täysin tarpeettomat ellei ole asioikseen korotettu peli. :D

Pelti pultataan suoraan pohjaan.
Onhan jossain mallissa tehtaan omat vaimennuskumit tukilaakeri kiinnityspellissä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 kardaanin tukikumi
« Vastaus #29 : 19.01.2020, 16:22:56 »
Onhan jossain mallissa tehtaan omat vaimennuskumit tukilaakeri kiinnityspellissä.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ja uudemmissa huomattu olevan täysin turhaa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

RallyBaron  Samppasport