KL-varaosat  Race.fi

TalviVolvoilu

  • 86 Vastauksia
  • 34453 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
TalviVolvoilu
« : 29.11.2010, 06:09:29 »
Tänne voisi laittaa kysymyksiä, vinkkejä, iloja ja suruja talvella liikkumisesta ko. malleilla nyt kun on taas ajankohtaista.

Millasia lämppäreitä teillä on Volvoissanne ja miten toimii?

Itsellä S60 2.4i:ssä Defan letkulämppäri sisätilapuhaltimen kera. Kovin hitaasti tuntuu kone saavuttavan normaali lämpötilan esilämmityksenkin jälkeen. Mahtaako olla lämppärin päivät luetut vai oliskohan termarissa vikaa...
« Viimeksi muokattu: 29.11.2010, 08:37:35 kirjoittanut Silverfang »

The moose

  • Vieras
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #1 : 29.11.2010, 08:29:54 »
omassa merikontissa joku lohkolämmitin ja bilteman isoin 2000W sisätilalämmitin lasit sulaa kivasti jo tunnissa, mut vaikka kuinka lämmittää meidän perhe kun käy autoon on se lämmitys ollut ihan turhaa  :buck2: pitäiskö laittaa lämmön talteenotto järjestelmä  :pomo:

moottori lämpiää 2 tunnissa ihan kuumaksi tolla vanhalla vastuksella  :3/4 jättää sen:
« Viimeksi muokattu: 29.11.2010, 08:32:15 kirjoittanut The moose »

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #2 : 29.11.2010, 08:41:36 »
omassa merikontissa joku lohkolämmitin ja bilteman isoin 2000W sisätilalämmitin lasit sulaa kivasti jo tunnissa, mut vaikka kuinka lämmittää meidän perhe kun käy autoon on se lämmitys ollut ihan turhaa  :buck2: pitäiskö laittaa lämmön talteenotto järjestelmä  :pomo:

moottori lämpiää 2 tunnissa ihan kuumaksi tolla vanhalla vastuksella  :3/4 jättää sen:

Itsellä ei sisälämpö niin tärkeää, kunhan lasit ei ihan umpijäässä ole. Mulla oli ennen se legendaarinen säteilylämppäri, josta hyötyä lähinnä naapurin kissalle jos makoilee auton alla. On toi letkulämppäri siihen verrattuna hyvä. Tuntuu vaan, että mahtaako kuumentua tarpeeksi.

Koitappas ottaa se lämmin ilma säkkiin talteen, takuuvarmaa niksipirkka kamaa  :2funny:

The moose

  • Vieras
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #3 : 29.11.2010, 08:47:02 »
muurikivet kävi mielessä, niitä kun latois jalkatiloihin ja puhaltimen sinne sisälle vois lämpöä olla vielä ovien aukomisen jälkeenkin  :-\

koita piruuttas sen lämmityksen jälkeen ylävesiletkua ja venttiilikopan kantta, kyllä se lämpö johtuu ympäri konetta.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #4 : 29.11.2010, 08:56:17 »
muurikivet kävi mielessä, niitä kun latois jalkatiloihin ja puhaltimen sinne sisälle vois lämpöä olla vielä ovien aukomisen jälkeenkin  :-\

koita piruuttas sen lämmityksen jälkeen ylävesiletkua ja venttiilikopan kantta, kyllä se lämpö johtuu ympäri konetta.

Muurinkivet olis pahuksen hyvä, siinä ei vaan parane kovin montaa matkustajaa enää ottaa kyytiin tai jouset makaa rajottimissa. Mutta autoilu on... ja varsinkin talviautoilu välillä.

Kyllä se saattais parin tunnin hehkutuksella enemmän lämmetä mutta aina siihen ei ole mahiksia. Muutaman minuutin jälkeen lämppärissä melkein kärsi kättä pitää joten ei se ihan kauhean kuumaksi tule. Voi olla ettei mikään letkulämppäri tule turvallisuussyistä tms. No ei se tietty keittämäänkään sovi alkaa :nohnoh Nuotio öljypohjan alle ni eiköhän notkistu  :D

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #5 : 29.11.2010, 09:25:51 »
Itsellä S60 2.4i:ssä Defan letkulämppäri sisätilapuhaltimen kera. Kovin hitaasti tuntuu kone saavuttavan normaali lämpötilan esilämmityksenkin jälkeen. Mahtaako olla lämppärin päivät luetut vai oliskohan termarissa vikaa...

Edelliseen autooni, V70 2,4i -06, laitoin syylärin eteen kolme noin 25 cm leveää ja j-kennon korkuista muovista käikälettä.
Niitä oli helppo laittaa lomittain, jos ilmat meni lauhan puolelle, tälläisillä pakkasilla syyläri sai olla kokonaan ummessa ilman pelkoa keittämisestä. Kyllä lämppäri jäähdyttää liikaakin.
Laittaminen puskurin alapuolisista aukoista oli vain turhan hankalaa, rystyset verillä pitää sinun näitä konsteja kokeilla. :)
En nyt satu muistamaan, millaiset aukot S60:ssa ovat vai puskuri poistamalla jotain tuketta eteen. Hitto, kun ei saa laitettua vain nokkapellin ylös nostamalla.
Vaihdekeppi liikkui myös kuin kesäkelillä, kun kone lämpeni normaaliin.
 
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #6 : 29.11.2010, 12:29:35 »
Siirsin tämän tänne korjaamon juureen, minusta tästä voisi tehdä hyvin yleistopicin koskien talviVolvoilua yleisemminkin.

Omissa kulkineissa alkaneet pakkaset palautti taas mieleen pari seikkaa. TDI josta EGR tukittu on tajuttoman hidas lämpenemään, vaikka kolmisen tuntia oli lohkolämmitin päällä tänäkin aamuna. Toki myös se vaikuttaa, että moottorin yläsuoja on pois. Kokemuksien perusteella pahvi nokalla auttaa kummasti.

Sitten tuossa tuoreessa hankinnassa (S60 2,4T -01) on termari vaihtokunnossa. Kun lämpenee vielä tuota TDI:täkin huonommin.... :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #7 : 29.11.2010, 12:48:30 »
Sitten tuossa tuoreessa hankinnassa (S60 2,4T -01) on termari vaihtokunnossa. Kun lämpenee vielä tuota TDI:täkin huonommin.... :D
Kauanko kestää lämmetä? Itellä ottaa välillä aika kauan että tuo oma lintta lämpenee. Varsinkin jos heti lähtee päästelemään maantiellä niin menee hetki että kone on lämmin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #8 : 29.11.2010, 13:45:26 »
Kauanko kestää lämmetä? Itellä ottaa välillä aika kauan että tuo oma lintta lämpenee. Varsinkin jos heti lähtee päästelemään maantiellä niin menee hetki että kone on lämmin.

En kellottanut, mutta kun parkissa tyhjäkäynnillä lämpenee melkein mittarin puoleen väliin ja sitten laskee kun lähtee ajamaan, niin diagnoosi on aika varma.

Eli ajossa se ei lämpene ollenkaan tällä pakkasella kuin sen verran että viisari on about ekan pykälän kohdalla.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #9 : 29.11.2010, 14:15:20 »
TDI lämpiää tosiaan hitaasti... oma S40 vaikka oli pahvia keulatäys ja ihan volvolta termari niin -15 pakkasta töihin ajaessa vasta 20 km jälkeen alkoi lämmintä puskea... nykyään saa jo lämmintä tossa 5km matkalla mut johtunee lie koneremontista  ???
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #10 : 29.11.2010, 16:29:41 »
Mulla Tdi alkaa puhaltaan lämmintä jo muutaman km:n jälkeen vaikka termari ei ole täysin kunnossa jos mittariin luottaminen.

Älkää jätkät virittäkö niitä vehkeitänne niin tarkenette.   :nohnoh

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #11 : 29.11.2010, 17:06:47 »
Mulla Tdi alkaa puhaltaan lämmintä jo muutaman km:n jälkeen vaikka termari ei ole täysin kunnossa jos mittariin luottaminen.

Älkää jätkät virittäkö niitä vehkeitänne niin tarkenette.   :nohnoh
Siis reilun 20 pakkasilla ilman ardiccia?

Kyllä itelläkin jos lohkiksesta ottaa niin pari kilsaa menee niin alkaa automaatti puhaltamaan kuumaa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #12 : 29.11.2010, 17:37:40 »
Edelliseen autooni, V70 2,4i -06, laitoin syylärin eteen kolme noin 25 cm leveää ja j-kennon korkuista muovista käikälettä.
Niitä oli helppo laittaa lomittain, jos ilmat meni lauhan puolelle, tälläisillä pakkasilla syyläri sai olla kokonaan ummessa ilman pelkoa keittämisestä. Kyllä lämppäri jäähdyttää liikaakin.
Laittaminen puskurin alapuolisista aukoista oli vain turhan hankalaa, rystyset verillä pitää sinun näitä konsteja kokeilla. :)
En nyt satu muistamaan, millaiset aukot S60:ssa ovat vai puskuri poistamalla jotain tuketta eteen. Hitto, kun ei saa laitettua vain nokkapellin ylös nostamalla.
Vaihdekeppi liikkui myös kuin kesäkelillä, kun kone lämpeni normaaliin.

Pahvivirityksiä olen talvisin laittanut mutta hyöty on ollut aika vähäistä. Keulaan on hankala on saada  mahtumaan mitään, S60 sama homma kun V70. Polvillaan siinä joutuu ähisemään voimasanoja säästämättä  :tickedoff:  Onkohan siniseltä saatavissa mitään virallista suojamuovia keulalle?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #13 : 29.11.2010, 17:48:22 »
Mulla on omassa ihan orkkis puskuriaukon peite mutta ei siitä oo mitään apua, maskin jos vetää umpeen niin toimis varmaan...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: TalviVolvoilu
« Vastaus #14 : 29.11.2010, 19:08:43 »
Mulla on omassa ihan orkkis puskuriaukon peite mutta ei siitä oo mitään apua, maskin jos vetää umpeen niin toimis varmaan...

Mikä malli sulla on? Onko peitelevy puskurin alaosassa?

 

Elekma  Autoracing