Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Lasikuidulla tehtyjä koteloita / kaiutin asennuksia volvoissa

  • 16 Vastauksia
  • 15785 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
ootko tehny ite vai teettäny kaverilla joka leipoo niitä kun pullaa?  8)

ite oon kerran tehny ovikotelon mut siitä tuli niin kamala et lens suoraan roskiin  :2funny:

laitelkaa omia juttujanne tai nettilöytöjä tähän


The moose

  • Vieras

yhden vanhan kaverin tekosia..

AUH

  • Vieras
Sanoisinko jopa et Hieno!  8) Ite kans kerran yritin väsätä oveen mideille koteloita ja innostus loppu ennen kun sai mitään ihmissilmälle kelpaavaa aikaan...no upotin sit koroke renkaiden kans oveen ne ja kunnolla vaimennetussa ovessa toimi aika hyvin ja auto oli mr2.

The moose

  • Vieras
nostan tän takasin ylös kun... olen laittamassa 6½midiä 740 etuoveen niin että otan sen romulokeron pois ja ovipahvin takapuolelta ruuveilla kiinnitän mdf levyn suoraan siihen pahviin. luulisi levyn koon ja pahvin kiinnityksen olevan tarpeeksi tukeva että kajari soi kunnolla.

olisko kellään heittää tänne kuvaa jos omassa pelissä on samoin jo tehty ?? kiitos.

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Tällänen löytyy limun takaa. Muutama kerros lasikuituu ja hiekkahartsit sisällä. Folioin tuon nurkan ja laminoin suoraa siihen, sitten tein "suorat" seinät ja sitten vielä virittelin kankaan seinistä kaiuttimen kaulukseen. Hartsii ja kuituu.  Viimeistely ei päätä huimaa, mutta eipä vie paljoa tilaa kontissa.

760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
On vain omalaatunen subikotelo ratkasu! :D
Volvo S60 T5 -2004

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Itselle tulossa nyt tammikuussa V70 mk1:een subikotelo varapyörän tilalle. Pitäis alkaa vuodenvaihteen jälkeen heti rakenteleen...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Oma tekele;









































Perfect match!  O0


Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Oma tekele;

Perfect match!  O0

Oletko laskeskellut paljon tuli tilavuutta tuolle kotelolle?

Himmottas itteekin ruveta kuiduttelemaan koteloa tuohon ysiin jossain vaiheessa, ei ois sitten tuo 60litran poksi koko ajan pyörimässä sitten tuolla tavaratilassa tiellä.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Oletko laskeskellut paljon tuli tilavuutta tuolle kotelolle?

Himmottas itteekin ruveta kuiduttelemaan koteloa tuohon ysiin jossain vaiheessa, ei ois sitten tuo 60litran poksi koko ajan pyörimässä sitten tuolla tavaratilassa tiellä.
Öbaut 145 litraa. Lasikuitualtaalle tuli tilavuutta noin 85litraa.

Poissa Mjt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Tuollasia tuli aikanaan seitensatkuun näpräiltyä:
Focal 5,5" erillissarja. Jakosuotimet hanskalokerossa.
Reikäporalla aukko a-pilarin verhouksiin ja diskantit sinne.
Oviin mahtui elementit vakiopaikoilleen.



Konttiin 10" MTX suppali umpikoteloon ja vaffari pleksin taakse.
Soinnin kannalta ei hyvä ratkaisu, vaan kontissa kun pitää olla tilaakin..




Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Muuten hieno mutta olisit vahvistin lootaa vähän pienenmäksi ja refleksi putkella kotelo. Olis soinu heti paremmin.
Volvo S60 T5 -2004

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Tulipahan tuossa älyn väläys kun muistu 240 mieleen...

Elikkäs, jos poistasin vararenkaan omalta paikalta ja tekisin kotelon tuolleensa R-to:n tyylillä tuohon farkkuun. Ja vararenkaalle tekisin 240:n tapaan sivuun sellaisen vararengas kotelon, jossa vois olla tunkki ja pinnapulttien avvain.

Mietityttää että soppiiko vararengas tonne, kun poisaa V70:stä sen lattia luukun vasemmasta reunasta? Onko liian kapea? Soppiihan se tietysti ylös päin tulemaan...

Sitten kuinkas tuon subin ja refleksin sijoittelun tekisi, kun ei koiran takia kehtoi ihan suin päin heittää konttiin.

R-to: Kuinka paljon korotit konttia ja monta kerrosta valoit kuitua ja kuinka paksua mattoa. Millaisissa olosuhteissa kuiduttelit? Meinaan että onnistuuko pikku pakkasella?

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
R-to: Kuinka paljon korotit konttia ja monta kerrosta valoit kuitua ja kuinka paksua mattoa. Millaisissa olosuhteissa kuiduttelit? Meinaan että onnistuuko pikku pakkasella?
Normi bilteman matolla tein. Pari viikkoa meni kuidutellessa. Noin sentin paksuisesti tuli kuitua ladottua. Tuo vanerikotelo tuossa päällä on muistaakseni noin 13cm korkea ulkomitoiltaan.. Mulla oli kokoajan siinä hilkulla, että onko pakkasta, niin pistin aina yöksi lämmityspuhaltimen tohottaan koteloa päin.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Periaatteessa pikku pakkanen ei haittaa, kunhan hartsin seassa on tarpeeksi kovetinta ja jollain lämmittää alkuun että se prosessi lähtee käyntiin niin ei ongelmaa.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo