RallyBaron  Samppasport

850 poppivehkeet.

  • 131 Vastauksia
  • 60771 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #30 : 24.04.2011, 22:50:21 »
Huomenissa voisi suunnitella etupään kanssa touhuamista, ja asentaa se JBL GTO755.6 vaffari niillekkin, osaisi vain päättää että kummat laittaa sitten elementeiks eteen.
Carpower Neoset 6.5" bassoilla tuli etupäähän, sain väkerrettyäkin koko päivän ajan tuon kimpussa ettei jaksa alkaa sääteleen enää, jahka jaksaisi kaverin kanssa pyöriä sitten huomenissa ja säädellä tuo vahvari kondikseen.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #31 : 25.04.2011, 10:13:56 »
ite haalin sieltä sun täältä vähän parannusta tuohon musa puoleen ja eteen tuli jbl 5,25 erkkasarja, takana vakiot mut vaihtuu joskus, soitin pinohiiri joku vanhempi joka vaihtuu uudempaan, subi vanha pioneer 12" ja vaffe xetec 1200 joku..

saa noil varmaa vähän parannusta orkksi vehkeisiin..

oli sit tuo kaverin vahvari pskana... nyt täytyy jostai ettii joku vahvari  >:(
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #32 : 26.04.2011, 09:13:54 »
Kiitti tiedosta, lähetin ladekille tarjouskyselyä :)

7m 50mm2, kumpaankin päähän prässäävät vielä liittimet ja sitten 4kpl 50mm2 prässättävää liitintä, ja olikohan 6kpl pultattavaa 35mm2 liitintä ja 6kpl pultattavaa 25mm2 liitintä pakettihintaan 100€(10,30€ alennus :pomo:) kotiin toimitettuna  :hello:

Hämäsi vähän se, kun siellä sivulla pitää yrityksen nimi myös pistää, mietin siinä vähän aikaa, ja laitoin sit "Yksityinen"  ;D

Edit:
Että kyllä se taitaa tuo hitsauskaapeli olla järkevämpi vaihtoehto, kuin joku halpa "hifi" kaapeli, verrattuna siihen, että taitaa tuossa hitsaukseen tarkoitetussa narussa vähän paremmin isot virrat kulkee  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 26.04.2011, 09:15:36 kirjoittanut HRemes »

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #33 : 26.04.2011, 13:03:59 »
Kaapelit ne osaa maksaa, kysys jostain kokeeks mitä maksais joku hifi kaapeli  :2funny:

Mitä kautta muuten meinaat piuhan kuljettaa konttiin? Lyhin reitti ois sulakepoksin välistä, jää kontiin sitten kaapelia vähän jotta sopii miettiä mihin pistää kiinni sitten.

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #34 : 26.04.2011, 13:59:40 »
Itellä:

Alpine 177Ri mankka

DLS MS5a edessä

Subit DLS RW6, eli 2x6,5" ;)

Helix DB5 vahvistin, hoitaa koko järjestelmän

Aikaviiveet käytössä ! ;)

Ja tässä kontin ilme paitsi subit


Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #35 : 26.04.2011, 15:31:03 »
muista että maadotus tulee tehdä vähintään samankokoisella kaapelilla, kuin virratkin.

oon nähny yhen tapauksen missä täysiä soittaessa vahvistimet pätki eikä millään pysynyt päällä, kaapelointi oli kunnossa tekijän puolesta.
otettiin yksi vahvistin pois ja kytkettiin jäljelle jäänyt vahvistin puoleen ohmiin, eikä vieläkään riittänyt sähkö.

sit kurkattiin konepellin alle, akun maadotus oli auton omalla 8neliön kaapelilla. noh, siihen 50neliöinen 15cm lakupätkä ja hyvin jaksoi 143dB puskea keskiarvolla musiikilla ulos.

eli akun maadotus on todella tärkeä. ellei ole tarpeeksi pätäkkää viedä etupäästä kaksi letkua taakse toinen plus toinen miinusnavasta, sillä maadotus on järjestään heikoin lenkki johtuen siitä että se vedetään koriin etupäästä ja takapäästä jolloin jos se ei ole suoraan rungossa kiinni vaan esim hitsatussa kappaleessa voi syntyä häviikkiä /potentiaalieroa. etupäässä hapettuu herkästi liitokset, joten paras ois hioa maali alta pois, vetää jotain sähköä johtavaa kuparitahnaa tippa rengasliittimen alle ja ylimaalata pohjamaalilla ettei ruostu, mutta liitos johtaa sähköä.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2011, 15:45:12 kirjoittanut Mrop »

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #36 : 27.04.2011, 09:14:15 »
muista että maadotus tulee tehdä vähintään samankokoisella kaapelilla, kuin virratkin.

oon nähny yhen tapauksen missä täysiä soittaessa vahvistimet pätki eikä millään pysynyt päällä, kaapelointi oli kunnossa tekijän puolesta.
otettiin yksi vahvistin pois ja kytkettiin jäljelle jäänyt vahvistin puoleen ohmiin, eikä vieläkään riittänyt sähkö.

sit kurkattiin konepellin alle, akun maadotus oli auton omalla 8neliön kaapelilla. noh, siihen 50neliöinen 15cm lakupätkä ja hyvin jaksoi 143dB puskea keskiarvolla musiikilla ulos.

eli akun maadotus on todella tärkeä. ellei ole tarpeeksi pätäkkää viedä etupäästä kaksi letkua taakse toinen plus toinen miinusnavasta, sillä maadotus on järjestään heikoin lenkki johtuen siitä että se vedetään koriin etupäästä ja takapäästä jolloin jos se ei ole suoraan rungossa kiinni vaan esim hitsatussa kappaleessa voi syntyä häviikkiä /potentiaalieroa. etupäässä hapettuu herkästi liitokset, joten paras ois hioa maali alta pois, vetää jotain sähköä johtavaa kuparitahnaa tippa rengasliittimen alle ja ylimaalata pohjamaalilla ettei ruostu, mutta liitos johtaa sähköä.
Nuista kaapeleista, mitä tuolta on tulossa, tulee myös akun maadoitus, ja ne minä teen niin, että etu- sekä taka-akku maadoitetaan puhtaaksi hiottuun runkopalkkiin kunnon pulteilla, ja sit sinkkimaali siihen päälle. ja vahvistimet sit kiinni tähän taka-akkuun.

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #37 : 27.04.2011, 09:25:26 »
Kaapelit ne osaa maksaa, kysys jostain kokeeks mitä maksais joku hifi kaapeli  :2funny:

Mitä kautta muuten meinaat piuhan kuljettaa konttiin? Lyhin reitti ois sulakepoksin välistä, jää kontiin sitten kaapelia vähän jotta sopii miettiä mihin pistää kiinni sitten.

Tuolla ladekilla on 8,30€ 50mm2 naru, ja esim fanaticaudiolla on halppis "hifi" naru 11€ samanmoinen pätkä ja vähän laadukkaampi(korkeintaan kosmeettista eroa ??? :2funny:) pätkä 14€ metri :hello:

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #38 : 27.04.2011, 11:45:51 »
halpis hifinarut o tehty CCA:sta eli copper coated aluminium, paljon vetelämpi kaapeli, mut alumiinia joka vastaa vain 40% kuparin johtavuudesta. kunnon hifikaapelit tehdään OFC:sta eli Oxygen Free Copper, happivapaa kupari joka on 99% kuparia. eron huomaa painosta, joustavuudesta, tosin silti kunnon hifiletku on lähes yhtä notkeeta kuin tuo CCA koska säikeiden määrä on suuri ja säikeiden koko pieni.

hitsikaapelissa säikeitä on vähemmän, mutta sama pinta-ala joten letku on jäykempää.
hitsikaapelissa ei todellakaan käytetä mitään alumiinia joten aina tulee valittua paras kaapeli ;)

kalliimmasta päästä: motonetistä SPL Dynamicsin 50 neliöinen lähtee hinnoista 18-20€ / metri.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #39 : 30.04.2011, 13:17:49 »
Carpower Neoset asennettu autoon atupäähän, soi hyvin ja kovaakin jopa vahvarin perässä... eli juuri sitä mitä hainkin  :)
Itellä taitaa olla autossa Stingerin 50neliöistä hifinarua 35neliöisen lisäks, isompi edestä taakse ja pienemmällä johdot vahvareille ja hyvin tuntuu virta volvon laturista riittävän omille vehkeille.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa takarlss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #40 : 01.05.2011, 19:19:04 »
Nyt kaivattaisiin foorumilaisilta apuja:

Soittopeleinä tälläiset

Soitin:
JVC KD-DV6201

Vahvistin:
Isotec isoamp4

Eteen:

Hertz EV 130 Energy 5.25"
Hertz EM 100 Energy 4"
Hertz ET 20 Energy
Hertz 3W.10 Crossover 3-tie jakosuodin

Takaovissa:
Hertz ESK 130 Energy 2-tie erillissarja

Subi:
Pioneer TS-SW1241D
lasikuitukopassa varapyörän sisällä
Tälle joku vahvistin merkkiä en tähän hätään muista


Alleviivatut osat ovat asentamatta.


Nyt on ollut osat autossa ilman isoamppia ja isommilla voluumeilla kaiuttimet "särkevät" = teho loppuu soittimen vahvistimesta.
Isoampin kanssa kuulostaa hyvältä. Isoampin sijoitus? Hanskalokeron alla tuntuu olevan tilaa...

Eli miten tuo etupää kannattaisi toteuttaa? Diskanttien ja jakosuotimien sijoitus?
Haluaisin päästä mahdollisimman pienillä johtojen vedoilla. Asennanko diskantit peilikolmiohin ja vedän uudet johdot oven läpi vai miten.

Mieli ei tekisi silpoa auton omia johtosarjoja.

Poissa junnu146

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #41 : 04.05.2011, 19:56:44 »
volvoon tullu asenneltua focus erkkasarja+autostudion studio-pack takakontis... yllättävän hyvä tuo studion pakkaus hintaansa nähden (entisissä autoissa ollut ns."parempia" poppeja)

millasta kovaäänistä suosittelis tietäväiset tonne takakontin pilareihin asennettavan? vai kannattaako antaa olla ilman. ajattelin että sinne ois mahd. laittaa jotku diskantit kerta sinne johdotkin valmiiksi menee  ::) :idiot2:
V50 T5 AWD
EX: 855 2.4, 855 T5, mk1 S80 2.5D

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #42 : 13.05.2011, 23:46:25 »
Taitaa mennä subiosasto uusiks, alkaa Carpower Sonic 12" päästellä hajumerkkejä jo siinä määrin että nyt on tosi kyseessä... ja ne hajut ei tule liimanhajusta. Liian pieni kotelo ei auta asiassa, vinkki jenkkilän pojilta asian tiimoilta on asettaa cd-levy reflexiputken eteen, on pieni kotelo jos menee rikki... itellä meni parit fläpätit ja kräks.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #43 : 14.05.2011, 00:05:52 »
painele kalvoa, jos rahisee/napsuu ni mennyttä kalua mut jos ei ni nohätä.

siellä palaa ekaksi lakat ennenkuin kela napsuu, eli ei aina mee paristakaan savuumisesta.

säröä siellä on soiteltu kun noin savua puskee, aiai. :nohnoh


laita pingispallo refleksiputkeen, jos ampuu niin liian pieni putki jos ei niin sopiva.
hommahan menee niin että kalvon kartion koko kertaa xmax arvo eli kartion liike = tilavuus jonka elementti liikuttaa ilmaa per isku, tämä litramäärä pitäisi olla sama, kuin refleksiputken tilavuus jotta ilma refleksiputkessa ei ammu vaan pysyy putkessa.

saikohan tuosta nyt jotain selvää... isompaa putkea vain.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: 850 poppivehkeet.
« Vastaus #44 : 14.05.2011, 00:16:16 »
Nyt alkaa tulla samanhajuista mitä oma GZ:ta päästää kun kalvoa painaa, ja toi GZ Radioactive SPL malli on palanut, ja toi palaneen haju on todella kaamea haju.
Ja ei sitä räppiä kummempaa, ei vaan tuo yhtäjaksoinen matala puhallus subille hyvää tee kun ei riittävän iso kotelo. Ja koppa siis on tuon Ground Zeron tehdasboksin mittoihin tehty. Ja tuo lakanhaju on tuttu haju, niin on palaeen hajukin mutta tuo nykynen on vahvasti palaneen puolella joka ei tiedä ikinä hyvää. Painaessa ei rahise, mutta kun alkaa kuuntelemaan jotain enemmän äänenpainetestailuun tehtyä räppiä isommalla volumella, alkaa tunkea tuota hajua. Ja tuolla rikottiin yksi ehjä CD-levy suht nopeasti.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

 

Elekma  Autoracing