Odottelen liukkaita kelejä jotta voisi sanoa onko nää kitkat sitten huonot vai ei.. Oon ajanut lähes joka kolmas kausi kitkoilla ja sitten taas nastoilla pari kautta.
Nyt tuli nuo Nokian R3:set vaikka en olisi halunnut. Nokian on vaan ainoa jolla on todella laaja koko valikoima, muilta ei saanut oikeaa kokoa. Olisin halunnut Continentalit.
Viime talvi mentiin etuvedolla Pirelli P Zero nasoilla ja kevään puoli Continental Ice2 nastoilla. Ei moitittavaa, emännällä on alla omassaan Goodride halpis nastat ja hyvin pärjää.
Toisin kun voisi kuvitella ettei sitten taas kiina kitkalla pärjää samaan tapaan kun premiumilla? Itse en talvi renkaissa säästä.
Toi suolaaminen on sellanen joka ärsyttää, ihmiset osaa ajaa tuolla liikenteessä kun luottavat siihen "ikikesä" olosuhteisiin.
Moni vaan säästää jopa uusissa autoissa hommaamalla mitä lie kummi alle. Ehkä sen ymmärtää jos 500€ käyttöautoon ei raaski laittaa saman hintaisia kumeja alle. Tosin sekin on väärä paikka säästää, kun kyseisistä autoista puuttuu kaiken maailman ”Absit, Sipsit yms. robottiohjaukset” jotka tositilanteessa voi korjata ajajan tekemiä virheitä.
Tää on ilmiö mitä näkee, on uusia hienoja autoja mut renkaat on huonommat kun monella 200e micrassa.
Tervetuloa tänne Kainuuseen, joka talvi vesijäätikkäät ollut isoilla teilläkin eikä hiekkaa saada sitten millään paikalle.
On sitä huonoa tietä lähes missä vaan, enkä mä taio noihin renkaisiin mitään piikkejä hetkellisesti tai pue niihin ketjuja. Kitkarenkaat on oma valinta ostaa alle en aio sen vuoksi olla tuolla tukkona liikenteessä. Katse ratin ja penkin väliin, myös ottaa se oma auto hanskaan ja järkipäähän miten talvisin ajetaan. Lähtökohtana pitää tuntea se oma auto millä ajetaan ja miten se toimii.
Sitä riittää toisilla tie pätkillä haitaksi asti ja toisille ei yhtään.
Mulle ihan yksi lysti miten tiet hoitavat kuhan hoitaisivat kunnolla täällä.
Syytön minä siihen olen.