Ateho  Elekma

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 144680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #30 : 19.02.2013, 18:34:40 »
Mulla asettaa tuo sähkösäätöisyys vielä omat haasteensa penkkien löytämiselle. Tai ainahan manuaalisäätöisistä voi vaihtaa verhoilut ja pehmusteet vanhoihin runkoihin mutta taitaa olla aika työläs operaatio..  :-\
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #31 : 19.02.2013, 18:51:48 »
Muista ottaa muutoksista paljon kuvia, niin voin ottaa sitten mallia  :P
Itse teen ulkokuoren ensin loppuun, sitten vasta siirryn tekniikan ja hifien pariin...
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #32 : 19.02.2013, 19:09:17 »
Tekniikan pariin perehdytään ensin oikeastaan siksi että moottori vuotaa hieman öljyä välikannen välistä joten yläkerran joutuu avaamaan ja tästä päästään sopivasti päättymättömään oravanpyörään: Samallahan sinne vaihtuu kätevästi glt:n nokat ja kun ne saa laitettua niin on melkein "pakko" laittaa lastu ja säätää paineet kohdalleen. Näiden muutosten pitäisi tuottaa sen verran voimaa että m46 alkaa olla kohtalaisen räjähdysherkkä, eli samalla kannattaa vaihtaa se m90 ettei ainakaan laatikkoremontin takia pääse ajokausi katkeamaan. On se hienoa tämä turboautoilu... ;D

Viisaammilta kyselisin neuvoa että kannattaako pakettia edes kasata turbon vakiokytkimellä vai pitäisikö investoida vaikka blingfactorylta teräs-vp bemarin asetelmalle että ainakin pitää? Muita hyviä vaihtoehtoja kytkin/vauhtipyöräpaketiksi m90:n kanssa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #33 : 19.02.2013, 19:46:28 »
Sen tietää että nälkä kasvaa syödessä ja jokatapauksessa joutuu jossain välissä vaihtaa jäykempää kytkintä, niin miksi ei samantien  ;)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #34 : 19.02.2013, 20:20:15 »
Mulla blingin vp + -618 sre ja m90 d24tic levy. Onhan se vakiota jäykempi,mutta sai sen helvetin kaksoismassan pois. Suosittelen!  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #35 : 19.02.2013, 20:32:22 »
Mulla blingin vp + -618 sre ja m90 d24tic levy. Onhan se vakiota jäykempi,mutta sai sen helvetin kaksoismassan pois. Suosittelen!  ;)

Onkos tuossa blingin vp:ssä valmiiksi lh2.4:sen anturikehä? Toisaalta varmaan riittäisi ihan tuo pottapyörän oma sre mutta saisihan teräsvp:llä kierrosherkkyyttäkin mukavasti lisää. Mistähän noille sre-asetelmille löytyy hintatietoja kun tuntui pikaisella haulla olevan hukassa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #37 : 19.02.2013, 21:02:53 »
. Mistähän noille sre-asetelmille löytyy hintatietoja kun tuntui pikaisella haulla olevan hukassa?
Jos keski-suomessa asustelet niin käy jyväskylässä björk motorsportilla siinä kuormaajantiellä paikan päällä kysymässä!
http://bjorkmotorsport.com/
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4107
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #38 : 19.02.2013, 21:44:30 »
Mulla asettaa tuo sähkösäätöisyys vielä omat haasteensa penkkien löytämiselle. Tai ainahan manuaalisäätöisistä voi vaihtaa verhoilut ja pehmusteet vanhoihin runkoihin mutta taitaa olla aika työläs operaatio..  :-\
Ei oo temppu eikä mikään noissa bägittömissä penkeissä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #39 : 20.02.2013, 01:15:55 »
Onkos tuossa blingin vp:ssä valmiiksi lh2.4:sen anturikehä? Toisaalta varmaan riittäisi ihan tuo pottapyörän oma sre mutta saisihan teräsvp:llä kierrosherkkyyttäkin mukavasti lisää. Mistähän noille sre-asetelmille löytyy hintatietoja kun tuntui pikaisella haulla olevan hukassa?

On valmis kehä, sre makso duunin kautta jotai 270e. Ovh us-partsista vissiin jotain 300e pintaan?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #40 : 20.02.2013, 11:14:47 »
Täytyy soitella ja suunnitella tuota kytkintä että minkä sinne nyt laittaa, kiitoksia vinkeistä!
Garagetin selaaminen tuntuu olevan aina paha juttu, löysin kuvan missä oli 960:n etupuskuriin naitettu 850R:n alaosa. Oli aika toteuttamiskelpoisen näköinen idea..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #41 : 20.02.2013, 12:18:54 »
Täytyy soitella ja suunnitella tuota kytkintä että minkä sinne nyt laittaa, kiitoksia vinkeistä!
Garagetin selaaminen tuntuu olevan aina paha juttu, löysin kuvan missä oli 960:n etupuskuriin naitettu 850R:n alaosa. Oli aika toteuttamiskelpoisen näköinen idea..
Niin tai V/S70R:n alaosa ;)



Tuolla ohjeet sen 850R:n lirpakkeen naittamiseen
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230177


Tai sitten ostaa kuituset suoraan täältä:
http://www.l-m-r.se/p/volvo/740760/exterior/frontspoiler/960v70r-frontkofangare-passande-960-95-97.html
tai
http://www.l-m-r.se/p/volvo/740760/exterior/frontspoiler/960850r-frontspoiler-passande-960-95-fronten.html
« Viimeksi muokattu: 20.02.2013, 12:27:04 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #42 : 20.02.2013, 14:05:28 »
Tuolla turbobricksillähän oli hyvät ohjeet! Tuolta kun saisi omankin näyttämään niin avot! Kuituisiin suhtaudun kyllä erittäin suurella varauksella, talliporukassa on niistä useamman puskurin edestä kokemuksia ja ei ne vaan ikinä ole millään tapaa bolt on ja yleensä vielä vailla minkäänlaisia kiinnikkeitä..

960 puskurin raatoja löytyykin niin täytyy laittaa 850R alaosa hakuun. Vai saisikohan hämeestä uusia kun nuo käytetytkin tuntuu olevan aika hinnoissaan?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #43 : 20.02.2013, 14:08:56 »
Tarkistappa löytyykö GHOSTilta. Muistelisin että sillä ainakin joskus oli tollanen R:n puskuri.
Ja ei oo pitkä aika kun joku muukin sellaista myi.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #44 : 20.02.2013, 14:15:35 »
Tarkistappa löytyykö GHOSTilta. Muistelisin että sillä ainakin joskus oli tollanen R:n puskuri.
Ja ei oo pitkä aika kun joku muukin sellaista myi.

Tuikkasin ostoilmoituksen markkinapaikalle. Tämähän alkaa paisua ihan projektin mittoihin, kunhan nyt vaan intin aikana ehtisi rakennella! Koko ajan löytyy kaikkea kivaa mitä on "pakko saada." Mutta katsotaan mitä saadaan aikaan! ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Kulkukoira  Proturbo