Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rähinäysi - 09.04.2024, 09:43:18
-
Tosijaan, tarkotuksena ois rakentaa b230ft uusiks (laakerointi, männänrenkaat, stefat yms)
kysymys siis kuuluu, että mitkä osat ovat ok? ettei tarvihtis heti rakentaa uudestaan mitään
lisäyksenä vielä että autosta on tarkoitus ottaa + - 250hp
koneella on ajettu jtn 250tkm mutta on seisonut tallissa noin 10 vuotta.. pohdin tuossa ihan vaan laakeroinnin ja rengastamisen tarpeellisuuttakin..
-
Noilla kilometreillä en lähtisi purkamaan jos muuten toimii. Öljyt vaihtoon ja kovaa ajoo :P
Tehotavoitekkaan tuskin ongelma vakio kellarille, vähän toki vuosimallista riippuen mitkä kanget siellä on.
-
Noilla kilometreillä en lähtisi purkamaan jos muuten toimii. Öljyt vaihtoon ja kovaa ajoo :P
Tehotavoitekkaan tuskin ongelma vakio kellarille, vähän toki vuosimallista riippuen mitkä kanget siellä on.
taitaa olla vm97
kyllähän nuo stefat yms voi vähän koppuroituneet olla, remontin ku tekis ni oispahan konetta iha pitkäks aikaa sitte, kiinnostas vaan tietää että mitkä. varaosamerkit on ok, että ei laittas mtn pirkkaosia
-
Noilla kilometreillä en lähtisi purkamaan jos muuten toimii. Öljyt vaihtoon ja kovaa ajoo :P
Tehotavoitekkaan tuskin ongelma vakio kellarille, vähän toki vuosimallista riippuen mitkä kanget siellä on.
kone ei siis ole käynyt yli 10 vuoteen
-
Stefat ainakin niin halpoja että suosiolla vaan volvon omat alkuperäiset, skandixilta kun ottaa kaikki niin tulee varmaan halvemmaks ku marmoritiskillä. Motonetin nokkastefoista ei kokemusta, mutta tarinoita vuodoista kuullut useita, oma kokemus motonetin kampuran takastefan kanssa (oli pakko saada uusi heti), johti vuotoon vuodessa.
-
On toki jo aikaa mutta motonetin kampuran etustefa oli pussissa ja oli kuin tylsällä puukolla rouhittu se akselin reikä.
En edes asentanut vaan vein takas ja sanoin että eihän tuolla ole mitään mahkuja pitää.
Tiivisteet vaikka elring. Ainakin kansipahvi eikä mitään nimettömiä.
Välttämättä en kyllä koskis mihinkään, voi mennä huonommaks jos tuohon laittaa renkaat ja hoonaa.
-
Älä osta Elringin (kelvoton) ja Bga tiivisteitä venttiilikoppaan eivät kestä.
-
Älä osta Elringin (kelvoton) ja Bga tiivisteitä venttiilikoppaan eivät kestä.
Miten ne hajoo? Ootko pannu taitekohtiin tiivistysainetta.
-
Miten ne hajoo? Ootko pannu taitekohtiin tiivistysainetta.
Riittävästi, Elring kova koppura ja reikäjaossa on heittoa, Bga valuttaa öljyä pakosarjalle.
-
onkos nuo glycon runkolaakerit mistään kotosin
-
onkos nuo glycon runkolaakerit mistään kotosin
On hyvät.
-
suositteletteko victor reinzin vai elringin tiivistesarjaa?
-
Elring on mulla toiminut ja reinz on hyvä. En osaa erotella sen kummemmin.
Lähinnä puhun kannentiivisteestä. Monasti olen sekoitellut jotain muita stefoja sekaan kuin pakkauksessa tulleet, jos ei oo tuplahuulella.
-
Elring, reinz.
Jos päätät aukasta enempi konetta niin lyhyellä kokemuksella sanon, öljypumpun ja lohkon väliselle putkelle marmorilta tms uudet tiivarit. Mulla petti tarvike ELK Kova koppura ja halkeski, tyhjäkäynnillä hävis öljynpaineet :buck2:
Öljynpaluuputken alapäähänkin mieluiten orginaalia ja niinkun aiemmat mainitsi stefoista, varsinkin takastefaks kunnollista. Vittumainen vaihtaa kun pitää taas lootaa repii irti O0
Jakopään puolella oon käytelly noitten tiivistesarjojen mukana tulleita, niitä pystyy vaihteleen melko kivuttomasta :)
-
Elring, reinz.
Jos päätät aukasta enempi konetta niin lyhyellä kokemuksella sanon, öljypumpun ja lohkon väliselle putkelle marmorilta tms uudet tiivarit. Mulla petti tarvike ELK Kova koppura ja halkeski, tyhjäkäynnillä hävis öljynpaineet :buck2:
Öljynpaluuputken alapäähänkin mieluiten orginaalia ja niinkun aiemmat mainitsi stefoista, varsinkin takastefaks kunnollista. Vittumainen vaihtaa kun pitää taas lootaa repii irti O0
Jakopään puolella oon käytelly noitten tiivistesarjojen mukana tulleita, niitä pystyy vaihteleen melko kivuttomasta :)
Autosalvassa oli öljypumpun putken tiivisteet tänä keväänä n. 4,50€/kpl. Ei kannata säästää noissa vaivaan nähden.
-
Autosalvassa oli öljypumpun putken tiivisteet tänä keväänä n. 4,50€/kpl. Ei kannata säästää noissa vaivaan nähden.
Juu ei todellakaan ole säästön arvonen kohde :) Ite otin vielä parit ylimääräset valmiiks jemmaan jos johonkin joskus tarvii :)