Race.fi  Puotilan autokorjaamo

volvo 240 -83 *vanhaa koulua*

  • 107 Vastauksia
  • 46318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #75 : 27.01.2014, 13:44:47 »
Tuo moottori on b19k.... ei muuten mutta kun b19k + m45, niin m45 on tod näk m45wr ja peränä 3.15 välillä oleva tosipitkä perä  :pomo:

Voi olla myös 3:31 välityksellä, itellä oli -84 B19K ja M45WR, 1031 / 3:31

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #76 : 27.01.2014, 16:24:16 »
Noo..kunhan kevät tulee ja töihin pääsee takas ni teen kuitenki ton b230 moottorin, laatikoksi M47 ja peräksi 1031 ni muuttuu kulkupuoli hiukan toisenlaiseksi :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #77 : 28.01.2014, 02:38:16 »
Muutama kysymys tuli mieleen..kärjettömässä sytkässä menee 2 johtoa auton johtosarjaan, sininen ja valkonen punasella raidalla. Kumpi noista oli virta ja kumpi kierrosluvulle?
Entä sellanen kun tossa -83 on nopeusmittari vaijerilla ja käsittääkseni M47+1031 niin siihen tulee nopeus vissiin sahköllä.

Tallille kun menin niin ens alkuun tein pitkän hylsyn ratin irrotukseen, sitte mittariston kimppuun (kellon tilalle tuo kiekkamittari, oli helpompi laittaa ku tohon -86 mittaristoon ja tuli kerralla hyvä)

sovittelin toista kaasariakin paikoilleen

Imusarja tossa on modailtu strömpän sarjasta jossa on 40mm tuplien laippa.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2014, 13:22:14 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #78 : 28.01.2014, 06:28:50 »
Älä välitä siitä liittimestä mitään mikä menisi johtosarjaan, puolan plussaan vain autolta virta kiinni ja homma pelittää.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #79 : 28.01.2014, 08:21:40 »
Valkopuna mittarille, mistä hommasit tuon bp-mittarin?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #80 : 28.01.2014, 08:57:54 »
Muutama kysymys tuli mieleen..kärjettömässä sytkässä menee 2 johtoa auton johtosarjaan, sininen ja valkonen punasella raidalla. Kumpi noista oli virta ja kumpi kierrosluvulle?
Entä sellanen kun tossa -83 on nopeusmittari vaijerilla ja käsittääkseni M47+1031 niin siihen tulee nopeus vissiin sahköllä.

Ainakin 83 ja 84 malliset M47 MK I lootat 200 sarjalaisesta on vaijerilla, uudemmissa ei ole vaijerin pyöritintä. Joissain on kyllä paikka sille, mutta tulpattuna. -> siihen pystyy laittaan rattaat, sitten on vielä uudempi M47MK II jossa ei ole edes paikkaa tuolle pyörittimelle

http://www.turbobricks.org/forums/showthread.php?t=27119

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #81 : 28.01.2014, 18:29:12 »
Älä välitä siitä liittimestä mitään mikä menisi johtosarjaan, puolan plussaan vain autolta virta kiinni ja homma pelittää.
joo no liitin kokonaisuudessaan on jo tossa sytkän johtosarjassa
Valkopuna mittarille, mistä hommasit tuon bp-mittarin?
kiitosta. Onko tossa -83 mallisessa myös mittarin taakse tuleva valkopunainen kierrosluvulle? Jos on niin mihin toinen pää menee? :idiot2: . Toi mittari on tavallinen paineilma mittari, en suosittele. kierroksilla saa säädettyä paineen kohilleen mutta tyhjäkäynnillä ei (viisari väpättää).
Ainakin 83 ja 84 malliset M47 MK I lootat 200 sarjalaisesta on vaijerilla, uudemmissa ei ole vaijerin pyöritintä. Joissain on kyllä paikka sille, mutta tulpattuna. -> siihen pystyy laittaan rattaat, sitten on vielä uudempi M47MK II jossa ei ole edes paikkaa tuolle pyörittimelle

http://www.turbobricks.org/forums/showthread.php?t=27119
kiitoksia..taas ollaan paljon viisaampia. Taitaa olla melko kiven alla nuo vaijerilliset M47:t.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #82 : 29.01.2014, 00:01:17 »
kiitoksia..taas ollaan paljon viisaampia. Taitaa olla melko kiven alla nuo vaijerilliset M47:t.

Eipä kestä...
Aikanaan itselle etsin ja kyllä niitäkin oli, tosin ilman vaijeria paljon enempi, mutta vasta kolmas toosa oli ehjä, ja kyllä otti pattiin se kolme kertaa vaihtaa...
Jos löytää semmosen, missä tuo lähtö on tulpattu, niin ei muutaku kampeaa sen tulpan irti ja kattoo onko siellä se isompi ratas kuiteskin paikallaan ja sit ostaa sen pienemmän rullan vaikka volvolta. Yhden tein noinkin, mutta se osottautui ihan horoksi, oli ollut dieselin perässä, liekö sillä vaikutusta. Dieselin lootasta joutuu vaihtaan kaavelin ja poistaan sen kytkinakselin sovitusholkin, sit se kyl sopii.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #83 : 29.01.2014, 02:19:30 »
Eipä kestä...
Aikanaan itselle etsin ja kyllä niitäkin oli, tosin ilman vaijeria paljon enempi, mutta vasta kolmas toosa oli ehjä, ja kyllä otti pattiin se kolme kertaa vaihtaa...
Jos löytää semmosen, missä tuo lähtö on tulpattu, niin ei muutaku kampeaa sen tulpan irti ja kattoo onko siellä se isompi ratas kuiteskin paikallaan ja sit ostaa sen pienemmän rullan vaikka volvolta. Yhden tein noinkin, mutta se osottautui ihan horoksi, oli ollut dieselin perässä, liekö sillä vaikutusta. Dieselin lootasta joutuu vaihtaan kaavelin ja poistaan sen kytkinakselin sovitusholkin, sit se kyl sopii.
mistä mallista tollasta vaijeri M47 on käytetty?
Onkoha ihan mahdotonta vaihtaa mittaristo uudempaan, missä sähkönen nopeusmittari?

Tänään ei oikein  edistynyt mihinkään,  tuon flektin sain syyläriin ja syylärin paikoilleen. Loppuaika meni suunnitellessa kaasuvivustoa..ei todellakaan iisi homma ku solexeissa toimii vivusto eripäin kun dellortossa ja weberissä

« Viimeksi muokattu: 20.02.2014, 13:25:45 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #84 : 29.01.2014, 07:16:47 »
mistä mallista tollasta vaijeri M47 on käytetty?
Onkoha ihan mahdotonta vaihtaa mittaristo uudempaan, missä sähkönen
oiskohan joissain 84-85 240. Voi olla jossain loppuvuoden 83 mallisissakin. Eiköhän sen sähköisen sinne saa, mutta pitää olla tarkkana sitten kun niitäkin on monia erilaisia, et on yhteensopiva perän kanssa.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2014, 07:18:19 kirjoittanut Justus »

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #85 : 29.01.2014, 07:18:16 »
sen valkopunasen johon pitäisi olla siellä mittariston takana irrallaan, johtohan on puolan miinuksessa. Oliko minkäkokoinen tuo flekti? :pomo:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #86 : 29.01.2014, 13:26:01 »
oiskohan joissain 84-85 240. Voi olla jossain loppuvuoden 83 mallisissakin. Eiköhän sen sähköisen sinne saa, mutta pitää olla tarkkana sitten kun niitäkin on monia erilaisia, et on yhteensopiva perän kanssa.
ok. Tarvitsee pitää silmät auki jo sellanen tulee vastaan :)
sen valkopunasen johon pitäisi olla siellä mittariston takana irrallaan, johtohan on puolan miinuksessa. Oliko minkäkokoinen tuo flekti? :pomo:
En huomannut mitata mutta mittaan kun talliin menen.
sinne menee se yksinäinen punavalkoinen johto ja se ainakin tossa -86:ssa oli kierrosluvun signaali (toinen punavalko oli johonki liittimeen mikä oli irrallaan mittariston takana.
mistä päin konehuonetta mahdan löytää sen punavalko johdon?
oisko se tuo johto?


ja puolan plussan voi varmaan ottaa virtalukon pohjaan menevästä johdosta?

Sori nyt että kyselen tyhmiä mutta sähkötietämys jää flektin ja lisävalojen asennukseen :)
« Viimeksi muokattu: 20.02.2014, 13:28:55 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #87 : 29.01.2014, 14:26:47 »
ok. Tarvitsee pitää silmät auki jo sellanen tulee vastaan :)sinne menee se yksinäinen punavalkoinen johto ja se ainakin tossa -86:ssa oli kierrosluvun signaali (toinen punavalko oli johonki liittimeen mikä oli irrallaan mittariston takana.
mistä päin konehuonetta mahdan löytää sen punavalko johdon?
oisko se tuo johto?
(kuva)

Sori nyt että kyselen tyhmiä mutta sähkötietämys jää flektin ja lisävalojen asennukseen :)
Kuten sanottua niin kierroslukumittarin punavalkojohto on valmiiksi puolassa kiinni ja toisen pään pitäisi löytyä irtonaisena mittariston takaa. Kuvassa on ajovalojen rele, ei liity asiaan.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #88 : 29.01.2014, 14:38:16 »
Kuten sanottua niin kierroslukumittarin punavalkojohto on valmiiksi puolassa kiinni ja toisen pään pitäisi löytyä irtonaisena mittariston takaa. Kuvassa on ajovalojen rele, ei liity asiaan.
pitääkin putsailla johtoja ja tutkia paremmin kun mun mielestä siellä ei ollut kun ruskea ja sininen ???
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #89 : 30.01.2014, 15:17:32 »
pitääkin putsailla johtoja ja tutkia paremmin kun mun mielestä siellä ei ollut kun ruskea ja sininen ???
katoin tarkemmin ja kärjellisen puolaan menee 2johtoa, musta ja ruskea.

Tänään tilasin audi 80 B1 etupumput ja G astra sedanin iskaiskarit, molemmat ovat kaasuiskarit ja löytyvät sachsin kataloogista. Samalla uudet alapallot ja rt-päät.
Ennen leimaamista ajattelit vaihdella kaikki nivelet, puslat ja jarruosat. Kuitenkin auto on katsastettu viimeksi -06 ja rekisteröinti katsastus eessä ni pelataan varmanpäälle...vaihdellaan kaikki kulutusosat ja kolistellaan kaikkipaikat
« Viimeksi muokattu: 30.01.2014, 20:39:06 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Kulkukoira  Proturbo