Ateho  Elekma

Volvo 360 b200k --> b230ft

  • 29 Vastauksia
  • 20716 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #15 : 04.11.2013, 19:07:41 »
Päivitykset jääny vähäiseksi, auton edistyminenkin on kyllä tapahtunut lähes täysin pelkästään suunnitteluasteella.  Pakosarja ei vielä ole maalia saanut koska koki pieniä muokkauksia mutta on lopultakin valmis maalausta varten. Kuvia sitten kun on maalattu.
Tankki+ pumput

Bensalinjat+suodattimet puuttuu vielä kokonaan, millaisia suodattimia kannattaa käyttää karkeasuodattimina, ja millainen painepuolelle? Bensalinjaksi aattelin jotain an8 tai an10 kokoista punosletkua.
Löytyihän sitä ruostetta lisää.. :'(

Ei tuo kyllä vielä paha ole, jos ei muita yllätyksiä tule vastaan.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2013, 15:08:21 kirjoittanut 360volvo »

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #16 : 04.12.2013, 15:56:11 »
Päivitykset jääneet vähäiseksi.Vähän motivaation puutetta ollut,  mutta pikkuhiljaa on saatu taas asioita eteenpäin. Onko jossain myynnissä valmiita hitsattavia suutinholkkeja, vai meneekö sorvaamishommiksi? Kaasuläppä tuli tilattua kkd:tä . Kuvia pitäis ottaa joskus jos vaikka joku tätä sattuu lukemaan.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #17 : 04.12.2013, 16:00:22 »
Kyllä niitä on näkynyt, mutta jos en ihan väärin muista, niin tais olla luokkaa 15€/kpl ainakin jossain nettipujlussa
No kun halvalla sai.

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #18 : 13.12.2013, 18:37:28 »
Tällainen saapu matkahuollon kautta.

Onhan se vähän isompi ku vakio, luulis et tosta mahtuu jo kohtalaisesti ilmaa virtaamaan läpi. :)

Imusarjaksi oli aluks suunnitteilla pukinsarvi suuttimen paikoilla mutta siinäkin on käynyt mielessä monenlaisia ajatuksia. Mietin että jos leikkais lh-imusarjan poikki heti suuttimien jälkeen ja hitsais sen b234 imusarjaan , mahdollisesti hieman lyhentäis niitä runnereita, en tosin tiedä olisko siitä mitään hyötyä. Paras vaihtoehto varmaan ois kokonaan uus imusarja kunnon painekotelolla vaan millainen tuo b234 imusarja sitten on virityskäytössä?

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #19 : 06.01.2014, 00:42:13 »
Päivitellään taas vähän. Vaikka päivityksiä ei ole tullut, on tapahtunut kaikenlaista pientä.
Moottori on ollut koesovituksessa paikallaan. Pakosarjalle oon tehny vähän tilaa ja vielä pitäis tehdä pari muutosta sinne, mut saako runkopalkkia muuttaa ilman et katsuri hyppii silmille? Tarvis vähän tilaa pakosarjalle.. Tosin tulee siihen kaikkee tavaraa eteen. Pitäs joku päivä sit nostella kone pois ja viimestellä konehuone.
Vois tätäkin päivitellä vahän useammin kunhan jotain tapahtuu.
Pieniä osahankintoja

15 rivinen ö-jäähdytin+suodattimen siirtosarja

Välijäähy, kokoa 450x350x115mm, kiitokset bamselle ;)
Syylärikin tuli ostettua mutta siitä ei ole kuvaa.

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #20 : 10.01.2014, 21:57:30 »
Bensalinjoja suunnitellessa tuli mieleen et onko noissa 044 pumpuissa jo valmiina joku karkeasuodatin, nimittäin kuvassa näkyy tuossa pumpun imupuolella joku kalvo tms.  Ei tarvii varmaan karkeasuodattimia erikseen asentaa jos näin on. Millaista paineensäädintä porukka suosittelee, itse ajattelin fuellabia tai aeromotivea. Bensalinjat tulee varmaan 1/2 alumiiniputkesta+ pienet pätkät konehuoneen puolelle punosletkusta.
Ahdinkaupoille mahdollisesti huomenna, siitä lisää huomenillalla ;)

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #21 : 11.01.2014, 18:51:44 »
Tällaista tänään :hello:

Turbo tuli hommattua, hx40 super 18 pesällä S*. Sain myös mukaan 14 pesän , mutta pitää nyt miettiä kumman laittaa kiinni.Pahoittelut kuvat ovat laatua kännykkä :-[
« Viimeksi muokattu: 11.01.2014, 18:54:57 kirjoittanut 360volvo »

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #22 : 28.01.2014, 18:40:12 »
Päivitystä tännekkin. On taas vierähtänyt aikaa kaiken muun parissa eikä auto oikein ole edennyt.
Pakopuoli näyttää nyt tältä, se on edennyt sentään edes vähän. Pakosarjaan on maalit jo hyllyssä, pitäis sekin maalata. Vht flame proofia


Onhan siellä vähän ahdasta, mutta koria onneks on helppo muokata. Moottorinohjauksen sähköjä pitäis jatkaa kun ei nuo itsestään näytä valmistuvan :idiot2:. Sähköt samassa jamassa vieläkin kun oli viime vuoden lopulla. Kai se on vain kaavio otettava käteen ja ruettava ihmettelemään, jos vaikka saisi johtosarjan niputettua.

Vielä tuossa on sähköjen kanssa hommaa mutta jatketaan...
Tuon fk:n vakio öljynjäähdyttimen/suodattimen jalan varmaan voi jättää pois kun tulee tuo erillinen jäähdytin, pitää vain varaosakoneesta irrottaa se kierretappi.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2014, 23:02:49 kirjoittanut 360volvo »

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #23 : 30.01.2014, 22:13:39 »
Tänään alottelin operaatio välijäähyn sovituksen. Jonkunverran piti leikellä että suht siistisi sai tuon välijäähyn sovitettua tuonne keulalle.  Paksuuttahan tuolla on kuitenki 115mm niin jonkn verran se vaatii tilaa. Ahdasta tulee kyllä olemaan kun pitäis se öljyjäähykin sinne saada asettumaan.

Löytyi sisäpuolelta muutama ikävä yllätys sekä puskuri oli sumareiden paikalta ruostunut jonkin verran. Sopivasti sattuu onneks ahtoputkien tulevalle reitille niin ei sinäsä haittaa. Nuokin oli vaan suoraan maalattu ruosteiden päälle.


Tulihan tulta kaikkea epämääräistä mönjää kun aukaisi tuon... Muuten ei paljoa ruostetta korissa ole, tai ei ainakaan vielä ole löytynyt

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #24 : 06.05.2014, 19:10:54 »
Yli 3kk viime päivityksestä.
Aika mennyt kaiken muun parissa, eikä tätä ole ehtinyt juuri rakentamaan. Imusarjan osalta tuli muutos, tuleekin plenum imusarja eikä k-jetin muokattu.

Tämä imusatsi on tehty pystyyn asennetulle vinokoneelle, joten joutuu muokkauksia vähän tekemään mm. kääntämään kun tulee muuten liian pystyyn. Samalla vaihtuu myös kaasuläpän laippa tuohon joka käy 70mm läppään. Käännön teen varmaan joko laipasta tai sitten runnereita taitan/ muutan ennen suuttimia kääntymään. Tiedä nyt sitten kumpi on parempi vaihtoehto.
Josko sitä kevään myötä taas saisi uutta vauhtia projektiin...

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #25 : 14.06.2014, 16:52:05 »
Mitään suurta edistystä ei ole tapahtunut mutta tuli käytyä hakemassa vähän osia projektiin.

Bensapaineensäädin, letkua, putkea, liittimiä ja adaptereita, ilmansuodatin ja tankin pannat.
Bensalinjaks tulee aeroflown 1/2 alumiiniputki+ kontin ja konehuoneen puolelle lyhyet pätkät an8 teflon letkua.
Liittimiä tuli myös ostettua kasa, pumpun imupuolelle an8 adapterit ja painepuolelle banjo jossa an6 urospää sekä y-haara (2x an6 sisään an8 ulos) ja muita adaptereita.
Paineensäätimeks tulee aem. Enää puuttuu suodatin, suuttimet ja bensakisko bensansyötön osista.
Pakosarjan maalasin ja paistelin sitä ohjeen mukaan uunissa. Saa nähdä kuinka toimii tuo pakosarja.Vielä pitäs päättää laittaako sitä lämpökäärylettä vai ei. Kuulut niin paljon erilaista palautetta siitä. Toiset sanoo ettei tee sarjalle mitään ja toisilla lahonnut sarja käsiin. Olishan se hyvä jos sais konehuoneen pidettyä mahdollisimman viileenä.
Imusarja pitäis ottaa työn alle mahdollisimman pian ja ehkä jo tänään alotan sen muokkauksen.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2014, 16:54:15 kirjoittanut 360volvo »

Poissa Rapala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #26 : 14.06.2014, 20:01:59 »
 ;) ja seurantaan! mitä ulkoisia muutoksia aiot autolle?

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #27 : 14.06.2014, 20:35:11 »
;) ja seurantaan! mitä ulkoisia muutoksia aiot autolle?
Vielä en ole hirveästi miettinyt mitä muutoksia tulee ulkoisesti kun ei ole vielä kovin ajankohtaista. Ainakin isompaa vannetta, alustan pävittyessä madaltaa vähän sekä jotain muita pieniä muutoksia.

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #28 : 15.06.2014, 22:49:47 »

Imusarjan muokkausta alottelin. Vanha kaasuläpän laippa sai lähteä, samoin myös vaijerin teline. Tarkoitus ois askarrella vielä mutka ennen kaasuläppää niin saisi suunnan kutakuinkin oikeaan. Vielä päätettävä kuinka toteuttaa tuon runnereiden muokkauksen koska nyt tulis konepellistä läpi. Itse miettinyt että joko pätkät runnereista pois ja mutkaa tilalle tai sitten leikkaus taitos. Onnistuiskohan tuon taivutus sellaisenaan, epäilen että ei? Ideoita?

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #29 : 15.06.2014, 23:44:42 »
mielenkiintonen prokkis. seurntan..
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron