Proturbo  Autodiagnoosi

B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 298 Vastauksia
  • 306043 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Panu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #75 : 14.01.2014, 07:23:37 »
Juu 631 kansi.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #76 : 24.01.2014, 16:01:42 »


        B230FT '94 standardi alakerta
   Hieman avarrettu 531 kansi, 46/38 venttiilit
      K-nokka
   Garrett GT37 ahdin
   Virityspakosarja
   Ulkoinen hukkaportti pakosarjassa
   Omilla lastuilla LH-Jetronic 2.4 sytytys- ja ruiskutusjärjestelmä
   Deka 998cc@3bar suuttimet
   90 mm itse tehty -016 IMM
   K & N Vapaavirtaussuodatin
   Large cooler - välijäähdytin, 2,5" ahtoputket
   3" JT pakoputki yhdellä takavaimentimella
        Bosch -053/228 l/h bensapumppu.

403hv / 573Nm / 1,8 bar

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Jarmo Y

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #77 : 10.02.2014, 20:00:03 »
B230
vakio alakerta, tasapainoitettu
muut osat otettu allaolevasta B200 koneesta, paitsi.

vakiosta hiottu nokka 310  nosto 12,3mm -välys  vakio paininkupit
pur.suhde 12,3
imukanavia viilattu lisää
isommat kaasarien sisäkurkut, 38,7





B200 vakio alakerta
530 kansi viilattu, vakio venttiilit
kantta ei laskettu mutta palotilaa hitsattu. Pur. suhde 9,5:1
K nokka
peltisarja, 2.5" putkisto
45 weberit

145.5hv/ 6200  182nm/ 5000 koneteho  mun penkissä.

Eräässä toisessa penkissä jota en aio paljastaa 160hv 190 nm eli ei näitä teholukemia kannata liian vakavasti vertailla eri penkkien kesken.

Tähän vaihdetaan nokka ja jos teho ei vieläkään riittävän hyvä niin sitten kannen höyläys ja taas uudet lukemat.
Helpointahan olis mennä vaan penkkiin josta isot lukemat, säästyis paljon rahaa ja vaivaa.  ;D

Mittasin tästä puristuspaineet, oli 8 baria joten otin kannen samantien irti ja koko koneen loppujen lopuksi, vaihdetaan B230 tilalle.

« Viimeksi muokattu: 22.09.2016, 19:07:56 kirjoittanut Jarmo Y »

Poissa hx40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #78 : 12.02.2014, 22:37:28 »
b250                                                                                                                                                                                             b230fb lohko,97 wiceko,86 billet kampi,162mm eagle veivit 530 kansi 48/40 venat pjk.kansityön viilaama,enem k20 nokka,crane tupla jouset puristus n.12.5 39mm kevyet painin kupit       dellorto dhla 48 tuplat,4-1 pako sarja jokkis sarjasta rakennettu sellaiseksi minkä escortin koppaan sai mahtumaan... 227hv/5200 ja 309nm /5200 lukemiin en ota sen kummemmin kantaa,penkki antoi tollaset lukemat .lappuja en tänne osaa laittaa...tämä toisessa penkissä 200hp 6150rpm ja 259nm 4879rpm 3000-6700 yli 200nm vääntöä käytössä
« Viimeksi muokattu: 25.09.2014, 18:54:59 kirjoittanut hx40 »

Poissa arska90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #79 : 06.03.2014, 18:58:34 »
jm lada volvo b200
vakio alakerta
jr:n kansi
laaksosen 12.7 nokka
jonkun ite tekemä alu imusarja
45 lortot
ruottin krc pakosarja muokattu mahtumaan ladaan.
vakio venttiilit, venttiilin varsia muotoiltu

185hp 6200rpm 217nm 5650 lappu ei oo ku paperilla.
ei kai muuta oikeeta moottoria olekkaan ku volvo vino???

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #80 : 06.03.2014, 22:37:22 »
B20 2002cc
Imukanavat kiillotettu 44/35 venttiilit, pari mm laskettu kansi, vinokoneen venttiilinjouset
45 Weberit misabin pitkillä imusarjoilla ja pitkillä imutorvilla
Marteliuksen 4-2-1 peltisarja, 60mm putki
7,7kg vauhtipyörä
R- nokka
Kärjellinen sytkä.

127hv/5653rpm
201Nm/5158
@Esatech

Itse penkittäjäherra sanoi että ei saa tolla jakajalla enempää otettua, koska on niin väljä ja huonot jouset että ennakot menee yli 50asteen kierroksilla, ei kuitenkaan nakuta, sekä kaasarit ei ollu balanssissa vääränlaisen vivuston takia, myös suodattimet ahdisti. Päivityksiä tulossa kärjetön jakaja ja kotelosuodattimet. Vivusto on muokattu oikeanlaiseksi ja herkisty kyllä kaasu ja kierrokset älyttömästi. Tulevana kesänä varmaan uudelleen penkkiin uusien osien kera.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Jarmo Y

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #81 : 09.03.2014, 12:08:48 »
B20 2002cc


Itse penkittäjäherra sanoi että ei saa tolla jakajalla enempää otettua, koska on niin väljä ja huonot jouset että ennakot menee yli 50asteen kierroksilla, ei kuitenkaan nakuta, sekä kaasarit ei ollu balanssissa vääränlaisen vivuston takia, myös suodattimet ahdisti.

Naapurin koirakin haukkui just penkityksen aikana..   Ei jakajan huonot jouset lisää max. ennakkoa millään lailla, olisitta vaan kääntäny jakajan kohdalleen.

Tässä yksi jokkismoottori.
Volvo B23 2.8
97 mäntä
152 veivit
94,25 isku
531 kansi 48/38  virtaa 250+cfm/28"  palotilat hitsattu
13:1 pur.suhde
hitsinokka 15,3 nosto-välys  37mm paininkupit
48 dellortot, 42mm sisäkurkut
rautaimusarja
4-1 pakosarja  44,5mm primäärit
hyvä pakoputkisto
suorasytty




« Viimeksi muokattu: 22.09.2016, 19:13:13 kirjoittanut Jarmo Y »

Poissa Jonesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #82 : 18.03.2014, 17:07:19 »
Jokkismoottori
- B23 alakerta, kuuleman mukaan pitkäiskunen ja ajettu varmaan miljoona kisaa avaamatta
- 631 kansi
- 47mm SK Racing
- 4-2-1 Raakin peltisarja
- Kevennetty vauhtipyörä
- Vakio pensapumppu
- Käretön sytkä

204hv ja 264nm

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #83 : 29.04.2014, 23:52:39 »
B230FT lohko 96.5 mm poraus
liekkirenkaat/kynsi vakio pahvi
94.5 mm akseli
Sten Parner h-profiilit
Wiseco takomukit itse tehdyillä venakoloilla
8.7:1 rutut
16v Pentan kansi GLT:n nokat vakionokkapyörät
Kansi portattu vakio venttiilit
BMW:n tuplajouset
Garrett GT3582R 1.4 bar
98 tankissa
DTA 48EXP ruisku
hukkakipinä

449 hv @ 666 nm
« Viimeksi muokattu: 30.04.2014, 13:58:08 kirjoittanut JuHaU »

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #84 : 03.05.2014, 13:46:13 »
B230FT -90 400tkm.

-530 vakiokansi

-A-nokka

-Master power r545 #9

-46mm kiinahukkis

-Kiina rst pakosarja

-630cc suuttimet

-Biltema 044 kopio bensapumppu

-450x300x76 kiinacooleri

-Tonin lastut

-3" putki

-Sähköflekti

284hp/416nm@1,2bar. 

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #85 : 04.05.2014, 14:25:18 »
Naapurin koirakin haukkui just penkityksen aikana..   Ei jakajan huonot jouset lisää max. ennakkoa millään lailla, olisitta vaan kääntäny jakajan kohdalleen.

Tässä yksi jokkismoottori.
Volvo B23 2.8
97 mäntä
152 veivit
94,25 isku
531 kansi 48/38  virtaa 250+cfm/28"  palotilat hitsattu
13:1 pur.suhde
hitsinokka 15,3 nosto-välys  37mm paininkupit
48 dellortot, 42mm sisäkurkut
rautaimusarja
4-1 pakosarja  44,5mm primäärit
hyvä pakoputkisto
suorasytty

omas penkis 270hv  325nm

Pakosarjan muutoksilla tuli vähä lisää aluetta koneeseen, 272hv 338nm
kollektorin minimi sisähalkaisija suureni 47mm,stä 57mm,iin.
Kuinkas monessa pikkumoottorissa onkaan isompi kollektorin mitta? 2.5"?  :)

Isompi pakosarja ja kaasarit tai ruisku olis seuraavana listalla mitä kokeilla, mutta näinkin vois jo pärjätä kyläkisoissa..

Mihis sitä oikeen kääntää kun tyhjäkäynnillä ennakko n. 8 astetta, 2000 kierroksilla jo 35 astetta.. Kun tuo 35 astetta sais olla max tuolla 3500 kierroksilla.. Kyllä mä kuitenkin hänen sanoihin luotan enemmän kun tehnyt noita hommia ties kuinka kauan.. :P
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #86 : 18.06.2014, 12:09:36 »
Vakio 230 FK alakerta
Vakio 531 kansi,vx 3nokka
Mitsubishi 19T ahdin,ahdot 1.4bar ,3"Rosteriputkisto race katilla ja kahdella vaimentimella.
Kl racing cooleri
980cc bosch suuttimet 3bar paine
polttoaine re85
walpro 255lph  tankkipumppu
Megasquirt 2 v3.0
bosch hukkakipinä puola
vapaavirtaus suodatin

314.6hv/5780rpm
418.8nm/4815rpm


« Viimeksi muokattu: 29.06.2014, 16:36:58 kirjoittanut hookkan »

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #87 : 13.07.2014, 17:22:30 »
-B230A alakerta kiina h-prof veiveillä ja tasalakkisilla männillä
-vakio 531 kansi kuplan kisajousilla
-v.1 D-nokalla
-v.2 enem v15 nokalla
-tatech t32
-säädettävä nokkapyörä, ajoitettu fiilispohjalta  :idiot2:
-tankissa re85
-F-imusarja vakiokaasuläpällä
-870cc suuttimet
-300x600 kiinacooleri 2,5" ahtoputkilla
-tuubipakosarja 50mm hukkiksella
-todella väljä master power S70 ahdin
-3" putkisto yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella
-sähköflekti
-ohjaustehostin

v.1 307hv/368nm pyörältä, laskennallinen koneteho 347hv/416nm @1.35bar
v.2 333hv/383nm pyörältä, laskennallinen koneteho 375hv/430nm @1bar
« Viimeksi muokattu: 18.01.2015, 19:47:23 kirjoittanut pl »

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #88 : 29.08.2014, 17:54:13 »
-B21ET vakio alakerta
-531 kansi, 0,3mm madallettu
-vapari k-jet imusarja suuttimien paikoilla
- mega 2 v3
-668cc suuttimet
-säädettävä nokkapyörä
-V-nokka
-3'' downpipe, väliputki 2,5'', välvaimentajalta taakse 3''
- turbona mitsun 19T
-kl racing mallikohtainen cooleri 2,5'' ahtoputkilla

Vääntöä 320nm/3200rpm, tehoa 218hp/5400rpm 1,05 bar ahtopaineella.
Lahjahevosia ei varmuudella ole yhtään, takapyöriltä oli 311nm / 208hp

Poissa 142

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #89 : 02.09.2014, 16:31:08 »
Mihis sitä oikeen kääntää kun tyhjäkäynnillä ennakko n. 8 astetta, 2000 kierroksilla jo 35 astetta.. Kun tuo 35 astetta sais olla max tuolla 3500 kierroksilla.. Kyllä mä kuitenkin hänen sanoihin luotan enemmän kun tehnyt noita hommia ties kuinka kauan.. :P

Maksimiennakon voi säätää keskipakolimppujen liikettä rajoittamalla... Ennakkokäyrään se ei toki vaikuta...
suomenvolvokerho.com

 

Kulkukoira  Proturbo