Kulkukoira  Proturbo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Showroom / Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus tänään kello 13:00:22 »
Juu pohjamaali, maali ja päälle laitoin kolme kerrosta lakkaa.

saamalla sapluunalal joudutaan maalaamaan puoli autoa näköjään kun helmasta löyty mätä siihen tilattiin uus pelti virosta ja nyt työstetään vesipumppuun pulteille kierteitä...
12
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: 2.0D 2008 päästöt yli 2.5
« Uusin viesti kirjoittanut kapperi tänään kello 12:59:22 »
Kadonnut keinukin löytyi, säädin on luovuttanut ja murtunut poikki.



Ei oikein mitään kerro sitten nuo suuttimien korjausarvot, 1. sylinteri jossa hajonnut keinu on korjauksiltaan normaali. Kaikkien suuttimien ohivuodot testin mukaan myös 1/2 valmistajan maksimeista.


13
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / 2012 XC60 D5 ilmastointi pätkii
« Uusin viesti kirjoittanut MJu tänään kello 12:44:55 »
Huomasin ilmastoinnin toimivuuden kanssa ongelman kun ensimmäiset lämpimämmät päivät koittivat ja aurinko oli parkkipaikalla korventanut auton lämpöiseksi. Hyppäsin autoon ja käynnistin sen. Kylmää tuli vain reilun minuutin ajan, jonka jälkeen kylmän tulo lakkasi n. viideksi minuutiksi. Sitten tuli kylmää taas minuutin, kunnes katkesi 10 minuutiksi. Lähdin ajamaan, niin sama kaava toistui seuraavan tunnin ajon ajan: 1min päällä, 10min pois, 1min päällä, 10min pois. Lämpötilan pyynniksi laitoin "LO", eli niin kylmää kuin mahdollista. Hiki vaan valui, eikä auto kylmennyt kuin minuutin ajan kymmenen minuutin välein. Auto on vastikään käynyt jakopäähuollossa, jonka yhteydessä myös ilmastoinnin täyttöhuolto tehtiin ja siihen liittyvät käyttöhihnat myös uusittiin. Ei vuotoja.

Laitoin Facebookissa Volvo-aiheisiin ryhmiin kuvauksen ongelmasta ja sain useita vinkkejä liittyen magneettikytkimen välykseen. Saamani tiedon mukaan jos magneettikytkimen välys kasvaa liian suureksi, alkaa ilmastointi oireilla juuri kuvailemallani tavalla.

Eilen otin kompressorin esiin ja mittasin magneettikytkimen välykseksi 0,65mm. Jostain luin, että suositus olisi 0,3...0,4mm. Otin magneettikytkimen auki ja shimmasin välyksen uudelleen ja se on nyt 0,3...0,35mm. Ongelma ei kuitenkaan poistunut, vaan jälleen käynnistettyäni auton ja laitettuani lämpötilan pyynniksi "LO", kytkee auto magneettikytkimen/kompuran päälle minuutiksi, jonka jälkeen pitää 10min tauon, kunnes taas pyörii minuutin. Auton kytkiessä kompura pyörimään lähtee myös flekti keulalla pyörimään ja sammuu heti kun kompurakin pysähtyy.

Mieleeni tulee jokin kompuran ohjaukseen liittyvä sähköinen vika, esim. anturivika tms. Ei kuitenkaan anna vikakoodeja aiheeseen liittyen.

Onko jollakulla ollut vastaavaa tai tuleeko mieleen, mikä ilmastointia voisi riivata?

Täytyy varmasti viedä auto johonkin tutkittavaksi, mutta mihih...? Onko suosituksia oikeasti hyvästä paikasta jossa on todellista tietotaitoa ilmastoinnin diagnostiikan suhteen ja osataan tehdä muutakin kuin pelkästään normaali täyttöhuolto? Auto sijaitsee pääkaupunkiseudulla.

14
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V70 2.4 D outo nyintä
« Uusin viesti kirjoittanut ärrä23 tänään kello 12:43:01 »
Suositeltujen vaihtovälien mukaan  aina vaihdettu, eli se vaihtaminen ei ole auttanut asiaan mitenkään. Lisätään vielä että on huollatettu asianmukaisesti muutenkin.

15
700, 900 & S/V90 / Vs: B200e kipinä hukassa (pitkään seissyt)
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 11:17:53 »
antaako siis ollenkaan starttia pyörittää jos vaihdekepissä joku vialla?
Ei.
16
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V70 2.4 D outo nyintä
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 10:27:56 »
Vaihteisto öljyt koska vaihdettu? Eilen juuri saman tapainen ongelma kulkine ja vaihteiston nollauksilla häipyi ongelmat.
17
Yhteydenotot  M I E L E L L Ä Ä N  yksityisviesti / sähköposti / soitto!


autoharri@hotmail.com



0405544358


S70 V70 850 C70 S80 / S60 ?=18" TRITON aluvanteet+DUNLOP SPORT 225/40x18 kesärenkaaat


MUISTAAKSENI C70:een , S70:een , V70:een  850:een sopivat .

Menee EHKÄ S60:een ja S80:een  KÄYTETYT



Hienokuntoiset 18" TRITON alumiinivanteet.



S80 , 850 , V70 , C70 , S60


VOLVO - ORIGINAL.

Kaksi-osaiset irroitettavalla keskiöllä.

18 x 7,5  ET (offsert) 43 Keskireikä 65,1


TRITON.








Tässä alimmaisessa on ulkoreunalla hapettumaa ja jokin muukin jälki.




 

Päällä UUDET Dunlop SPORT 225/40x18   92 Y kesärenkaat.


Renkaat valmistettu viikolla 38 vuonna 2007.

Ostin nämä jo kauan sitten,mutta olivat jäänet unohduksiin.

Tulivat esille muuton yhteydessä







HAKU LOIMAALTA



Hinta***1500e.


VOLVO shortsit.



Edessä vetoketju ja nappi , jossa VOLVO - teksti

Edessä etusivutaskut.

Oikealla sivussa läpällinen sivutasku.

Takana oikealla takatasku , jossa nappi VOLVO - tekstillä








Taskussa brodeerattu sinisellä VOLVO

KOKO L ja M

Hinta***40e.



UUSI Volvon OIKEA työpaita.

Koko XS











Hinta***40e.



UUDET käyttämättömät VOLVO - työhaalarit.


OIKEAT työhaalarit,ei koristekäyttöön tarkoitetut.


Muutama eri koko.








Nämä väriraidat ei näy isossa kuvassa.

HAALARIT ON TÄMÄN VÄRISET.











Alla olevat koot löytyy.

 46 , 48 , 62 , 62 LEGS + 20 cm. ,62 LONGER + 20 cm

D 96 , D 100 , D 104, D 112 , 116 , 118 , 150 , 152 , 156 , 158 , 160.


D 104 on NOIN 183 cm ja NOIN 83 kg.


D 96 on NOIN 170 cm - 175 cm ja NOIN 70 kg - 77 kg.

62 LONGER + 20 cm = Sopii noin 194 cm - 200cm ja noin 120kg - 125 kg.



65 % Polyester

35% Puuvilla.

Hinta***40e.

 
Loimaa

autoharri@hotmail.com

0405544358
18
Showroom / Vs: Volvo V60 D4 AWD R-Design -15 Rebel Blue - Käyttöautotarinoita
« Uusin viesti kirjoittanut Turbo 242 tänään kello 10:11:55 »
Työn ääniä oli kyllä aistittavissa.

Hieman myös saattoi paita kastua.
19
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / V70 2.4 D outo nyintä
« Uusin viesti kirjoittanut ärrä23 tänään kello 10:08:50 »
Elikkäs tällainen V70 2.4D 175hv automaatti 375tkm ajettu

Ja oireena outo nykiminen.

Kiihdyttäessä saattaa välillä nykäistä, välillä tosi huomaamattomasti mutta tänään oikein kunnolla "rytkäisi" niinkuin vaihteen vaihtamisessa pienemmälle olisi joku isompikin häikkä...
Mutta erikoisen tästä ongelmasta tekee se, että tätä nykimistä ei lähes koskaan tapahdu talvella vaan lähinnä pelkästään kesäaikana.
Oikein lämpimällä kelillä (+20-+30)  tekee myös sitä, että kun autolla on ajettu reilu 50km, alkaa nytkähtelemään tasakaasulla ajettaessa. Se on sellaista pientä nypytystä jonka juuri ja juuri huomaa. Ja nypytys toistuu aina tietyin väliajoin, ei siis kokoaikaa nypi vaan silloin tällöin aina nyppää pari kertaa.

Vikakoodit mitkä tuolla on kummitellut on seuraavat;
Turboahdin/superahdin A Alipaine
Turboahtimen / superahtimen turbiinin ylinopeus

Molemmat viat satunnaisia ja sitten kans on jo vuosia herjannut hiukkaspöntön jotain anturia, mutta nyintää ei ole silloin koskaan ollut kun on ollut pelkästään tuo vikakoodi. Eli hiukkasen vika on ollut jo n 4 vuotta siellä satunnaisesti, ja tämä nykiminen on tullut vasta viimevuonna oireistoon.

Edit:
Meni vahingossa väärään kategoriaan täällä foorumilla, kyseessä siis 2010 vuosimallin auto. Jos joku yp saisi siirrettyä oikeaan kategoriaan?
20
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Maxxxed tänään kello 10:07:12 »
Arvostan kun alle 3 tonnin autosta löyty oikeasti hyvät kuvat
https://www.nettiauto.com/volvo/s70/14288152

On kyllä esimerkillinen  ELK

Ja menee varmasti kaupaksi noilla kuvilla.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy