Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 240 laatikon paino ym.

  • 6 Vastauksia
  • 1669 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr.Lordi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 laatikon paino ym.
« : 02.04.2020, 08:23:40 »
Tuli toteutettua sitten se pitkäaikainen haave ja ostettua 240.
Ruostetta on sopivan paljon, ja kytkin ottaa aika ylhäällä kiinni, niin levyn vaihto varmaan edessä. (470000km ja vanhus ajanut ;D)
Lueskelin jo vanhoja viestejä täältä ja onnistuu ilmeisesti alakautta ko.homma, niin olisi kiva tietää että paljonko M47 laatikko painaa kun sen sieltä pudottaa?
Vai uskaltaisko säätää kytkinpolkimen liikettä? kytkin ei kuitenkaan kärtsää tai ulvase mäkilähdössäkään vaikka "pommittaisi". Ex-micrassa kytkin otti kans ylhäällä kiinni ja jäi välillä rollottamaan jos oli paha paikka. Polkimen säädöllä paheni vaan. No se rottelo meni kiertoon..
Volvo 240 GL -1984
+muita traktoreita

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 laatikon paino ym.
« Vastaus #1 : 02.04.2020, 17:10:54 »
Hallitunkilla ottaa alas.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 240 laatikon paino ym.
« Vastaus #2 : 02.04.2020, 18:33:54 »
Yhtä keveä kuin askin väännönkestokin. Ei siis paljoa paina vaihdelaatikoksi.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 laatikon paino ym.
« Vastaus #3 : 02.04.2020, 18:40:40 »
Itse vaihdoin 940:n kytkimen ja kampiakselin stefan nurmikolla alle kolmeen tuntiin. Keulaa vaan riittävän ylös että mahtuu työskentelmään. Riuskempi asentaja ottaa laatikon mahan varaan ja ihan lihaksilla jumppaa mutta kyllä se hallitunkki helpompi on.

Tästä nyt on useampi vuosi mutta:
-Kardaanin etupätkä irti.
-Pakkivalon piuha irti.
-Vaihdekeppi irti siirtotangosta (liitoskohdassa pieni kuusiokoloruuvi joka pitää akselitappia kiinni.
-kytkinvaijeri irti.
-laatikon tukipalkki irti ja laskee hallitunkilla alaspäin.
-Lootan kiinnityspultit irti. Ylhäällä olevan saa hyvin kun laatikon takapää on laskettu alas. Pitkillä jatkoilla pääsee avaamaan laatikon yli.
Sitten loota onkin jo irroitettavissa.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2020, 18:42:16 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 laatikon paino ym.
« Vastaus #4 : 02.04.2020, 21:42:33 »
Itse vaihdoin 940:n kytkimen ja kampiakselin stefan nurmikolla alle kolmeen tuntiin. Keulaa vaan riittävän ylös että mahtuu työskentelmään. Riuskempi asentaja ottaa laatikon mahan varaan ja ihan lihaksilla jumppaa mutta kyllä se hallitunkki helpompi on.

Tästä nyt on useampi vuosi mutta:
-Kardaanin etupätkä irti.
-Pakkivalon piuha irti.
-Vaihdekeppi irti siirtotangosta (liitoskohdassa pieni kuusiokoloruuvi joka pitää akselitappia kiinni.
-kytkinvaijeri irti.
-laatikon tukipalkki irti ja laskee hallitunkilla alaspäin.
-Lootan kiinnityspultit irti. Ylhäällä olevan saa hyvin kun laatikon takapää on laskettu alas. Pitkillä jatkoilla pääsee avaamaan laatikon yli.
Sitten loota onkin jo irroitettavissa.

Huomattavasti helmpompi itsestä ottaa syliin laatikko, kuin rueta tunkin kanssa saikkaamaan. Kuten myös takaisin laitto. Mikäli hifistelee, tunkkiin viitti tehä kunnon telineen ja + ois säädettävät kallistykset. Toki jos nosturilla tekee, kaikista nopein ja mukavin

Kannattaa kannen ja tulipellin väliin pehmikettä laittaa nii ei tuu jälkiä. Kuitenkin kone taipuu melkoisittain taaksepäin, tässä savotassa
Paitsi jos toisen tunkin laittaa pitämään öljypohjasta moottoria
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 240 laatikon paino ym.
« Vastaus #5 : 02.04.2020, 22:19:00 »
Kannattaa kannen ja tulipellin väliin pehmikettä laittaa nii ei tuu jälkiä. Kuitenkin kone taipuu melkoisittain taaksepäin, tässä savotassa
Paitsi jos toisen tunkin laittaa pitämään öljypohjasta moottoria

Jep, äkkiä saa 940 jakajankannen rikki.

Se aski on aika "kevyt" niin pystyy kyllä sylissäkin pitämään auton alla, eli samaa mieltä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Mr.Lordi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 laatikon paino ym.
« Vastaus #6 : 03.04.2020, 11:10:54 »
Kuulostaa lupaavalta jos laatikko on niin kevyt että pystyy käsin kantamaan. Ei ole betonilattiaa tai nosturia saatavilla, niin pitää nyrkkipajamalliin hoitaa homma. Koitan vielä kytkintä säätää ennen kuin rupean aukomaan. Ja muutenkin odottaa kesään ettei tarvitse kädet sinisinä puuhata.
Volvo 240 GL -1984
+muita traktoreita

 

Samppasport  Futurez