Samppasport  Futurez

240 -87 ohjaustehostimen pumppu vuotaa

  • 2 Vastauksia
  • 2037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PenttiL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
240 -87 ohjaustehostimen pumppu vuotaa
« : 23.02.2011, 11:18:45 »
Kyseessä on 240 -87 farmari, bensa/ruuttakone 2.0, 5 -lovinen manuaali. Käytin eilen katsastuksessa. Kerrralla tuli leima, josta olen tässä iloinnut. Yksi korjauskehoitus, eli kuukauden sisällä pitäisi laittaa. Ohjaustehostimen pumpun jostain välistä pukkaa nesteitä pihalle. Todennäköisesti ei paikallaan juuri valuta, vaan ajaessa. On se aina ihan pikkuisen vuotanut, ilmeisesti säät vaikuttavat jonkun verran vuotamiseen. Eikä ihan aina. Välillä on joutunut lisäämään. Oletan, että tule jostain hihnapyörän / laakerin kohdalta, mutta vaikea päätellä, kun tuo mylly pyöriessään roiskuttaa pumpusta hydrauliöljyä ympäri konetta. Onko noihin yleensä vaihdettu tiivisteitä tai vaihdettu koko pumppu? Pumppuja on ilmeisesti useampia malleja. Tässä on kumma kyllä semmoinen aika vanhaa mallia, mulla oli -82 Granadassa juuri sama pumppu. Saattaa olla että on vaihdettu joskus? Mistä noita pumppuja kannattaa katella, jos menee vaihtoon? Onko kokemusta, mikä siellä yleensä vuotaa?

Kiitos. -Pentti 

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 240 -87 ohjaustehostimen pumppu vuotaa
« Vastaus #1 : 23.02.2011, 11:28:10 »
Akselin tiivisteestä taitaa sulla vuotaa. Mulla kun on kans joskus vuotanut kys. paikasta kun noita lankkuja on ollu.

Yhessä laitettiin forten lisä aine joka poisti kokonaan vuodon, tuota ainetta kun ei vaan kaikki voi ostaa. Ja sulla ilmeisesti jo niin paha ettei auttais tuokaan.

Laitappas tuonne kierrätyskeskukseen ilmotus, kyllä noita varmaan jäseniltä löytyy parempia.

Poissa PenttiL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -87 ohjaustehostimen pumppu vuotaa
« Vastaus #2 : 23.02.2011, 18:50:23 »
Kiitti vastauksesta. Todennäköisesti menee pumpun vaihdolla helpoiten. Täytyy vielä tutkia, ettei tule letkun juuresta.

Kerran jonkun auton kanssa ihmettelin pitkään ( taisi olla Lada... ), kun paikallaan kone oli ja pysyi kuivana, mutta kun ajoi niin paljon, että kone lämpeni ja paineet kasvoivat jäähdytysjärjestelmässä, puoli konetta oli kohta märkänä. Siitä oli todella hankala päätellä, että mistä se neste tulee. Oli muistaakseni joku liitos josta ajaessa sitten tiputti litkua siivapyörän päälle joka separoi nestettä pitkin, ja flekti painoi edelleen sumua koneen suuntaan -myöskin sen vuotavan liitoksen päälle ja ympäristöön takaisinpäin. Pikku vuoto, mutta haetutti vähän aikaa...

-Pentti

 

Autoracing  KL-varaosat