Sulakerasia on hapettunut, ei kipinöi eikä lämpeneviä liitoksia löydy. Maa- ja virtajohdot uusittu, liitokset tehty tinaamalla. Kiitoksia!
Putsaa se sulakerasia hapettumista ja vaihda kaikki sulakkeet uusiin, ne sulakkeet tuppaavat lyhenemään aikojen saatossa lämmetessään ja yhdistävät huonommin. Ex-lankku sammui ennen aina kun vilkutti oikealle ja lopulta viaksi paljastui hapettunut sulakerasia. Paljastui kun auto oli käynnissä ja olin polvillani jalkatilassa, samantien kun laitoin vilkun päälle näkyi sulakerasiassa sininen salama ja auto sammui. Ei sammunut kertaakaan sen jälkeen kun hioin sulakerasin kontaktit hienolla hiekkapaperilla ja vaihdoin sulakkeet uusiin.
Parkithan ei mene releen kautta eli eivät sammu vaikka ottaa valojen releen irti. Kuskin jalkatilassa on iso pyöreä pötky johon menee paljon johtoja eli valovian ilmaisin, se on monessa autossa aiheuttanut mielenkiintoisia ongelmia valoihin. Samalla kun könyät kuskin jalkatilassa kaiva kaikki releet sieltä kytkinpolkimen vierestä lattiamaton ja peltisuojuksen alta esiin, osa saattaa olla täynnä vettä ja muuta kivaa.
Startti jos on oikosessa niin sen kyllä huomaa (tai ainakin vanhassa haississa huomasi), tulee sen verran savua, että tulee kiire repiä akusta johdot irti. Ex-lankkuun laitoin uuden laturin, akun ja startin ja aina vaan tuntui siltä, että akusta olisi virta loppu kun ei startatessa häävin edes naksahtanut. Kokeilin sitten startata hyppyjohdolla eli avaimesta virrat päälle ja akun plus-navasta johdolla virtaa startin herätenapaan ja ei mitään ongelmia. Eli ilmeisesti virtalukon pohja oli niin kulunut, että ei yhdistänyt kunnolla startin herätevirtaa, korjasin vian asentamalla erillisen starttinapin.