RallyBaron  Samppasport

240 Huono kylmäkäynnistyvyys!

  • 41 Vastauksia
  • 11021 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #30 : 16.05.2015, 15:42:10 »
Kirjoittikohan tämän nyt isä, poika vai molemmat yhdessä -mene ja tiedä?

Tarkoitus ei ole ollut vittuilla teistä kolmesta kenellekään, mutta joskus autojen ja jopa Volvojenkin kakomiset johtuvat niinkin oudoista vikojen yhdistelmistä, että perussyy ongelmiin ei helposti ratkea yksittäisiä osia vaihtelemalla -varsinkaan, mikäli ongelman omistajan talous ei kestä monenkaan osan vaihtoa samanaikaisesti tai edes lyhyellä aikajänteellä.

Mm. tästä syystä tarjosin kyselijälle käytännössä ilmaisen*** vaihtoehdon sulkea mahdollisen vikakohteen pois tankkaamalla tankin täyteen ja varmistamalla kipinän. Te tai joku teistä ei ilmeisesti tätä ymmärtänyt vaan tulkitsi tämän provoksi, pätemiseksi tms. ja tämä joku meni tästä kimpaantuneena peukaloimaan/poistamaan tähän asiaan liittyviä lähettämiäni viestejä.

Tässä tapahtui väärinkäsitys, joka johtui mielestäni kokemattomuudesta (Oikeasti ilman vähäisintäkään vittuilua!).

Kiroilu ja uhkailu sopivat mielestäni vielä huonommin ylläpidolle kuin meille nettiviidakon matosille. Eiköhän teidän ylläpitäjien tule toimia esimerkkinä meille siinä miten netissä tai edes tällä foorumilla asioidaan? Mitä mieltä itse olette?

Peace!
KG240

***vaikka Volvo ei toimisi (enää koskaan esim. rahat/aika loppuisivat kesken projektin) niin tankatun polttoaineen voisi melko laajasti hyödyntää muissa kulkuneuvoissa tai jopa ruohonleikkureissa toisin kuin merkkikohtaiset anturit tms. muut sälät, joita täällä on ensimmäisinä ehdotettu vaihdettaviksi
Moi,

Ihan itse tuon viestin kirjoitin, ei mulla tässä vieressä mitään neuvonantajia ole.
Jokainen ylläpidon henkilöstöstä jakaa täällä oikeutta parhaimmaksi näkemällään tavalla sovittujen sääntöjen puitteissa, päälinjat ovat siis kaikilla samat.
Ylläpito myös keskustelee keskenään jos et tätä vielä tiennyt. Ja nyt en tosiaankaan ole yksin mielipiteeni kanssa.

Ja noihin viesteihin liittyen, tuon neljännen version viestistäsi kun olisit heti ensimmäisenä postannut ilman tuota ylläpidolle kuittailua niin vastaushan olisi ollut esimerkillisen hyvä, mutta ei. Vai voitko väittää että jokainen viesti oli foorumin henkeen ja asiaan kuuluvalla tavalla kirjoitettu? Ja mikähän se mulle osoitettu viesti sitten mahtoi olla? Ja varmaan arvaat mistä tänne takavetoisten osioon eksyin sinun kirjoituksiasi lukemaan, muissa threadeissä kirjoitetuista viesteistä kun pääsee nopeasti silmätikuksi.

Ja kyllä, ylläpito koittaa näyttää muille esimerkkiä käyttäytymällä hyvin ja pitämään keskustelut raiteillaan pienillä ohjausliikkeillä ja "tönimällä" käyttäjiä oikeaan suuntaan, mutta aina se ei tunnu riittävän ja ylläpidollakin menee kuppi nurin, tavallisia ihmisiä mekin ollaan.

-Joonas
« Viimeksi muokattu: 16.05.2015, 15:43:45 kirjoittanut JoonasH »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #31 : 16.05.2015, 16:57:27 »
Ja jotta ylläpidollisilla asioilla ei enempää korjaamo-osiota sotkettaisi, KG240 tai muutkin voivat jatkaa keskustelua tai antaa palautetta palauteosiossa. Tässä topicissa jatketaan nyt vain ja ainoastaan volvon käynnistymisongelmien parissa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kuutoshullu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #32 : 23.12.2015, 22:05:02 »
Löysin näköjään keskustelua kylmä käynnistymisestä niin jatketaa aihetta...
Eli Volvo lähtee huonosti käymään kylmänä lupaa ekaks sit täytyy sahata pidemmän aikaa mutta lähtee käymää.. No tässä kun olen vähä kartottanut vikaa niin ajattelisin sen olevan tuo lämpö anturi vaikka se on vuosi aikaa sitten vaihdettu.. Ja muistaakseni oli fae merkkinen. Jakajan kannet OK tulpan johdot OK... Tulpat OK... Kun saa käymään niin vähäks ajaksi jää röpöttämään... Koneena toimii b230f. Eikä paljon aikaa tartte käydä niin jo lähtee paljon herkemmin käymään.
Jotain romuja vaan yritetään... Dodge Lancer vm 62...

Poissa Kuutoshullu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #33 : 24.12.2015, 13:11:29 »
joo vaihdoin anturin ja nyt lähti käymää ihan nätisti kylmänä...
Jotain romuja vaan yritetään... Dodge Lancer vm 62...

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #34 : 22.03.2016, 13:02:33 »
Mistä ostit uuden anturin? Siniseltä? Paljon makso?
Onko ihan lämpöanturi nimellä, tais olla 2 napanen liitin?

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #35 : 17.05.2016, 16:30:19 »
moi,

Nyt meneekin hankalemmaksi tämä huono kylmäkäynnistyvyys ongelma. Volvoon on vaihdettu nyt Kampiakselin asentotunnistin ja Ruiskunlämpötila-anturi. Kylmäkäynnistys helpottui mitä oli aikaisemmin mutta ei toimi kuten pitäisi.
Lämpimänä ei mitään ongelmaa käynnistyä, mutta kylmänä lähtee huonosti käymään, ja eka minuutti kun on saanut sahaamalla käyntiin niin on vaivaiselta kuulostavaa. juuri ja juuri pysyy käynnissä. Kylmänä kun on saanut käymään niin kaasuun ei sovi koskea ennenkuin käy vähän paremmin.
Nyt tarvittaisi kovasti vinkkiä moiseen ongelmaan!!?? Kaikki  foorumin vinkit tänne! 

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #36 : 18.05.2016, 19:39:55 »
Eikö kenelläkään ole vinkkejä!!!? Avuntarve on suuri, auto pitäis saada ajoon.
Kiitos vinkeistä jo etukäteen

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #37 : 20.05.2016, 11:15:50 »
Eikö kenelläkään ole vinkkejä!!!? Avuntarve on suuri, auto pitäis saada ajoon.
Kiitos vinkeistä jo etukäteen
Jos kone käy normaalisti lämpimänä niin epäilisin huonoja tulppia ja tulpanjohtoja syyksi huonoon kylmäkäyntiin.

s73

  • Vieras
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #38 : 20.05.2016, 11:25:51 »
Onko siinä erillistä suutinta kylmäkäynnistykselle?

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #39 : 20.05.2016, 11:39:59 »
Tulpat on äskettäin uusittu, mallia BR6ES, Tulpanjohdot, virranjakajankansi, pyörijä ja puolanjohto on uusittu viime keväänä, tosin mallia motonet. Boschin virranjakajankansi.  En ole varma erillisestä suutimesta, en pysty vielä katsomaan. Voisiko vikaa olla jossain releessä? Lämpimänä ei mitään vikaa, toimii lämpimänä kuin unelma. Kun virrat kääntää päälle, bensapumppu ei hyrähdä, mutta pumppu on uusittu viime vuonna, alkuperäisosa, ei motonet. kun starttaa nii pumpun surinan kuulee.
B230F ja LH2.4

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #40 : 23.05.2016, 08:30:34 »
Onko kellään vinkkejä mistä lähtis selvittämään vikaa?!!!?
Kaikki neuvot ois tarpeen!

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #41 : 24.05.2016, 08:45:21 »
Jos ei mitään vikakoodeja anna niin vika on suurella todennäköisyydellä kipinäpuolella tai imupuolen tiivisteissä tms. Vaihtaisin ne motonetin kaapelit kunnollisiin, ilmasuodinta vaihtoon, immua puhtaaksi, tarkastaisin mahdolliset imuvuodot, crctä kaikkiin liittimiin, maiden läpi käynti, akun jännitteen mittaus. Tarkastaisin myös, että onhan tulpat kunnolla kiinni, lambdan edessä onko pakopuolella vuotopaikkoja. Kirjoita vaikka tehtävä lista ja raksiruutuun aina kun tulee valmista.

 

RallyBaron  Samppasport