Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Jyllis - 04.01.2023, 22:58:01
-
Saikohan näihin wisecon mäntiin jotain parempia Tappeja,vois samalla laittaa kun korjaa noi veivien yläpäät Muistelisin että jotain vahvempaa olis ollu tarjolla.
-
Saikohan näihin wisecon mäntiin jotain parempia Tappeja,vois samalla laittaa kun korjaa noi veivien yläpäät Muistelisin että jotain vahvempaa olis ollu tarjolla.
Wisecolta löytyy suoraan luettelosta HD tappia (paksuseinäinen ja painava) ja vielä työkaluterästappia (kevyt ja kestävä). Toki millaisiin tehoihin tarvii vaihdella Volvon moottorissa tappia kun on lähtökohtaisesti aina järeä tappi kuitenkin
-
Täytyykin pyhien jälkeen ruveta mettästelee osia jos niitä joku suositus vielä toimittaa.
-
Minulle on tulossa myyntiin ensi viikolla Trend männäntappeja, jotka tehty H13 materiaalista. 6.3mm seinämä. Nämä samanlaiset käytössä minun kilpurin koneessakin.
Hintaan 55€kpl
-
Ok .eipä niitä tarvii sitten kauemmas mennä etsimään.kättä vaan syvemmälle taskuun.Vielä pitäs veivit käyttää remontissa.
-
Tuli sellainen asia mieleen että onkohan näitä tappeja olemassakaan.
-
Jos tarkoitat näitä:
Minulle on tulossa myyntiin ensi viikolla Trend männäntappeja, jotka tehty H13 materiaalista. 6.3mm seinämä. Nämä samanlaiset käytössä minun kilpurin koneessakin.
Hintaan 55€kpl
Niin on näitä. Paa vaikka hänelle kyselyä näistä jollei hyllyssä enää ole.
-
Usko tähä mieheen alkaa palautua kyllä.
-
Niinnojoo, ei se oo iha just ollu paikalla jos täällä kyselly.
https://www.lensupowershop.fi/
Tuolta saa varmaa paremman yhteyden.
-
;D Ai oikee sähköposti osote.
-
Näkyyhän tuolla puhelinnumero?
-
Carrillolta löytyy myös kestävää tappia. Tällaiset ollut käytössä vuosia omissa Wisecoissa eikä ole moittimista. Hinta oli setillä alle 200€ aikoinaan. En tiedä mikä moottori aloittajalla, mutta jos vinokone niin voin koittaa kaivella numeron tapeille.
-
Joo vino kone toi on .toi carillon numero ois kyllä kiva.jos sen jostain sais.
-
Saikohan näihin wisecon mäntiin jotain parempia Tappeja,vois samalla laittaa kun korjaa noi veivien yläpäät Muistelisin että jotain vahvempaa olis ollu tarjolla.
Speeding... Wiseco Heavy duty Piston Pin 23 X 63.50 X 4.57mm wall(9310)
-
Ok
-
Itellä nämä Carrillot käytössä. Sitä en muista enään menikö nämä sorvin kautta vai tuollaisenaan. Wisecon hd tapeista on kuulunut huonoa, joten ne ei ollut ainakaan itsellä vaihtoehto.
(https://i.ibb.co/1v4HZN2/IMG20230417121157.jpg) (https://ibb.co/1v4HZN2)
-
Homma alkaa olee hoidossa kun jakso vaan noin 3 kuukautta oottaa.veivit on nyt helotettu ja uudet tapit ois nyt.
-
(https://i.ibb.co/nrm32SH/20230423-221902.jpg) (https://ibb.co/nrm32SH)
On toi boostin tappi aika tukevan olonen.
-
Oon tätä vilkuillu ja ihmetelly millasille tehoille vinokkaassa tarvitaan järeempi tappi?
Eikö siinä sivussa tuu lisää painoa liikkuvalle massalle. Mäntä kun on utelias ja menee ylös kattomaan mitä siellä on ja sitten pelästyy väläystä ja lähtee taas lujaa pakoon... :o
Se suunnanvaihtohan siinä kiirettä pitää ja mitä enemmän painoa niin lujemmalle ottaa.
Vai onko noi tapit jotain ihmeellistä ilmaa kevyempää terästä?
-
Ite kans sivusta seurannu ja heräs mielenkiinto että kuinka suuri merkitys noilla nyt on. Hieman aiheeseen liittyen, omaan turboprojektiin (ei Volvon kone) tuli hommattua eri männät minkä mukana tuli tapit jotka käy vakioveiveihin. Orkkis tapin halkasijat 18/11 ja uusien 18/12, suuri ei oo ero mut kannattaako tässä nyt miettii painonpudotusta vai kestävyyttä..
-
Mulla tossa pöydällä yksi tappi mikä ei mäntään enään käy paikalleen.en sitä sen enempään jaksannu ihmetellä.nää uudet tapit on nyt Ok joten mennään näillä .pikku painon lisäys ei minua nyt ainakaan haittaa sen voi jostain muualta sitten ...jne. ;D
-
Mulla taipui aikoinaan useampi vakiotappi. Wisecon tapit on kuuleman mukaan heikommat kuin vakiot ja Wisecon tappeja on katkennut +700hv tehoilla.
-
(https://i.ibb.co/nrm32SH/20230423-221902.jpg) (https://ibb.co/nrm32SH)
On toi boostin tappi aika tukevan olonen.
.
Joo ,eli motti auki ja taas yksi veivin ylä hela romuna .Mikäköhän näitäkin oikeen vaivaa tapit tuntus olevan kunnossa .Katos melkein vuoden ollu nipussa kilsoja tullu varmaan alle tuhat.
-
Mitään moottorista tietämättä kysyisin millä kierroksilla pyörität ja miten sen tapin voitelu toimii.
Jos tappi on paljon painavampi niin mistä esimerkiksi sen painon vähennät että se vaikuttaa yläpäähän.
Männästä pois? :)
Tuossa on nyt varmaan monen tekijän summa. ???
-
.
Joo ,eli motti auki ja taas yksi veivin ylä hela romuna .Mikäköhän näitäkin oikeen vaivaa tapit tuntus olevan kunnossa .Katos melkein vuoden ollu nipussa kilsoja tullu varmaan alle tuhat.
poraa siihe veivii reikä ylähelalle ni saa jottai voiteluu ja jos öljy sumut ni sille puolelle
-
poraa siihe veivii reikä ylähelalle ni saa jottai voiteluu ja jos öljy sumut ni sille puolelle
+1 tälle ;)
-
Jep reikä näihin tehty jo kiinassa.Ei näytä kyllä kulumalta kun näkyy vielä koneistamon hoonijälet oikeakin hyvin.oisko sitten tehty vaan jostain surkeesta materiaalista.viimeeksi veivit koneistamolla 3kk ja nyt varmaan päästään samoihin,en oikeen ymmärrä tota logiikkaa että luvataan mut ei aikomustakaan tehä .
-
Mitään moottorista tietämättä kysyisin millä kierroksilla pyörität ja miten sen tapin voitelu toimii.
Jos tappi on paljon painavampi niin mistä esimerkiksi sen painon vähennät että se vaikuttaa yläpäähän.
Männästä pois? :)
Tuossa on nyt varmaan monen tekijän summa. ???
Oli tässä köykäsemmät tapit kyllä joo mut oli tapit ja helat romuna. Nyt vaan yks hela et edistystä tapahtunut.
-
Joihinkin veiveihin käy suoraan Volvon tapinhela ja tarvikehelat on parempaa materiaalia kuin kiinanpronssi.
-
Joihinkin veiveihin käy suoraan Volvon tapinhela ja tarvikehelat on parempaa materiaalia kuin kiinanpronssi.
juu niin sano koneistamon ukkokin ja näin pitäis tehdä.On jotkun vaihattannu jo uusiin kiinan kansiin noita volvon omii peltiheloja.tiedä sitte et miks toisel kestää ja toisella ei.