Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: woodpecker - 17.06.2011, 19:54:51
-
Iltaa hyvät herrat ja rouvat
Elikkäs ongelma on jotta auto ei käynnisty ?
valotetaan taustaa josko ollisi apua
Autoon vaihdoin turbon: toiminut ok noin 1v.
tänään öljyt pihalle turbon tulopuolelta syy: O tiiviste musertunut (vanhatiiviste)
turbon poisto ja uusien tiivisteiden asennus
uudet öljyt moottoriin
turbon asennus
Auto käyntiin ok. Toimi noin 3min kunnes rupesin laittamaan moottorin päällistä suojaa paikoilleen niin auto sammuin ?
samalla haistoin moottoritilasta palanneenkäryä, aivan kuin olisi jokin johdon suojakerros palanut.
Kun rupesin käynnistämään niin eipä lähtenyt enää käyntiin.
Tarkistin kaikki sulakkeet = kaikki oli ok
maadotus kaapelit ok
Virta-avainta kääntäessä kaikki valot mittaristossa palaa normaalisti, mutta kun kääntää startille ei auto sano mitään???
kun kääntää virrat niin moottorista kuuluu normaali naksahdus.
Apua kaivataan kiitos jo etukäteen.
Tikka
-
Voisi tulla mieleen vaikka starttiin mennyt öljyä, eikös se sielä takana ollut tässä moottorimallissa.
-
Terve
Noniin startti purettu näytti olevan ok ei öljyä sisällä ja hiilet ok.
Mutta mutta .. mitenkäs on pitäisikö startin pyörähtää kun akusta vetää piuhat kiinni ???
testattu on ja ei pyörinyt. :-\
Tikka
-
Terve
Noniin startti purettu näytti olevan ok ei öljyä sisällä ja hiilet ok.
Mutta mutta .. mitenkäs on pitäisikö startin pyörähtää kun akusta vetää piuhat kiinni ???
testattu on ja ei pyörinyt. :-\
Tikka
Maajohto startin runkoon, + johto siihen, mihin se tulee normaalisti autossakin, sitten vaikka ruuvarilla tai johdonpätkällä siitä +kaapelista herätteen liittimeen, niin kytkentä on oikein, solenoidin pitäisi vetää ja startin lähteä pyörimään.
Kannattaa pitää viilapenkissä startti kiinni testin ajan, kun sillä on aikamoinen vääntö silloin, kun lähtee pyörimään, lähtee käsistä helposti ja sitten voi - ja + kaapelit osua yhteen ja pahimmassa tapauksessa akku räjähtää.
-
Moros
Testasin startin mutta oli vähän mykkä joten tarvitaan uusi :(
Mutta tosta auton sammumisesta vielä
jos startti hajoo kun auto on käynnissä niin sammuttaako se auton moottorin ? samalla tuli moottoritilasta palanneen hajua voisiko se viitata startissa kiinniolevaan solenodiin oisiko se kärähtänyt.
Tikka
-
Jos bendix (eli se startin ratas) ei ole palautunut takaisin, vaan moottori (vauhtipyörän hammaskehä) pyörittää starttia, niin se kuumenee ja todennäköisesti sitten leikkaa kiinni, kiinni leikatessaan se kyllä voi pysäyttää moottorin.
Tämä on siis yksi teoria.
-
ok
pitääpä tilata uusi startti.
kiitti vastauksista
Tikka
-
Noniin terve taas
'
Tässäpä muutama lisä kysymys:
Elikkä startti taas paikoillaan (sama vanha) kokeilin vetää auton käyntiin = ei lähtenyt olisiko pitänyt? mitä mieltä olette
samoin mittailin mittarilla johtoja selvisi seuraavaa: kun laitoin toisen moottorinrunkoon ja toisen akulle niin näytti 12volttia ?
onko ok tuntuu jotta akku purkaa
samoin kun testasin mittarilla piiriä mittarin toinen pää moottorissa toinen akunkengissä (mittari antaa äänimerkin) niin antaa äänen sekä miinus että plusnkengästä eikai tuo ole normaalia toki maadottaa mutta että molemmista kengistä ??
eikai näin pitäisi olla.
Tikka