Carcom Oy  Ateho

Amazon -70, 144 -71, 142 -73 & muut.

  • 171 Vastauksia
  • 78332 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73, 240 begravningsbil & muut.
« Vastaus #135 : 04.06.2013, 14:03:29 »
Helman hitsailua aloteltulta ja ihan hyväs vauhdis. On vaa pikkusen lämmin touhuta haalarit päällä. Mittari näyttäis, että auringossa +30 astetta.  :)  Noo, jos sitä jonku ajan päästä lopettelis ja lähtis vaikka uimaa ja istuu rannalle.  :pomo:





Noi ois jo heppailtu paikallee, vaikka kuvis ei viel ookkaa... Kohta täydet saumat ja sit siistimiset.


Ja tosiaan alkaa koko ajan vahvistuu enemmän tän farkun jääminen eläkkeelle...

Käytii meinaa eilen hakemassa ukolle uus työjuhta.  :D  Se siitä pihan tyhjennyksestä.  :2funny:

Mikäs muukaan kuin 240 farkku? Tää on kylläki sen verta modernimpi yksilö, että ruiskukoneella, keskuslukolla ja ohjaustehostimella.  ;D





Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #136 : 19.06.2013, 14:46:57 »
Laululintasta levis perä, joten piti hakea yks purkuauto mökille seisomaa..  ::)



Mitäs siinä muutaku perä irti ja kotiin...





Oli oikee 1031 perä tossa, vaikka perus B200K+M45 tekniikalla muuten. Mutta mutta, jooh. Hoh hoijaa. Eipä sekää perä montaa paria takarenkaita kestäny.  ::) Ja vielä ku "saatii" oikeasti suljettu ja syrjänen paikka leikkimisee. Iso asfalttikenttä ja hiekkavallit ympärillä ääntä eristämässä. Eikä ketää lähellä asumassa. Kunnan omistuksessa, joten täytyyki varovaisesti jutustella kunnan herrojen kanssa, et mitäs käyttöä sillä alueella oikeesti on ja jos sitä sais vähän lainata luvan kanssa joskus.



Noo, uutta perää taas jostain.


Sinistä farkkuaki touhuttu jonku verran. Kuskin helma ja takalattia valmis. Viel toinen helma ja se ois siinä tältä erää.






Ja raatovankkuri lähti just uudelle omistajalle. Eipä siitäkään autosta koskaan mitää tullu. Mut olipahan hauskaa sen kanssa monta kertaa.  :)





...Nyt voi sit haalia jotain uutta romua pihaan ku monta autoa jo hävittäny?  :buck2:    Olis meinaa tiedossa yks chopattu amazoni ja se ois tosi halpa... Ai että ihminen osaa olla heikko ku "saa halvalla".  :buck2:   Mut siin ei oo papereita. Eilen kävin sitä vilkasee ja otin ylös runkonumerot jne. Täytyy käydä katsastuskonttoril kyselee miten sellasee sais paperit, ku se on kaiken lisäks vielä tuotu Ruotsista. Ja jos ei saa papereita, niin saako sillä ajella puuhalapuilla edes.  :P



Korinsa puolesta aika jees. Katto tehty tosi fiksusta ja siististi. Muutenki hitsattu ja tehty kori. Maalipinta huono ja kitit halkeilee, mut täst sais hyvän rottalintan helposti. Jos vaa paperit siihe sais. Sit se ois pakko kyl ostaa. Lähtee kuulemma paaliin jos kukaan ei hae pois.


 
« Viimeksi muokattu: 28.10.2013, 10:41:29 kirjoittanut kauppine »

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #137 : 28.10.2013, 10:40:47 »
Pitkästä aikaa vois yrittää tarinoida jotain kesän ja syksyn tapahtumista.. Tällä hetkellä ku on intissä, niin ei pahemmin ole saanu mitään aikaseks. Erityisesti harmittaa oma laiskuus 142:n pohjatöiden kanssa.. Ei oo pahemmin hiomapapereihin kiinnostanu koskea viikonloppu vapailla.  :-\   Jos sitä sit ens kesänä sais siihen uutta väriä pintaa..?  ::)

Mutta jotain kuvia kesältä.  :)




Toisen harrastuksen parissakin vietetty aikaa.


Kaverin museo-escortti


Mökillä käyty


Mökkimopo


Laululinttaan "pikku" remonttia joutu tekemään aina välillä, mutta loppu se mielenkiinto ja leimaki sit lopulta.  :2funny:   Purkuun vaa.

   


Hyvää mieltä aiheutti myös tälläin näky amazonista hääautona jossain kohtaa kesällä.  :)



Keltanen pätki alku syksystä. Syyksi selvis huono puolanjohto. Kilometrejä tuli Keltasellakin ihan mukavasti kun kulki Lahti-Vekaranjärvi väliä.  :)


Pikkuhiljaa jo syksyn värejä..



Amazonista meni pari kuukautta sitte vaihdelaatikko jumiin Lahden keskustassa. Pakko oli joku pykälä väkisin tumpata sisää, että pääs keskeltä risteystä ajaa pois. No, askihan alko toimimaan muuten ihan normaalisti, mutta ykkönen hävis. Parkissa ku hämmensi vaihteita niin ykkönenki löyty, mutta aski meni taas jumiin aina sen jälkee uudestaan.. Jotain siirtäjä vikaa, vaikka mitään erikoista ei löytynykkää ku askin käytti auki. Kesän vikat ajot ja amazoni seisontaan.

Vaihdelaatikko vaihtoon.


"uusi" M40. Alunperin ollu jossain satasarjan volvossa.


Laatikon vaihdon jälkeen laitoin normaalit takavalot, käytin jarrut auki ja herkistelin ne. Samalla "omat" renkaat alle ja leimalle. Leima tuli kerralla. Kylläkin meinas katsuri napista kun jarrupoljin painui pohjaan asti. Täytyy tutkia ja säätää se ens keväänä. Tällä hetkellä amazoni on jo talvilevossa tallissa, kuten muutkin kesäautot.  :)






Ens kesän ajokautta ja intin loppumista odotellessa..  TJ 234 ::)






Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2201
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #138 : 28.10.2013, 17:18:53 »
Luultavasti jarrutehostimessa vikaa kun menee poljin pohjaan :)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #139 : 31.07.2014, 08:39:52 »
Päivitetääs välillä, ni ei unohdu ihan kokonaan.. Eli viimenen vuos meni intissä ja ei tullu sen ihmeellisempiä tehtyä omille autoille. Mattavihreitä sisunp*skoja kylläki joutu viikot rassaamaan senkin edestä, ja liian usein viikonloputkin.  ::)   Noo, onneks nyt kotiuduttu muutamaa kirjainta rikkaampana..  :)
Nyt töissä ja syksyl taas kouluun, joten kesälomaakin tais olla ruhtinaalliset kolme päivää.



Talvella tuli kerran ulkoilutettua Keltasta. Muuten oli kyllä ihan hiljais eloa näiden kanssa kevääseen asti.
   


Keväältä. Kaivettuna talleista taas ajoon. Hyvin näillä kulki Lahti-Vekara väliä.
 

Amazonilla tullu jo sellai reilu 3tkm mittarii tänä kesänä. Siitä kevääl jarruja herkistelin ja öljyt vaihdoin. Systeri omi itelleen ton mun pikkumersun tossa vuoden aikana, ni ama ollu "käyttiksenä". Pitihän tohon pikkumersuunki vähä fiksailuja tehdä, käyttää leimalla ja madaltaa.


142:sta napattiin emännän kanssa tuulilasi pois ja innostuu se jopa välillä auttamaan muutenkin näiden kanssa.


massat kaavittuna sisältä pois. Ei tarvinny pohjaa hitsata onneks..


Tankki oli pirun hyväs kunnossa. Riitti suht kevyt hiominen ja putsaus.


Pohjan sipasin rälläkällä tietysti puhtaaks ja sit maalia..


Tallista sattui löytymään purkin loppu punaista PPG:n 2K-maalia, jonka tähän hyödynsin. Tankki saa vaikka jäädäkin räikeän punaiseksi, mutta sisälle tulee vielä vedettyä valkoinen väri jossain kohtaa..



Keltaseen sovittelin tollasia käännettyjä 15" peltejä. Passais kyl ihan hyvin, mut täytyy viel askarrella noi omat kapselit paikalleen.



Eilen tuli tehtyä myös vähän siivousta ja inventaariota... Suurin osa noista renkaista löytyy kierrätyskeskuksen ilmotuksesta, jos jotain kiinnostaa. Pitäis vielä jaksaa tehdä 240:n osista ilmotus. Ja koittaa jossain kohtaa nyt purkaa noi pari 240:n raatoa, että sais korit kierrätykseen.


Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #140 : 23.09.2014, 13:43:22 »
Päivitellääs taas kuulumisia ja kuvia.

 

Keltasella ei tullu kesällä ku lähinnä ajettua. Tais joku 3tkm tulla mittariin, eikä tainnu ilmetä ainuttakaan vikaa koko kesänä. Eli bensaa ja pesua vaan.  :)
Noi kuvan käännetyt pellit pyörii nykyään serkkupojan 240:n alla ja keltasessa taas omat orkkis tennarit alla.




Amazoni pelas kans aika mukavasti. Varmaan joku 6tkm tullu tänä kesänä laskettua menemään. Joku aika sit vähä kiukutteli, mut katkojankärkien ja konkan vaihdolla, sekä sytkän säädöllä alko taas rokkaamaan.

 

Tehostajan ja pääsylkän käytin irti. Piti säätää jarrupolkimen asentoa vähän. Samalla olisin vaihtanu tiivistesarjan pääsylkkää, mut toi oliki näköjää Wagnerin tekele, eikä ate:n. Maalasin ja löin paikallee.

 

Alko myös häiritsemään noi takakaarien kukkaset, ni raavin ne auki ja korjasin. Maaliki osu mukavan lähelle, ku spektrometrillä mittasivat autosta Lahden työkalumakasiinissa, joka Dupontin maaleja myy. Positiivinen ylläri oli, että värille löyty jopa värikoodikin (Ei ole siis volvon oma maali, millä yli vedetty joskus). Kuva vääristää tota sävyeroa suuremmaks. Jos se vaikka muutaman vuoden menis, ennen ku tarvii sit koko kaaria alkaa vaihtelemaan.

Mut joo, reilu viikko ja sit saa käyttää aman leimalla. Sit vois laittaa seisontaa ja talvisäilöö.





Tuli tota farkkuakin kesällä kerran liikuteltua ulos tallista, ettei ihan jumiudu säilöön. Hyvin lähti tulille, eikä jarrutkaan ollu vielä jumissa. Saa vielä hetken odotella säilössä, että tulee se maaginen 30v. täyteen.  ::)


 
Lauluauton raato tuli purettua ja koppa lähti silppurin kitaan.

Porukoiden tuttu siivos nurkkia tossa hetki sit ja sopivaa korvausta vastaan myi pari vaihdelaatikkoa ja yhden B20 koneen.



Tota toista laatikkoa hetken ihmettelin kun oli puhe, että molemmat olis M40:siä. Mutta näköjää vanha m45 aski tonnikopalla, jos nyt en oo iha erehtyny.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2201
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #141 : 08.10.2014, 19:35:10 »
Jep tonnikopalla tuo on.. Et kai sitä menny myymää jollaki parilla kympillä pois? :D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #142 : 10.10.2014, 12:29:20 »
Jep tonnikopalla tuo on.. Et kai sitä menny myymää jollaki parilla kympillä pois? :D

En sentäs.. :)  Tuskin edes myyn sitä. Jos ei pikku hiljaa ala m41:stä kävelemään vastaan, ni vois harkita m46 tai m47 -laatikkoa amazonii. Ei vaan millää haluis luopua pitkästäkepistä.


Niin, tulihan se ama viime viikol leimattuakin ja laitettua jo talviseisontaan.  :P

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #143 : 24.03.2016, 11:46:20 »
Hetken jo pyörinyt mielessä, että vois tännekkin päivitellä jotain erittäin pitkästä aikaa.

Keväällä '15 tuli amazoni heräteltyä pressutallista jo hyvissä ajoin. Lumien sulettua alle vaihtui talvella heräteostoksena hankitut mangelsit ja uudet renkaat. Amazoni sai myös toimia päivittäisenä kulkineena kevään, sillä pikkumersun luovutin systerin käyttöön jälleen. Tulihan siinä keväällä hankittua myös vanha  Salora-keulainen 244 GLE, jonka fiksasin leimalle. Sillä ajelin sitten enemmänkin alkukesästä.






Myös keltainen tuli tallista kaivettua. Talvella siihen tein jonkin verran peltihommia pohjaan ja vaihdoin mm. toisen varapyöränkaukalon. Sisälle ja konttiin luonnollisesti uutta maalia. Leimallakin käytin sen.
Ajelut keltaisella jäi viime kesänä aika vähäiselle. Olin nimittäin muuttanut emännän kanssa yhteen ja asuttiin keskustassa. Eikä tietenkään omaan parkkipaikkaan ollut mitään toivoa taloyhtiöltä.
No, jossain kohtaa alkukesästä kaupunginviraston sedät ja mammat huomas luovuttaneensa mulle useampia pysäköintilupia (amazon ja 244 ajossa).. Vaikka kuinka yritin selittää, että eihän siinä kadulla seiso kuin yksi mun auto kerrallaan ja muut on muualla säilössä. Ei kelvannut, vaan olisi pitäny aina toimittaa edellisen auton pysäköintilupa vaihdossa uuteen. Hankalaksi asian teki myös se, että ko. virasto meni silloin kiinni joka päivä ennen kuin pääsin töistä, eikä tietenkään asioita voinut hoitaa viikonloppuisin, eikä varsinkaan sähköisesti. Eli toisin sanoen, aina joutui varta vasten lähtemään töistä aikaisemmin jos ja kun halusi vaihtaa (tai uusia) pysäköintilupaa autosta toiseen. Edellisenä kesänä tätä ongelmaa ei vielä ollut, sillä kadun keskikohta oli 4h-kiekkoaluetta, mutta kiekkoalue poistui kun toriparkki valmistui. Kiekollisia pysäköintialueita ei ollut lähellä ja alkoi ärsyttämään se, että parissa päivässä sai mittariin mättää enemmän rahaa kuin yksi lupa maksoi kuukaudessa. Pieniä, mutta sitäkin ärsyttävämpiä ongelmia.  ::)






Jossain kohtaa kesällä 244 vaihtui pois, vaikka olinkin jo siihen tykästynyt. Tila, aika ja raha ei vain riitä kaiken kivan säilyttämiseen ja harrastamiseen. Tilalle löytyi pitkään jo etsimäni sopiva turbodiesel w124. Olin jo niin tympääntynyt pysäköintilupien kanssa pelleilyyn, että kilometrit kertyivätkin uuteen tähdelliseen ja päätin laittaa amazonin seisontaan. Kesälomallakin (palkatonta vapaata) tuli teltta ja emäntä pakattua amazonin sijasta mersuun ja suunnattua keula kohti pohjoista. Toisaalta yli 2000 km reissu olisi voinut verottaa kukkaroa ja selkää hieman enemmän jos olisi tullut lähdettyä amazonilla.
Noo, tulihan sitä amazonia hieman huollettua seisonnan aikana. Uudet iskarit eteen, pakoputken keskipätkä, pakosarjan tiivisteet, jarrutehostin, apusimpukan hela ja muuta pientä.
142 odotteli kesällä lähinnä motivaatiota, jota ei oikein löytynyt. Tuli sitä kuitenkin liikuteltua, ettei jumiudu paikat. Maalasin sen myös sisältä ja aloittelin pohjatöitä vähän. Lähinnä hankittu parempia pisteosia aina kun tullut vastaan. Eli odottelee edelleen aikaa parempaa, mutta eipä se kai tuolla pressutallissa huonommaksikaan muutu.







Jatkan seuraavassa postauksessa, ettei tule liian pitkää tarinaa kerralla.

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #144 : 24.03.2016, 12:08:14 »
Myöhemmin kesällä otin amazonin uudelleen ajoon. Erinäisissä tapahtumissahan sillä tuli käytyä pitkin kesää melko ahkerasti. Sammuttimenkin asensin jossain kohtaa apparin jalkatilaan. Ukon corollankin kanssa sai Nastola Cruisingissa oikein yhteiskuvan. Corollaankin pitäisi perehtyä nyt keväällä hieman jarrujen herkistelyn ym. vähäisestä ajosta johtuvien asioiden takia.









Syksyllä amazonin käytin leimalla ja lopulta sain sen appiukon talliin talvisäilöön. Myös pysäköintilupa ongelmat katosivat, kun muutettiin emännän kanssa pois keskustasta isompaan kämppään ja sain oman tolpallisen parkkiruudun. Lämmin auto aamulla on kyllä ollut yhtä juhlaa tänä talvena.
Nyt talvella on tullut lähinnä myllytettyä ja vahattua autot oikein ajan kanssa. Kerrankin kun ollut siihen tilaa ja mahdollisuutta näin talvella. Myös muuta pientä huoltoa on tullut tehtyä, mutta ei mitään ihmeellisiä.






Kohtahan sitä voisi alkaa taas näitä herättelemään tallista esiin.


Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #145 : 24.03.2016, 12:17:27 »
komeita pelejä! O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Jkauppinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #146 : 02.04.2016, 10:49:42 »
Tätä on kyllä mukava seurata, lisää juttua vaan!  ::)

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #147 : 21.04.2016, 16:55:03 »
Kiitokset.  :)



Keltaisen kaivelin pääsiäisenä tallista esiin hyvien kelien ja ACS:n innoittamana, vaikka sinne mentiinkin työkaverin Oldsilla. Hyvin tuntui pelaavan ja parissa päivässä ajelinkin jo useamman sata kilometriä mittariin. Ihan ajamisen ilosta kävin laskemassa vanhoja mutkaisia pikkuteitä. Tarkistin myös viime kesäiset kilometrit.. Vain tuhannen kilometriä oli tullut.



Myös amazonin kaivoin esiin viikkoa myöhemmin, vaikka kylmä olikin välillä aamuisin töihin/kouluun lähteä. Sen verran mukava on taas ollu ajella, että mersun laitoin seisontaan. Amazoni on saanu toimia päivittäisenä kulkineena.




Mersuista sen verran mainittakoon, että viime syksynä huomasin silloisessa TurboDeessä pahan vian... Se oli sedani. Koulu kun jatkui syksyllä ja kilometrit tippui, niin ajatukset kääntyivät jälleen veronkiertopakuun käyttiksenä. Joten turbodee sai vaihtaa omistajaa.
Myös systerillä koulu jatkui, joten otin tenavatähden itselleni ajoon. Syksyn sillä kerkesin itse ajella ja sitten työkaveri tarjosi pikkuvikaista c-mersun (w202) linttaa halvalla.. No pitihän se ostaa ja korjata. Oli myös sen verran edullinen, että päätin pitää sen hetken talviautona. Pikkumersu sais siis jäädä pressutallin suojiin viettämään myös talvilepoa.
Jossain kohtaa myin c-mersun pois, kun ei sellainen muovimersu ole oikein w201 ja w124 veroinen.. Pikkumersu hetkeksi ajoon. Joululoman loppu puolella olin tallilla amazonia vahaamassa ja hetkeksi istahdin taukoa pitämään.. Nettiautosta osui silmiin juuri myyntiin tullut 124 farkku. Ei ollut turbodiesel, mutta toiseksi paras vaihtoehto, eli vapari om606. Vieläpä manuaalina ja ASD-perällä. Sehän piti ostaa ja on osoittautunut erittäinkin mieleiseksi käyttöjuhdaksi. Myöskään 1900kg luvallisesta vetomassasta ei ole yhtään haittaa autoja harrastaessa, kun tahtoo traileri+240 volvo mennä aika monenkin perusauton vetomassasta pykälän verran yli..






Laitetaan vielä yhteiskuvaa kaverin auton kanssa. Hieman eri harrastesuuntaukset, mutta se ei haittaa.  :)



Tuli tossa noudettua myös tollanen Arabi-244 purkuun. Harvoin edes noin mätää kaksnelikymppiä nähnyt. Yli 10-vuotta sitten kuusen alle ajettu. Lähinnä kiinnosti tietyt varusteet tossa itseäni, loput löytyy kierrätyskeskuksen puolelta ilmoituksesta.

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #148 : 18.08.2016, 17:54:17 »
Amazonilla on saanut ajella koko kesän huolettomasti, kilometrejä tullu joku 4-5tkm. Oikeastaan mitään varsinaista korjaamista ei ole tarvinnu tehdä. Yleismallisen lämppärinhanan laitoin, että saa tupaan viileämpää ilmaa ja akku meni vaihtoon vanhan sanoessa sopimuksen irti. Ajelua, pesemistä ja kesätapahtumia. VRCF:n kesämiitistä sai muistoksi myös veteraani -pystin.  :)






Keltasella myös aikalailla samanlainen kesä. Huoletonta ajelua, kevyttä huoltoa ja pesemistä. Kyllä kannatti viime talvena vahata autot huolella, niin ei ole tarvinnu siihen kuluttaa kesällä aikaa.







Arabin-raato tuli purettua ja laitettua silppurin kitaan.



Kesällä tuli myös erehdyttyä hankkimaan lisää romua pihaan, kun sellaista halvalla tarjotaan.. Noo, farkulla on mukava vetää traileria ja pitäähän sitä harrasteita olla. Elikkäs hankittu '77 244 Volvo. Ihan perus B21A+M45. Iski jotenkin heikkoon kohtaan, kun ei ole vielä tollasta pyöreälamppusta ollu. Seissyt viimeiset 10 vuotta. Ensin rivarin autokatoksessa, mutta 2-3 viimeistä vuotta kuusen alla. Autoa tarjottiin mulle jo viime kesänä, mutta silloin ei ollut mielenkiintoa niin paljon (eikä tallista tietoa).









Öljyt ja suodattimen vaihdoin heti ensimmäisenä. Jarrut oli jumissa, joten ne herkistelin liikkumaan ja tutkin hieman. Yleisilme ihan asiallinen, mutta kulahtanut. Sisustan verhoilut täysin ehjät, ainoastaan kuskinpenkin istuinosan runko väsynyt. Hitsaamista perinteisissä paikoissa, kuten varapyöränmontut, takana sisälokasuojissa ja lattiapelleissä. Helmat yllättävän hyvät. Mukaan tuli varapyöränmonttujen korjauspalat. Hieman enemmän tehtävää, kuin ensin ajattelin. Mutta se ei haittaa sinällään, koska vihdoinkin kimppatalli kuviot on saatu selväksi, joten saa rauhassa talvella hitsata uudessa tallissa. Loppuu ulkona ropaaminen vihdoinkin.  *taavih->









Aloin myös tekemään Amazoniin uutta taka-akselia. Vanhassa ei ole mitään vikaa, mutta harvempi perävälitys alkoi houkuttelemaan. Pitkäkeppisestä askista en halua luopua ja M41 askeja ei ole oikein tarjolla. Irrallinen akseli löytyi serkuilta ja kaveri lupautui auttamaan välityksen kohdilleen saamisessa, joten tuli hommattua 3.54 välitys. En jaksa uskoa, että on liian harva, sillä nyt 4. vaihteella voi ajaa 50km/h...
Samalla tietysti akselin ja tukivarsien kunnostus, sekä jarrut ja puslat uusiksi. Vaihtaa sitten koko paketin kerralla, niin ei tarvi seisottaa amazonia operaation takia.






Poissa JPR-79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70, 144 dl -71, 142 -73 & muut.
« Vastaus #149 : 20.08.2016, 23:18:03 »
Mukavaa luettavaa,  komeita volvo vanhuksia ja hyvän näköstä työskentelyä, jatkahhan juttua samaan malliin!
V70 D5 man -11/04

 

KL-varaosat  Race.fi