Carcom Oy  Ateho

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4872 Vastauksia
  • 1067243 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2085 : 21.09.2019, 20:28:50 »
Kieltämättä, mullaki vaihdettiin ehjä kompura takasinkutsuna/kampanjana. Vaihdettu kesti sit sen vajaa puoli vuotta... Ens viikolla vedetää isolla riskillä ja meinaan Tampereelta täräyttää Lappiin, ja toiv viä takasinki

Veikkaan, että lapissa ei tarvita ilmastointia. ELK

Ei kait nämä nyt kuitenkaan tielle jätä, jos vaan 12 V- akku on kunnossa. Jarrutehostin saattaa silloin tällöin puuttua, joka on nyt mulla päällimäisin ja kallein huoli.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2086 : 21.09.2019, 20:33:22 »
Veikkaan, että lapissa ei tarvita ilmastointia. ELK

Päinvastoin märässä syysilmassa erittäin hyvä toiminto pitämään huurun pois laseista.

Omassa hybridissä Pure-moodissa ilmastointi käy vajaateholla "econa" jolloin huomaa selvästi että huurua tekee ikkunoihin märällä kelillä. Hybrid-moodissa vaikka sähköllä edelleen ajaisikin, kirkastuu lasit nopeasti.

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2087 : 21.09.2019, 21:12:30 »
Päinvastoin märässä syysilmassa erittäin hyvä toiminto pitämään huurun pois laseista.

Omassa hybridissä Pure-moodissa ilmastointi käy vajaateholla "econa" jolloin huomaa selvästi että huurua tekee ikkunoihin märällä kelillä. Hybrid-moodissa vaikka sähköllä edelleen ajaisikin, kirkastuu lasit nopeasti.

Millä tavalla vajaateholla? Eikös Pure-tilassa ilmastointi ole poiskytkettynä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2088 : 21.09.2019, 22:00:10 »
Millä tavalla vajaateholla? Eikös Pure-tilassa ilmastointi ole poiskytkettynä.

Ei ainakaan XC90 T8:ssa. Pure-moodissa on "eco-ilmastointi" joka on säästävinään energiaa, jäähdyttää ja kuivattaa vähemmän.

Topikin autoissa voi olla toisin. Pointti nyt kuitenkin koski sitä että onko tähän vuodenaikaan ilmastoinnin toiminnasta hyötyä vai ei.

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2089 : 21.09.2019, 22:19:06 »
Juu, uudemmissa T8:ssa varmasti paljonkin eroavaisuuksia ihan perustoiminnoissakin.
Ja tosiaan ilmastoinnin huurua poistava vaikutus on melkoinen.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2090 : 23.09.2019, 04:18:59 »
Veikkaan, että lapissa ei tarvita ilmastointia. ELK

Ei kait nämä nyt kuitenkaan tielle jätä, jos vaan 12 V- akku on kunnossa. Jarrutehostin saattaa silloin tällöin puuttua, joka on nyt mulla päällimäisin ja kallein huoli.

Nii vai jättääkö? riippuu sitte miten hajoaa. Oma meni viimeks hinurin lavalle kompuran hajottua. Ei sillä voinu ajaa ollenkaa, kun ei antanu edes käynnistää. Täydestä vauhdista sammu keskelle tietä, ehtiny edes kattoo mitää järkevää parkkipaikkaa, keskelle tietyömaata jäi
« Viimeksi muokattu: 23.09.2019, 04:21:17 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2091 : 23.09.2019, 20:08:50 »
Onkos kukas laitellu lisää valoa keulille? Pitkäthän tässä nyt ei häävit ole..  Mites ajovalo automatiikka ym ei taida toimia lisäpitkien kanssa?
Maskissa oleva tutka pakottanee laittaan jotai ledbaria kilven alle, ei mikää optimi korkeus sekään pitkille
V60 D6

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2092 : 23.09.2019, 23:49:16 »
Onkos kukas laitellu lisää valoa keulille? Pitkäthän tässä nyt ei häävit ole..  Mites ajovalo automatiikka ym ei taida toimia lisäpitkien kanssa?
Maskissa oleva tutka pakottanee laittaan jotai ledbaria kilven alle, ei mikää optimi korkeus sekään pitkille
Voi mukautuvan valojärjestelmänkin kanssa käyttää lisäpitkää. Sehän pudottaa siinä vaiheessa lisävalo pois päältä kun valokuviota aletaan säätämään. Mutta jos autossa omat erilliset pitkät valot niin niistähän saa ohjauksen lisävalolle.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa tovuori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2093 : 25.09.2019, 19:49:42 »
Noniin taas ilmastointilaite tarvitsee huollon eli kompura rikki. Onko tietoa kenelläkään onko vielä sama generaatio kompuroista jotka menee rikki vai onko Volvo saanut tämän ratkaistua.  3 mennyt tälle vuotta näitä laatuosia.

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2094 : 25.09.2019, 20:13:52 »
Noniin taas ilmastointilaite tarvitsee huollon eli kompura rikki. Onko tietoa kenelläkään onko vielä sama generaatio kompuroista jotka menee rikki vai onko Volvo saanut tämän ratkaistua.  3 mennyt tälle vuotta näitä laatuosia.
Ei ole tullut ratkaisua
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa tovuori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2095 : 27.09.2019, 19:44:38 »
kenelläkään tietoa mikä aiheuttaa kompuran anturin hajoamisen. Onko osa vaan pska vai onko jokin muu mahdollinen syy

Poissa chi113r

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • Volvo V60 D6 hybrid -14
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2096 : 28.09.2019, 10:37:46 »
Noniin, laitetaampa tännekin vielä että mitä merkkarilla sanottiin.
Diagnoosi oli että korkeajännitevuotoa todnäk. "jossain". Tämä "jossain" on mitä ilmeisisimmin juuri ilmastoinnin kompurassa, joten nyt on ensiviikolle aika ilmastoinnin kompuran vaihtoon. Vaihto hoidetaan ns. takuuvaihtona, koska laitteen vaihdosta on niin vähän aikaa. Edellinen kompura vaihdettiin keväällä takaisinkutsun seurauksena, ei niinkään että se olisi vikaillut  :-\ Jännä nähdä ajautuuko sitä itsekin tässä tähän ilmastoinnin kompuran vaihtokierteeseen.

Eipä auttanut kompuran vaihto. Vielä lisäksi pakko mainita tähän kompuranvaihtoon liittyen, että aika herkällä näköjään näitä ilmastoinnin kompuroita vaihtavat, koska vikadiagnoosi oli mielestäni varsin heppoinen verrattuna siihen mitä yritin kuvata varsinaista vikaa.

Kompuran vaihdon jälkeen ajelin kotiin ja laitoin auton töpseliin ja hetken päästä lataus jälleen pätki. Ja vielä varmistukseksi ajelin illalla lautausasemalle testiin. Eikä latausta sielläkään pitkää tarvinnut seurata kun jo lataus keskeytyi. Ei muutakuin yhteydenotto merkkiliikkeeseen.

Yhteydenotto poiki seuraavan vaiheen (ja ilmeisesti myös äärimmäisen hölmistyneen mekaanikon). Sain lainaksi toisen latauskaapelin (schuko), jolla vikaa ryhdyttäisiin selvittämään. Ainakin parinpäivän testeille näyttäisi siltä että tästä voisi löytyä ratkaisu. Merkkiliikkeestä lainaan saatu kaapeli lienee Volvon jollain tapaa originelli, merkiltään MENNEKES. Lautausajasta päätellen tämä kaapeli ei aivan samaa virtamäärää syötä autolle, koska tyhjän akun latausaika kasvoi n. 3h jonnekin päälle 4h.

Kaksi latauskaapelia (schuko ja type2), jotka olen auton mukana saanut, ovat merkiltään DUOSIDA. Muistelen että jollakulla toisellakin täällä foorumilla on ollut ongelmia ko. merkkisten kaapeleiden kanssa? Antavatko nyt jotenkin erilaista (enemmän virtaa) kuin mitä auto olisi valmis ottamaan vastaan. Toki täytyy myös muistaa, että nämä kaksi auton mukana tullutta kaapelia ovat jokseenkin moitteettomasti toimineet n. 6kk, eli jotain on jossain mennyt vialle. Autossa tai kaapeleissa...

Täytyy vielä pommittaa merkkarihuoltoa, josko saisin lainaan vielä tuollaisen Type2 mallisen kaapelin, jolla onnistuu testaaminen lautausasemasta.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2019, 10:40:13 kirjoittanut chi113r »

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2097 : 28.09.2019, 12:31:25 »
Eipä auttanut kompuran vaihto. Vielä lisäksi pakko mainita tähän kompuranvaihtoon liittyen, että aika herkällä näköjään näitä ilmastoinnin kompuroita vaihtavat, koska vikadiagnoosi oli mielestäni varsin heppoinen verrattuna siihen mitä yritin kuvata varsinaista vikaa.

Kompuran vaihdon jälkeen ajelin kotiin ja laitoin auton töpseliin ja hetken päästä lataus jälleen pätki. Ja vielä varmistukseksi ajelin illalla lautausasemalle testiin. Eikä latausta sielläkään pitkää tarvinnut seurata kun jo lataus keskeytyi. Ei muutakuin yhteydenotto merkkiliikkeeseen.

Yhteydenotto poiki seuraavan vaiheen (ja ilmeisesti myös äärimmäisen hölmistyneen mekaanikon). Sain lainaksi toisen latauskaapelin (schuko), jolla vikaa ryhdyttäisiin selvittämään. Ainakin parinpäivän testeille näyttäisi siltä että tästä voisi löytyä ratkaisu. Merkkiliikkeestä lainaan saatu kaapeli lienee Volvon jollain tapaa originelli, merkiltään MENNEKES. Lautausajasta päätellen tämä kaapeli ei aivan samaa virtamäärää syötä autolle, koska tyhjän akun latausaika kasvoi n. 3h jonnekin päälle 4h.

Kaksi latauskaapelia (schuko ja type2), jotka olen auton mukana saanut, ovat merkiltään DUOSIDA. Muistelen että jollakulla toisellakin täällä foorumilla on ollut ongelmia ko. merkkisten kaapeleiden kanssa? Antavatko nyt jotenkin erilaista (enemmän virtaa) kuin mitä auto olisi valmis ottamaan vastaan. Toki täytyy myös muistaa, että nämä kaksi auton mukana tullutta kaapelia ovat jokseenkin moitteettomasti toimineet n. 6kk, eli jotain on jossain mennyt vialle. Autossa tai kaapeleissa...

Täytyy vielä pommittaa merkkarihuoltoa, josko saisin lainaan vielä tuollaisen Type2 mallisen kaapelin, jolla onnistuu testaaminen lautausasemasta.

5 km kun on jäljellä sähköä, latauksen pitäisikin kestää noin 4h. Näin on ainakin minun autossa. Puolivälissä eli 20-25km jäljellä virtaa kestää taas noin 2h täyteen lataus ja schuko on ainoa laturi mikä minulta löytyy (https://www.zencar.net/product/evse-level-2-charger-10a-16a-type-2-schuko/?portfolioCats=11) Type2-johtoon en aio edes panostaa, koska heti oikean sauman tullen auto vaihtuu. Ihan järjetön peli minulle, kun ei pääse lataamaan kuin paikkakunnalta poistuessa.

Poissa tovuori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2098 : 29.09.2019, 11:06:11 »
Eipä auttanut kompuran vaihto. Vielä lisäksi pakko mainita tähän kompuranvaihtoon liittyen, että aika herkällä näköjään näitä ilmastoinnin kompuroita vaihtavat, koska vikadiagnoosi oli mielestäni varsin heppoinen verrattuna siihen mitä yritin kuvata varsinaista vikaa.

Kompuran vaihdon jälkeen ajelin kotiin ja laitoin auton töpseliin ja hetken päästä lataus jälleen pätki. Ja vielä varmistukseksi ajelin illalla lautausasemalle testiin. Eikä latausta sielläkään pitkää tarvinnut seurata kun jo lataus keskeytyi. Ei muutakuin yhteydenotto merkkiliikkeeseen.

Yhteydenotto poiki seuraavan vaiheen (ja ilmeisesti myös äärimmäisen hölmistyneen mekaanikon). Sain lainaksi toisen latauskaapelin (schuko), jolla vikaa ryhdyttäisiin selvittämään. Ainakin parinpäivän testeille näyttäisi siltä että tästä voisi löytyä ratkaisu. Merkkiliikkeestä lainaan saatu kaapeli lienee Volvon jollain tapaa originelli, merkiltään MENNEKES. Lautausajasta päätellen tämä kaapeli ei aivan samaa virtamäärää syötä autolle, koska tyhjän akun latausaika kasvoi n. 3h jonnekin päälle 4h.

Kaksi latauskaapelia (schuko ja type2), jotka olen auton mukana saanut, ovat merkiltään DUOSIDA. Muistelen että jollakulla toisellakin täällä foorumilla on ollut ongelmia ko. merkkisten kaapeleiden kanssa? Antavatko nyt jotenkin erilaista (enemmän virtaa) kuin mitä auto olisi valmis ottamaan vastaan. Toki täytyy myös muistaa, että nämä kaksi auton mukana tullutta kaapelia ovat jokseenkin moitteettomasti toimineet n. 6kk, eli jotain on jossain mennyt vialle. Autossa tai kaapeleissa...

Täytyy vielä pommittaa merkkarihuoltoa, josko saisin lainaan vielä tuollaisen Type2 mallisen kaapelin, jolla onnistuu testaaminen lautausasemasta.
Minulla oli välillä myös Duosidan kaapeleilla ongelmaa. Kunnsai volvon alkuperäiset niin vika poistui.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2099 : 30.09.2019, 21:22:05 »

Yhteydenotto poiki seuraavan vaiheen (ja ilmeisesti myös äärimmäisen hölmistyneen mekaanikon). Sain lainaksi toisen latauskaapelin (schuko), jolla vikaa ryhdyttäisiin selvittämään. Ainakin parinpäivän testeille näyttäisi siltä että tästä voisi löytyä ratkaisu. Merkkiliikkeestä lainaan saatu kaapeli lienee Volvon jollain tapaa originelli, merkiltään MENNEKES. Lautausajasta päätellen tämä kaapeli ei aivan samaa virtamäärää syötä autolle, koska tyhjän akun latausaika kasvoi n. 3h jonnekin päälle 4h.

MENNEKESin kaapeli tulee auton mukana, jossa on säädettävä virransyöttö. Mulla on käytössä kiinteä noin 10A:n MENNEKESin johto ja ongelmia ei ole ollut latauksen suhteen. Pari kertaa kaapeli on vilkuttanut punaista, mutta tästä on selvitty uudelleen kytkemällä kaapeli pistorasiaan.

Minulle alkaa hiipimään epäilys, että kompuraa vaihdetaan ihan mielellään. Olisikohan niin, että Volvo ja maahantuoja maksaa merkkiliikkeelle kaikki viulut ja ihan kiva näillä on rahastaa valmistajaa? Aika helppoa rahantuloa huoltojen osalta.

Muutama viikko sitten kerroin jarrupoljinongelmasta, jossa poljin on vaihtanut mallia ja vaihdon yhteydessä myös kaapelisarja on muuttunut. Korjauksen hinta on kokoluokkaa hirveä eli noin 2300 € sis. alv. Auto "korjaantui", kun irroittelin liittimet ja siirtelin johtosarjaa. Odotellaan, jos se tulisi taas vikatilaan. Nyt on menty viikko ilman mitään ongelmia.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

 

Kulkukoira  Proturbo