Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut ErkkiXC tänään kello 23:32:34 »
28 km vai 28 tkm? Ei kai voi olla 28 km, siis vajaa 5 km/v.
2
D24 / Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Uusin viesti kirjoittanut deekukuski tänään kello 23:11:42 »
Eii se kahta kiloa anna. Se ehkä vois olla tavotteena, näin normiajoon. Pitää se ennakko nyt kattoa vielä, jos ei sillä niin ottaa kaverilta lainaan suuttimia ja vaikka koko pumppu. Solkenaan sitä savua siis tulee, kaasu pohjassa 4-5 vaihteilla koko tienoo ihan savussa :D Että kyllä sinne nyt soppaa tulee
Juu mutta oliko savu mustaa vai Valkosta vai harmaata vai mitä, jos sieltä tulee mustaa savua koko kierros alueen läpi nii sitte se alkaa olee et turpo ei enää jaksa tai joku ahdistaa, mut jos tulloo Valkosta tai harmaata nii sit ei oo kaikki hyvi. Paljos se sit ahtaa
3
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Uusin viesti kirjoittanut w1wwe tänään kello 23:01:29 »



Tähän tyyliin.
4
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut -jadi- tänään kello 22:55:49 »
Tuo tukiparru tuossa seinässä on turhan tuore ja kirkkaat pultinkannat ja aluslevyt.
Pääsinpäs sanomaan jotakin. :2funny:
Toivotaan ettei mua taas haukuta liian tylyks. Tis is hjuumor niinku nahkaotta sano ehe ehe.
Hiano se on, eihän täällä uskalla olla eri mieltä, tosin nyt ei tarviikaan.

Ja kattokin on ihan päreinä.   S*

On se, seuraavaa odotellessa.
5
Mekaaninen moottorin viritys / Vs: Wiseco männän tappi.
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 22:37:28 »
Joihinkin veiveihin käy suoraan Volvon tapinhela ja tarvikehelat on parempaa materiaalia kuin kiinanpronssi.
6
Viritys / Vs: B230 dampperipyörät
« Uusin viesti kirjoittanut Wompatti tänään kello 22:34:37 »
ei ole paha homma tehdä moniurahihnalle. meillä oli kans ongelma, että kierroksilla hihnat kääntyi nurinpäin ja välillä läksi paikaltaan. nyt on saanut ajaa näiltä vaivoilta rauhassa. tällainen kotikutoinen setti kilpurissa ja ehkä jääliukurissa.

7
Muut menopelit / Vs: F250 -13, Firebird Formula -89 ja pari muuta
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 22:26:49 »
F250 ei ole joutunut unohdukseen, vaan on se edistynytkin vaikka muita pikku projekteja on ollut aiheuttamassa hidastusta.

Hommasin Marti Reportin kuten aiempiinkin jenkki-Fordeihin. Kertoo valmistustiedot, jne. mukavaa dataa. Carverticalia kokeilin huvikseni, sieltä ei kummoisia löytynyt kuin merkintä kahdesta lievästä vahingosta ja niiden välillä autoa myyneen tahon kuvat. Kuten monesti jenkkien kohdalla, tästäkin löytyi huutokauppailmoitukset valmistenumerolla hakemalla. Kuvissa ja tiedoissa ei mitään erikoisia näkynyt, muttei tarvitse arvuutella kovin paljoa missä vaiheessa eri kolhujen jäljet on tulleet.

Sain värvättyä emännyksen sisustanputsaukseen ja ~2 vuotta hyllyssä köllötellyt tekstiilipesuri sai viimeinkin käyttöä. Penkeistä irtosi kuonaa riittävästi ja vielä joutuu pyyhkäisemään uudestaan, koska kuivumisen jälkeen tuli esiin kohtia joita ei märkänä erottanut. Muiden kohteiden putsausta varten hommasin höyrypesurin ja sen jäljiltä ovipaneelitkin näyttää ihan erilaiselta. Puhdistettavaa riittää edelleen, otan kuvia kunhan on valmista.

Pakoputkisto on nyt pääpiirteittäin kunnossa. Takaosa ei ollut ihan linjassaan :D Taaimmanen kannake piti lämmittää, etummaiset piti vain kääntää kohdalleen.



Etupuskurista poistin risan spoilerin, kolistelin alustavasti puskuria suoremmaksi ja nostin paikalleen.

Maanantaina kävin hakemassa tarrat, kävin tankkaamassa ja siirsin kotipihaan. Samalla sain ensimmäisen kerran kunnolla lämpimäksi. Ei näkynyt vuotoja joten laitoin etusisälokarit paikalleen ja tänään sai suoritettua toisen siirtoajon jonka jäljiltä pahimmat jännitykset on toimivuuden suhteen poistettu :D
Alustavia huomioita: Kulkee herkästi, ei savuta ja vuodot rajoittuvat hieman hikoilevaan öljypohjan liimaukseen joka on helppo korjata seuraavassa öljynvaihdossa. Ohjaus on kevyt ja tunnoton(yllätys), mutta kulkee nätisti eikä vetele. Ei jurinoita tai tutinoita kuin 65-70km/h kohdilla joka saattaa tulla renkaista(?). Samanlainen tutina oli tosin F350:ssäkin. Jonkun pyörän rengaspaineanturi on rikki, vakkari sekä lämppäri toimii. 3-4 vaihdossa on viivettä, muuten laatikko toimii normaalin oloisesti. Käyntiääni pehmehtyi huomattavasti ajon myötä ja suutinvikakoodit poistuivat. Jäljelle tuli yhden hehkunkoodin kaveriksi kaksi lisää. Ehkä ne eivät vaan toimi vaikka vastusmittaus ja valokynä näyttää ehjäksi.

Ensviikon perjantaina olisi nopeudenrajoittimen asennus ja katsastuksen varasin kuun lopulle. Ulkonäköä yritän ehostella sitämukaa kun ehtii.
8
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 D3 2016 , stop / start akku
« Uusin viesti kirjoittanut Joukor tänään kello 22:16:36 »
Jahhans. Vaihdoin akun 70 ah 25/2 2022. Bilteman takuu on 3 vuotta.
Kuitti onneksi tallessa.

Manuaalissa maininta EFB ja se AGM on automaatissa. Mutta luin aiheesta hieman lisää svenskien saitilta ja kuinka ollakaan S/S ja diesellämppäri tekevät sen, ettei EFB akku vaan jaksa.

Ei pitäis kyllä akun noin nopsaan kuolla ? 

Auto starttaa hyvin.

9
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut moos€ tänään kello 22:07:37 »
Ollut autoliikkeen omistuksessa tuon kyseisen ajanjakson. Itsellä aina muutama kierros folioita pään ympärillä, niin tälläiset asiat aina ihmetyttää  :idiot2: ;D
10
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 22:02:49 »
Ei kai tuo ole mitenkään poikkeuksellista. Yksilönä sellainen, että on voinut hyvin päätyä jonkun enenmän tai vähemmän harrastajan kynsiin, joka on ajanut autolla harvoina ja valittuina kertoina.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Samppasport  Futurez