Näin tehty 2.0t, luullsi pätevän vapariinkin.
Ilmaus rempan jälkeen nestettä säiliöön max rajaan täyttäen, ilmaruuvia alavesiletkusta auki ja kun ilmakuplia ei tule ruuvi kiinni.
Tarkistus/ täyttö, sitten kone käyntiin ja pitää käynnissä pintaa seuraten/ täyttäen kunnes termari aukeaa tai itse pidän käynnissä kunnes flekti lähtee pyörimään,.
Säiliö ylärajaan ja parin ajon jälkeen tarkistaa pinnan ja täyttää tarvittaessa, ilmaa noin loput systeemin itsekseen mikäli jotain kuplaa jäi.
Katso muuten varuilta ettei ylävesiletku vuoda mikäli siinä on semmoinen mötikän näköinen jako- osa. Itsellä se alkoi siitä mötikän jakosaumasta parin rempan ja letkun edestä kääntelyn jälkeen vuotaa. Näyttää mötikän liitososilla lähdöt kuin klemmareilla kiinni mutta ovat muovia ja liimattu. Siihen vuotoon ei auta kuin ehjä ylävesiletku ja on ainakin turbossa yhtenäinen osa väli mötiköineen syyläriltä termarinkopalle.
Peruslukijalla, myös 5€ obd-palikalla näkee moottorin lämpötilan myös ajossa. Jos ei nouse tarpeeksi ajossa ( riippuu termostaatin lämpöarvosta) ja veivaa lämpötilaa isommalla haitarilla sekä kovemmassa nopeudessa kuten motarilla pysyy kokoajan selvästi alempana niin termari todennäköisin. Omassa neula puolivälissä pitää väliä 87-92 astetta kaupunkiajossa (90 asteinen termari) ,motarilla 85-88. Puhaltaa mulla kuumaa sisällekin, jos alkaa tulla haaleampaa niin termari voi olla syypää.
Turboissa mennyt lämpötila- antureitakin mutta oireet liittyvät siinä enemmän starttaukseen kuin ajoon, vaparin kestävyydestä ei tietoa.