Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 D4(vea) Aut kestävyys.

  • 38 Vastauksia
  • 28593 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tienhaara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« : 04.11.2017, 13:51:47 »
Kokemuksia Volvon "eko-padasta"? Onko tullut yllätyksiä ylläpitokuluissa? Kestääkö kilometrejä? Joissain foorumeissa kummittelee öljynkulutus kyseisessä koneessa. EGR? Muita Volvo-ominaisuuksia. Laatikkomurheita?

On muutaman Kia-vuoden jälkeen ruvennut kiinnostamaan taas Volsut.

Yritin googlata mutta autistisuuttani en oikein mitään löytänyt.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 01:34:06 kirjoittanut tienhaara »
"Brave men don`t slay dragons, they r i d e  them"

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D4 Aut kestävyys.
« Vastaus #1 : 04.11.2017, 15:00:12 »
Kokemuksia Volvon "eko-padasta"? Onko tullut yllätyksiä ylläpitokuluissa? Kestääkö kilometrejä? Joissain foorumeissa kummittelee öljynkulutus kyseisessä koneessa. EGR? Muita Volvo-ominaisuuksia. Laatikkomurheita?

On muutaman Kia-vuoden jälkeen ruvennut kiinnostamaan taas Volsut.

Yritin googlata mutta autistisuuttani en oikein mitään löytänyt.
VAG puolella Volsuista saa infoa ;)
Volvolla taas laatikko on kestävä, kun muistaa alle 100tkm välein vaihdella öljyt. Ammattikäytössä vaihtavat 60tkm välein. Yksityispuolella vaihto on suositus.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6143
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 D4 Aut kestävyys.
« Vastaus #2 : 04.11.2017, 18:06:59 »
Itselläni on V70 D4 vea. "Kuuluisa" egr ja öljynsyönti ongelmasta.

Omassa ei oo kumpaakaan, on vuosimallia 2014 eli ensinmäisiä.

16tkm jälkeen pyysi ekan kerran öljyä litran. Ja konsultoin aiempaa auton omistajaa. Eli taksiemäntää.

Takuu aikana vaihdettu egr kerran. Ostaessa oli egrcooleri tukossa. Putsattiin. Mittarissa 241tkm nyt ja hyvin liikkuu. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: V70 D4 Aut kestävyys.
« Vastaus #3 : 05.11.2017, 09:29:04 »
Itselläni on V70 D4 vea. "Kuuluisa" egr ja öljynsyönti ongelmasta.

Omassa ei oo kumpaakaan, on vuosimallia 2014 eli ensinmäisiä.

16tkm jälkeen pyysi ekan kerran öljyä litran. Ja konsultoin aiempaa auton omistajaa. Eli taksiemäntää.

Takuu aikana vaihdettu egr kerran. Ostaessa oli egrcooleri tukossa. Putsattiin. Mittarissa 241tkm nyt ja hyvin liikkuu. :)
Eikös tuo silloin syö öljyä jos 16tkm aikan pitää litra lisätä?
Mulla ei oo kyseistä konetta ollut autossa, mutta ehjä TDI, PSA 2.0d tai D5 ei tarvi lisätä vaihtovälillä.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6143
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 D4 Aut kestävyys.
« Vastaus #4 : 05.11.2017, 09:33:45 »
Eikös tuo silloin syö öljyä jos 16tkm aikan pitää litra lisätä?
Mulla ei oo kyseistä konetta ollut autossa, mutta ehjä TDI, PSA 2.0d tai D5 ei tarvi lisätä vaihtovälillä.

Taksi käytön jälkeen ajetulla.


Noh. 0.5l / 1000km on normaali tehtaan ilmoittama kulutus. 

Et jos ~16tkm jälkeen joutuu litran laittaa niin...


Sitten ei kannata uutta hommata jos ne on huonoja.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: V70 D4 Aut kestävyys.
« Vastaus #5 : 05.11.2017, 09:39:11 »
Taksi käytön jälkeen ajetulla.


Noh. 0.5l / 1000km on normaali tehtaan ilmoittama kulutus. 

Et jos ~16tkm jälkeen joutuu litran laittaa niin...


Sitten ei kannata uutta hommata jos ne on huonoja.
Niin no nuo tehtaan hyväksymät kulutukset nyt on ihan sieltä ja syvältä kyllä sä sen tiedät  :2funny:
15 litraa sais lisätä vaihtovälillä  :2funny:

Ei ollu tarkotus moittia tai haukkua, varmaan seuraava voikin olla VEA-koneella itsellä.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #6 : 05.11.2017, 10:52:09 »
5syl 2.4L diesel ei kyllä syö öljyä 20tkm vaihtovälillä. Mulla on ollut näitä kaksi eli 2006 ja 2014. En uskaltanut tuollaista VEA moottorillista ostaa.

Tässä keskustelu samasta aiheesta: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=90785.msg1061270287#msg1061270287


Suosittelen ottamaan pitkälle koeajolle auton ja fiilistelemään sitä vaihteistoa. Suoraan sanottuna Volvon automaattivaihteistot eivät ole markkinoiden parhaimmistoa


"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #7 : 05.11.2017, 13:40:32 »

Suosittelen ottamaan pitkälle koeajolle auton ja fiilistelemään sitä vaihteistoa. Suoraan sanottuna Volvon automaattivaihteistot eivät ole markkinoiden parhaimmistoa

Eivät todella ole parhaimmistoa. Aisinin laatikko ja 5-sylinteriä poikittain ei mahdollista rakentaa kuin pienen kokoinen vaihteisto ja koko nyt kertoo suoraa vaihteiston kestävyyden. 200tkm ajettu neliveto ja/tai vetokoukullinen niin alkaa nyhtämiset ja oudot töksähdykset. Tiuha öljynvaihtoväli helpottaa asiaa, mutta ei poista. Noilla kuitenkin ajetaan suuria kilometrimääriä eli tielle harvoin jättää laatikon vuoksi, pitää vaan kestää laatikon aivopierut  ;D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6143
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #8 : 05.11.2017, 13:55:12 »
Itelle tää on ensinmäinen dieseli.

Eniwei. Oliko volvon omarattia viismukinen diiseli ihan kunkku kun tuli. Ei todellakaa. 

Ottakaapa huomioon että tuo VEA on vielä uusi tekniikka. Mikään ei ole timantti ilman hiontaa.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1697
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #9 : 05.11.2017, 14:06:48 »
200tkm ajettu neliveto ja/tai vetokoukullinen niin alkaa nyhtämiset ja oudot töksähdykset. Tiuha öljynvaihtoväli helpottaa asiaa, mutta ei poista. Noilla kuitenkin ajetaan suuria kilometrimääriä eli tielle harvoin jättää laatikon vuoksi, pitää vaan kestää laatikon aivopierut  ;D
Täällä löytyy poikkeus  :)
On neliveto ja koukku, tosin vasta mulle laitettu. Mittarissa noin 273 ja laatikko pelaa hienosti, vaikka voimaa ollut jo monta vuotta.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6048
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #10 : 05.11.2017, 14:52:42 »
Jos haluis tehokkaan ja miljoona kilsaa kestävän käyttöauton niin mikä automaattilaatikko siinä olisi? Sukulaisen W12-Phaetonissakin on laatikko vaihdettu jo 90tkm kohdalla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #11 : 05.11.2017, 15:24:54 »
Jos haluis tehokkaan ja miljoona kilsaa kestävän käyttöauton niin mikä automaattilaatikko siinä olisi? Sukulaisen W12-Phaetonissakin on laatikko vaihdettu jo 90tkm kohdalla.

Niissä oli myös Aisinin laatikko. Sama kuin Audin Q7:ssa, jne

Pääsääntöisesti alunperin takavetomalleista löytyy ne kestävimmät laatikot, kuten MB, BMW, Jaguar, jne.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 15:28:24 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #12 : 05.11.2017, 15:40:57 »
Oikeastaan en edes kritisoi laatikon kestoa vaan toimintaa. Jostain syystä Suomi-media on tietyllä tapaa ”vieraskorea” eikä kovin herkästi Volvon laatikoita moiti. Ulkomaisia koeajoja lukiessa sensijaan laatikkoa kuvataan esim. sanalla ”jerky” (nykivä). Merkkihuollossa mekaanikotkin ovat minulle suoraan sanoneet kengänkärkiä tuijotellen että nämä laatikothan ei ole laulun arvoisia käytökseltään ja omituisuuksiin ja nykäyksiin on vain totuttava..

Hyviä laatikoita ei kuitenkaan tarvitse kaukaa etsiä. Ihan vaikka vuosituhannen alun c mersun laatikko toimi ainakin minun ajamana silkinpehmesti. Siis oikeasti pehmeästi.

Tässä autoexpress XC60 arvio:
”The Volvo XC60's eight-speed automatic gearbox is a big improvement on the old transmission, which was jerky and slow to respond. However, it's still not quite as slick as the automatic gearbox in the BMW X3”

Ilmeisesti kaikki pehmeästi toimivat laatikot on toimitettu suomeen ;D
« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 15:46:47 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6143
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #13 : 05.11.2017, 15:58:53 »
Bmw ajeluiden jälkeen olen positiivisesti yllättynyt tästä volvon 8vaihteisesta. Toimii hienosti ja hyvä ajaa :)


Bmwssä on zf ja tässä aisin ilmeisesti vaikka luulin olevan zf..
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #14 : 05.11.2017, 16:06:53 »
"Ilmeisesti kaikki pehmeästi toimivat laatikot on toimitettu suomeen"

Omassa V70 Aisinin 8 vaihteinen automaatti ja 2 autossa kaksoiskytkin automaatti 7 vaihteinen, näitä molempia mielestäni yhdistää sama "haittaava" ominaisuus= molemmat vaihtaa melkoisen nopeasti isolle vaihteelle hitaissa nopeuksissa eli 40,50,60 nopeuksissa ja tuloksena on mielestäni jyristävää menoa, olen usein ns. vakio reiteillä kaupungissa laittanut S asetuksen ja pykälä alaspäin vaihdettuna on selkeästi terveempi ääni, eli ei jyristä. No nämäkin on tietysti jokaisella meistä makuasioita ja koemme ne ehkä yksilöllisesti, jollekin jyristys on vain ääni toiselle tärinää? Kokonaisuutena Aisin 8 automaatti on kuitenkin mielestäni ihan kohtuullisen hyvä laatikko.
Miten te muut koette sen Aisinin 8 automaatin. Jyristäjä? Nykijä? Vai molempia ja jotakin muuta lisäksi?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy