Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 D4(vea) Aut kestävyys.

  • 38 Vastauksia
  • 28586 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6143
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #15 : 05.11.2017, 19:10:52 »
Joskus 55-65 vauhdissa tahtoo mennä pykälää turhan isolla vaihteella. Niin teki myös entinen 5v geartronic 2.5T

Jos moottorissa on sille kapasiteettiä.
Muutoin en oo huomannu että jurnuttaisi.

Vaihdot on sulavia, sportilla ytimekkäitä manuaalina ajaessa kierrokset korkeelle vedättäessä oikeen " kolahtaa tupaan "

En löydä moitetta uudelle 8v vaihteistolle. Oli ostaessa myös kriteerinä.

D3 sitä ei saanu mutta tähän D4 sai :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Hemmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #16 : 11.04.2019, 22:41:08 »
Paljos tämmönen vea kestää sitten automaattinsa kanssa, olis tarjolla ilmeisen hyvällä pidolla ollut 2015 mallia mutta jo 460 tkm ajettu, kannattaako edes harkita? Tai jos niin mitä siitä olis syytä tietää?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #17 : 12.04.2019, 13:22:06 »
Paljos tämmönen vea kestää sitten automaattinsa kanssa, olis tarjolla ilmeisen hyvällä pidolla ollut 2015 mallia mutta jo 460 tkm ajettu, kannattaako edes harkita? Tai jos niin mitä siitä olis syytä tietää?

Tuohon on saatettu jo vaihtaa moottori ja uudessa moottorissa voi olla vähän kilsoja. Jos moottori vaihdettu mutta dpf ei niin senkin vaihto voi tulla kohta eteen. Kannattaa selvittää
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #18 : 12.04.2019, 21:51:56 »
Juu tuskin on alkuperäinen moottori, taitaa olla kohta kolmannenkin aika  :-[
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #19 : 13.04.2019, 10:12:50 »
Juu tuskin on alkuperäinen moottori, taitaa olla kohta kolmannenkin aika  :-[

Kerrotko montako kolmannen moottorin autoa olet noilla kilometreillä nähnyt?
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #20 : 13.04.2019, 19:30:05 »
Kerrotko montako kolmannen moottorin autoa olet noilla kilometreillä nähnyt?

Sepä se oiskin jos jo kolmannenkin moottorin kanssa ois jo käyty pajalla. Ehkä ei sentään
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #21 : 13.04.2019, 19:37:35 »
Kerrotko montako kolmannen moottorin autoa olet noilla kilometreillä nähnyt?

En oikeastaan noilla kiksoilla kuin 2kpl joista kummastakin lähti viimein EGR sekä DPF. Jospa nyt kestäisi. Ajettu oli noilla kummallakin 400tkm. Yhden kerran vaihdettuja tapauksia onkin sitten jo liuta, ajomäärät 150-350tkm.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #22 : 13.04.2019, 20:10:53 »
En oikeastaan noilla kiksoilla kuin 2kpl joista kummastakin lähti viimein EGR sekä DPF. Jospa nyt kestäisi. Ajettu oli noilla kummallakin 400tkm. Yhden kerran vaihdettuja tapauksia onkin sitten jo liuta, ajomäärät 150-350tkm.

Mitkä on sinun kokemusten mukaan yleisimmät syyt moottorivaihdolle? Männänrenkaiden kuoleentuminen ja siitä johtuva öljynsyönti?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #23 : 14.04.2019, 14:37:18 »
Mitkä on sinun kokemusten mukaan yleisimmät syyt moottorivaihdolle? Männänrenkaiden kuoleentuminen ja siitä johtuva öljynsyönti?

Tuo ja siihen päälle yliaktiivinen EGR mikä edesauttaa karstoittumista myös venttiileissä. Näistä johtuen DPF polttaa jatkuvasti ja öljyt täynnä dieseliä. Valmis tapaus hyvin nopeasti.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #24 : 14.04.2019, 18:44:27 »
Tuo ja siihen päälle yliaktiivinen EGR mikä edesauttaa karstoittumista myös venttiileissä. Näistä johtuen DPF polttaa jatkuvasti ja öljyt täynnä dieseliä. Valmis tapaus hyvin nopeasti.

Onko moottori oleellisesti muuttunut ihan viime vuosina? Vaivaavatko samat ongelmat nykyisiäkin diesel Volvoja jahka kilometrejä kertyy ??? ?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Keppipete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #25 : 15.04.2019, 00:18:36 »
Onko tällä foorumilla sellainen kaveri, joka tekee näihin jonkinlaista suojaa, ettei apulaitehihna pääse rikkomaan jakopäätä? Kuulin että joku tekee, en tiedä millainen lärpäke on tai mihin kohtaan asennentaan.
R.I.P. V70 D4 2.0 -14
V70 AWD D5 2.4 -16
VW Golf II 2.0T 250kW project

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #26 : 15.04.2019, 00:31:23 »
Onko tällä foorumilla sellainen kaveri, joka tekee näihin jonkinlaista suojaa, ettei apulaitehihna pääse rikkomaan jakopäätä? Kuulin että joku tekee, en tiedä millainen lärpäke on tai mihin kohtaan asennentaan.

Ei liity VEA moottoriin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Keppipete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #27 : 15.04.2019, 12:38:02 »
Onko vea uudempi 2.0 nelari? Ohi topikin, D4 2.4 viisimukinen, löytyykö siihen, jollainen mulla on nyt?
R.I.P. V70 D4 2.0 -14
V70 AWD D5 2.4 -16
VW Golf II 2.0T 250kW project

Poissa Hemmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #28 : 15.04.2019, 20:24:24 »
Tuohon on saatettu jo vaihtaa moottori ja uudessa moottorissa voi olla vähän kilsoja. Jos moottori vaihdettu mutta dpf ei niin senkin vaihto voi tulla kohta eteen. Kannattaa selvittää

Ei ole vaihdettu konetta. Eli tämmöstä ei kannata harkita vaan mielummin pari vuotta vanhempi viisisylinterisellä koneella oleva D3 tai 4?

Poissa Keppipete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D4(vea) Aut kestävyys.
« Vastaus #29 : 15.04.2019, 21:06:09 »
Mulla -16 mallia viisimukinen...
R.I.P. V70 D4 2.0 -14
V70 AWD D5 2.4 -16
VW Golf II 2.0T 250kW project

 

Proturbo  Autodiagnoosi