Carcom Oy  Ateho

Volvo S40 takatukivarsien vaihto

  • 6 Vastauksia
  • 4518 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Volvo S40 takatukivarsien vaihto
« : 06.05.2014, 15:53:52 »
Katsastusmies oli sitä mieltä, että volvossani on taka-akselin tukitankojen (2kpl/puoli) puslat väljänä. Kyse on siis takarenkaitten aurauksen säätötangoista. Ongelmaksi muodostuu kiinni jumineet pultit, mikä neuvoksi? Yhden hylsyn räjäytin palasiksi ja on muuten lujasti kiinni, ja näin ollen pultit todennäköisesti katkeavat ennenku aukeavat.
Ovatko nämä alustan pultit jotenkin erilaisia ku normaali rautakaupan pultti, epäiltyttää kun on kyseessä tämä aurauksen säätöhimmeli.
Jos nämä pultit nyt katkiavat, niin millaisia pultteja sinne kannattaisi tarjota, perus 8.8?  :idiot2:

Auto on S40 1.8 -96
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: Volvo S40 takatukivarsien vaihto
« Vastaus #1 : 06.05.2014, 16:21:20 »
Alustan kiinnityksiin kannattaa suihkutella reilusti irrotusöljyä muutamana päivänä ennen remonttin alkua. Tässä kohtaa kannattaa laittaa öljyä reilusti ja koittaa vaikka tunnin päästä uudelleen. Hyvät työkalut on pop ja rock. Jatkovarsi räikän päähän, kuumaa tai kylmää pultteihin ym.
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa Akssuu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Volvo S40 takatukivarsien vaihto
« Vastaus #2 : 06.05.2014, 20:44:52 »
Pultit oli muistaakseni lujuudeltaan 10.9 ja, ne ovat tiheä kierteiset, taaempien tukivarsien kiinnityspisteessä korin puolelta (2kpl per tukivarsi). Jouduin itse hakemaan pulttiliikkeestä uudet... Ja jos sinulla on ykköskoria oleva S40, katso korissa olevat ''tukivarsien syvennys'' kohdat tarkasti ruosteen varalta läpi... Omasta (97vm) molemmat läpimädät...  :idiot2:

EDIT: Vuosimallinhan näköjään mainitsitkin...
Valitamme Ostostanne, Lähetämme VaraOsia!

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo S40 takatukivarsien vaihto
« Vastaus #3 : 07.05.2014, 18:19:41 »
Ne pultit, joista säädetään, niiden tilalle ei taida käydä normi pultit, kun pitäisi kuitenkin edelleen pystyä sitten säätämään niitä kulmia.
Eli siniseltä ne pultit

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Vs: Volvo S40 takatukivarsien vaihto
« Vastaus #4 : 08.05.2014, 16:49:40 »
Nyt on siniseltä tiskiltä haettu parit pultit muttereineen reserviin. Hyvän hinnanan saivat aikaiseksi niin että hirvittää vielä. Miten tuo säätöhimmeli pelaa, pultti näyttäisi olevan epäkesko joten yrittää tällätä samaan asentoon? Sekin varmaa selviää ku lähtee yrittämään tallin puolelle.   ELK
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Volvo S40 takatukivarsien vaihto
« Vastaus #5 : 08.05.2014, 18:54:19 »
Kyllähän se nelipyöräsuuntaus kannattaa teettää noiden hommien jälkeen.

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Vs: Volvo S40 takatukivarsien vaihto
« Vastaus #6 : 09.05.2014, 23:24:21 »
Ehdottomasti pyöräsuuntaus. Onnistut vaihto, pulttiakaan ei menny poikki, mikä ihmetyttää kun olivat kyllä parhaat päivät nähny. No, uuden karheat pultit paikallaan niin ei tarvi niitä murehtia. Loppu jytinä ja kolina, ohjaus muuttu veitsenteräväksi. :D
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron